Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2020
    Skąd
    Boleszyn
    Wiek
    55
    Postów
    17
    Auto
    Panda Climbing 4x4 1,2
    Rocznik
    2005

    Panda II sprzęgło wiskotyczne.

    Mam problem z informacją na temat działania sprzęgła wiskotycznego w Pandzie. Nie wiem czy działanie jest prawidłowe czy wadliwe (kupiłem stary samochód-nie wiem jak działa nowe sprzęgło ). Sprzęgło ma działać tak .Jadę po asfalcie na wprost , koła mają taką samą średnice , sprzęgło jest lekko szczepione ,powiedzmy że 95% napędu jest na przód 5% na tył . Jadę po terenie śliskim , sprzęgło szczepia się , napęd jest przekazywany 50%na 50% na obie osie . I teraz jest problem, nie wiem jak sprawdzić czy sprzęgło nie jest za bardzo szczepione cały czas . Mam wrażenie że napęd na tylną oś jest włączony za szybko -za mocno . Jak robię manewry na parkingu ,przy kołach skręconych na max , samochód wyraźnie jest hamowany . Wiem że opory przy skręcie mają rosnąć , ale nie wiem o ile. Jakby ktoś miał Pandę II 4X4 to z chęcią z nim pogadam , a najlepiej jak zrobię rundkę jego Pandą na parkingu przy maksymalnie skręconych kołach -wtedy będę wiedział czy u mnie sprzęgło "skleiło się". Zrobiłem Pandą coś koło 6000 kilometrów od chwili zakupu , na razie nie rozwaliło napędu , ale może niszczę go systematycznie jeżdząć ze sklejonym sprzęgłem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2022
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    41
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Panda 4x4
    Rocznik
    2005
    Witam. Mam podobne spostrzeżenie. Również przy skręcie muszę znacznie dodać gazu i mam wrażenie że napęd jest jak by cały czas zapięty. Udało Ci się znaleść rozwiązanie tego zjawiska? Mam Pande od 2 tygodni i dopiero się uczę tego.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2020
    Skąd
    Boleszyn
    Wiek
    55
    Postów
    17
    Auto
    Panda Climbing 4x4 1,2
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał pezet911 Zobacz post
    Witam. Mam podobne spostrzeżenie. Również przy skręcie muszę znacznie dodać gazu i mam wrażenie że napęd jest jak by cały czas zapięty. Udało Ci się znaleść rozwiązanie tego zjawiska? Mam Pande od 2 tygodni i dopiero się uczę tego.
    Stare posty , ale może się komuś przydadzą . Nie rozwiązałem tego problemu . Z 3 źródeł mam info że tak ma to działać -że ma być opór toczenia przy kołach skręconych ma maks. Trudno się skomunikować z kimś kto ma Pandę fabrycznie nową (czyli ze 100% dobrze działającym sprzęgłem wiskotycznym).


 

Podobne tematy

  1. Sprzęgło Panda 1.1 a 1.2 2005 rok
    Napisany przez czech22 na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-07-2021, 00:47
  2. Swap hamulców z Panda 100hp do Panda 1.2
    Napisany przez luckylukuk na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-08-2018, 11:32
  3. [elementy mechaniczne] Sprzęgło + Linka Seicento 900 Panda 900 NOWE / LUK
    Napisany przez Daaaawid89 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-10-2017, 15:41
  4. [Brava 1.2 2000r] Pedał sprzęgła linka sprzęgła
    Napisany przez The_Gie na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-01-2017, 21:34
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2016, 20:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpanda-442panda-ii-sprzeglo-wiskotyczne-50089

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl