1.muszą być dwie osoby ( ktoś do pomocy)
2.odradzam prace bez kanału (dużo roboty od spodu auta)
3.minimum rozbierania to:
-wymontować aku
-rozłączyć wszystkie wiązki pod silnikiem i skrzynią
-odkręcić stabilizator zawieszenia
-odkręcić nakrętki osi przednich (ostrożnie aby użyć ich ponownie, bo cena nowej to 42 zł/sztuka)
-rozłączyć dolny sworzeń piasty od wahacza (obie strony)
-odchylić piastę tak aby można było wysunąć wielowypust z piasty
-spuścić olej ze skrzyni
-wysunąć półosie ze skrzyni
-zdjąć (odkręcić)mechanizm zmiany biegów, siłownik sprzęgła.
-odkręcić rozrusznik i wszystkie śruby mocujące skrzynię do silnika
( DRUGI PODNOŚNIK PODSTAWIONY POD SKRZYNIĘ !!)
-odkręcić wsporniki skrzyni ( 2 szt)
-wysunąć skrzynię wolnym miejscem tam gdzie siedzi lewe koło
(ZABEZPIECZYĆ OTWORY W SKRZYNI PO PÓŁOSIACH ABY NIE DOSTAŁ SIĘ BRUD)
-zdjąć sprzęgło
(ja kupiłem całość:docisk, tarcza, łożysko firmy LUK za 195 zł)
UWAGA: DO ZAŁOŻENIA I WYCENTROWANIA SPRZĘGŁA BĘDZIESZ POTRZEBOWAŁ TRZPIENIA O ŚREDNICY WAŁKA SPRZĘGŁOWEGO. ZANIM DOKRĘCISZ NOWE SPRZĘGŁO MUSISZ WYCENTROWAĆ TARCZĘ BO INACZEJ NIE ZAŁOŻYSZ SKRZYNI Z WAŁKIEM)
-MONTAŻ W ODROTNEJ KOLEJNOŚCI
-UWAŻAJ NA CZUJNIKI WYSTAJĄCE ZE SKRZYNI ORAZ SONDĘ LAMBDA