Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2018
    Skąd
    Mazury
    Wiek
    47
    Postów
    4
    Auto
    AUDI 80B4
    Rocznik
    1992

    Kupno Pandy , Okazja czy raczej...?

    Witam

    Mam pytanie. Zlokalizowałem Pandę od Pana emeryta (takiego prawdziwego). Panda 1,2 , wspomaganie, klimatyzacja, rok końcówka 2012, przebieg 40tyś.
    Właściciel prosi za niego 14 tyś.
    Pytanie to dużo, mało? Do ilu zbijać jakby co? Nie jestem przekonany co do samego samochodu , rodzina 2+2, ma służyć żonie na dojazdy do pracy w mieście, podwózki dziecka do szkoły, drugie, fotelik, ale dobrze jakby było można wybrać się za miasto z takim pakietem. Ogólnie mam Audi 80 także jest i większy samochód ale służy mi bardziej do pracy?
    Chętnie posłucham też kogoś kto ma podobny stan rodzinny i czy da się?
    W podobnej cenie można wybrać punto z 2007roku i wiele innych aut do miasta,tylko Wiecie jak to jest, wszystkie mają magiczne 180tyś, lakier jakiś taki niejednolity (ogólnie wiadomo o co chodzi), ogólnie do tej pory były róże samochody typu golf 4, passat b5 czy astra G i obawiam się czy nie będzie to zbyt duży szok ?
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał karololec Zobacz post
    obawiam się czy nie będzie to zbyt duży szok
    Będzie szok, bo Panda to jest takie miejskie wozidełko. Ale pojemne, i nawet rodzina 2+2 mieści się ... jakoś (duży bagaż raczej wykluczony, chyba żeby na dach albo przyczepkę).

    Cena OK, jeśli faktyczny stan techniczny pojazdu odpowiada przebiegowi to można powiedzieć że "okazyjna" (sprawdź w internetach ile wołają za taki rocznik i wyposażenie, tylko zwróć uwagę na przebiegi i wyraźne ślady ingerencji blacharsko-lakierniczych w większości wystawionych egzemplarzy).
    Koszty eksploatacji: jak w każdym masowo produkowanym modelu Fiata, znaczy niskie.
    Ja bym kupił (*), ale tylko do miasta i na naprawdę krótkie wycieczki. Auto jest stosunkowo nowe i mało zjechane, więc przez kilka lat masz jeżdżenie bez wielkich wydatków na remonty. Bo Pandy są mało awaryjne, a jak już się coś psuje te rzeczy typowe i stosunkowo tanie w naprawie.
    Pande wspominam dobrze (jeździłem kilka miesięcy), nie jest to dobry samochód "na trasy" ale w mieście sprawdza się nawet jeśli trzeba zabrać sporo gratów. W wersji "albo rybki, albo akwarium" - jak graty to bez dzieci, i odwrotnie

    (*) - ale wiesz, ja sobie kupiłem za dwa tysie (dzisiaj) Mazde Premacy PB/LPG z 2002 roku ... bo mi się przestały mieścić narzędzia w Palio ... więc sam rozumiesz, moja opinia może być trochę inna od "typowej".

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2018
    Skąd
    Mazury
    Wiek
    47
    Postów
    4
    Auto
    AUDI 80B4
    Rocznik
    1992
    Jasne, mam trochę do przemyślenia i musi, bo pojazd 100% pewny, jednak z drugiej strony tyle kasy można kupić coś "lepszego". Nie wiem jednak czy stan, historia, właściciel nie powinien skłonić do mądrego wyboru, ile to razy jechało się już po pewna perełkę że 100km a samochód okazał się szrotem. Tu pan był z niej zadowolony, bo kupił sobie kolejną nowszą z salonu. Pozdrawiam.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    więc przez kilka lat masz jeżdżenie bez wielkich wydatków na remonty
    albo na dzień dobry wszystko będzie do zrobienia, od wymiany płynów eksploatacyjnych po klocki i tarcze hamulcowe.

    Dopóki nie pojedziesz i nie zobaczysz auta na żywo, to nie będziesz wiedzieć nic poza tym co jest napisane w ogłoszeniu.

    Swoją drogą nie musisz przecież od razu kupować.

    Ja szukałem auta przez ponad rok. Nie dlatego, że nie było. Były. Tylko stan faktyczny nijak miał się do tego, co pisało w ogłoszeniu.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    224
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    Wg wyceny,cena takiego Fiata Pandy wynosi:16 134 zł.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nie lepiej ...niemiecki?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2018
    Skąd
    Mazury
    Wiek
    47
    Postów
    4
    Auto
    AUDI 80B4
    Rocznik
    1992
    I po zakupie ( w sensie stałem się właścicielem). Właściciel zanany osobiście, gdyż mieszka w rejonie mojej pracy. Panda 41tyś km. Samochód nieszykowany, gdzie była jakaś wgniotka, to jest wgniotka. Ogólnie samochód jak z fabryki , pierwszy właściciel (kupił Pandę 3 więc chyba nie zraził się do marki) W przyszłym miesiącu będzie wymiana świec, filtrów wszelakiej maści, świec, myślę o regulacji zaworów, wg instrukcji to około 40 tyś, mechanicy podpowiadają by poczekać do 60tyś? Hamulce ok, inne rzeczy również. Możecie podpowiedzieć ( nie chcę wertować bezkresnych stron forum) w paru aspektach:
    Olej zalany shell 5w40, producent zaleca Selenię ( wracać do niego) czy lać firmę bez różnicy aby odpowiadał parametrom fiatowskim?
    Panda jest bez rdzy i chciałbym by tak zostało, więc czym konserwowaliście profile zamknięte( progi wewnątrz, itd.) czym podwozie? Gdzie skupić największą uwagę na zabezpieczenie( czyli od czego zaczyna gryźć te wozidełko? ) Jakieś porady co do elementów które sprawdzić i zabezpieczyć ?
    Co do wcześniejszych wątpliwości o których pisałem wcześniej. Nie jest tak źle, dzieci mieszczą się z tyłu, bagażnika nie jest aż tak mało jak myślałem, także samochód do miasta i na wypady do 30-40km można traktować jako "rodziny". Jak będzie spalała w okolicach 7litrów PB będę zadowolony.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    467
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Na rdzę polecam:Preparaty na rdzę RUST CHECK | Zabezpiecz auto przed korozją
    konserwowałem tym swoje Uno i Poloneza - nigdy nie potrzebowały blacharza
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 23-09-2018 o 19:49

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał karololec Zobacz post
    myślę o regulacji zaworów, wg instrukcji to około 40 tyś, mechanicy podpowiadają by poczekać do 60tyś?
    Regulację zaworów można robić co 50-60 tys, im starszy silnik (większy przebieg) tym częściej -> ten jest "nowy".

    Cytat Napisał karololec Zobacz post
    Olej zalany shell 5w40, producent zaleca Selenię ( wracać do niego) czy lać firmę bez różnicy aby odpowiadał parametrom fiatowskim?
    Co mechanik to inna teoria, więc opinii na ten temat będzie tyle ilu odpowiadających. Selenia jest dobrym (bezpiecznym) wyborem, ale możesz lać każdy "firmowy" olej o odpowiedniej specyfikacji. Tylko nie "kupiony w internetach", bo połowa to podróby o żenującej jakości (cena nie stanowi, podróby sprzedają w cenie org). I wymieniaj raczej za często niż za rzadko, oszczędzanie na oleju nigdy się nie opłaca jeśli zamierzasz użytkować auto dłużej niż "chwilowo".

    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Uno i Poloneza - nigdy nie potrzebowały blacharza
    W Uno uwierzę, ale Polonez ... to coś miało ogniska korozji zanim opuszczało fabrykę. Chyba że trafiłeś na "wyjątkowy egzemplarz" (*), bo w przeciwnym przypadku ani trzymanie w garażu (cały czas) ani tona preparatów konserwacyjnych nie pomagały.

    (*) - jeszcze zależy w którym roku i miesiącu wyprodukowany, bo ze względu na "specyficzne" przechowywanie wytłoczonych blach karoseryjnych żaden Polonez wyprodukowany od października do maja nie miał prawa być wolny od rdzy. One były montowane z już korodujących blach, a potem było tylko gorzej. Przygotowanie blach przed zgrzewaniem nie usuwało korozji, bo FSO nigdy nie doczekało się modernizacji tej części procesu produkcyjnego.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    467
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    W Uno uwierzę, ale Polonez ... to coś miało ogniska korozji zanim opuszczało fabrykę. Chyba że trafiłeś na "wyjątkowy egzemplarz" (*), bo w przeciwnym przypadku ani trzymanie w garażu (cały czas) ani tona preparatów konserwacyjnych nie pomagały.

    (*) - jeszcze zależy w którym roku i miesiącu wyprodukowany, bo ze względu na "specyficzne" przechowywanie wytłoczonych blach karoseryjnych żaden Polonez wyprodukowany od października do maja nie miał prawa być wolny od rdzy. One były montowane z już korodujących blach, a potem było tylko gorzej. Przygotowanie blach przed zgrzewaniem nie usuwało korozji, bo FSO nigdy nie doczekało się modernizacji tej części procesu produkcyjnego.
    Uwierzysz jak zobaczysz dc.JPG
    To był prototyp wersji z podwójną kabiną "wyrwany" z fabryki.
    Jako ciekawostkę dodam że przez 25 lat i 220 kkm lat nawet nie zlapał "kapcia".
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 23-09-2018 o 23:01

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    To był prototyp wersji z podwójną kabiną "wyrwany" z fabryki.
    Wyprodukowany ręcznie prototyp miał prawo obyć się bez korozji, bo dział badawczy mógł wybrać na placu "zdrowe" blachy. We wszystkich pozostałych przypadkach -> patrz wyżej.

    Widziałem trucki i sanitarki bez rdzy (po sporym przebiegu i wielu latach eksploatacji), fenomen ich "trwałości" polegał na tym że były składane jak Syrena - znaczy ręcznie.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2018
    Skąd
    Mazury
    Wiek
    47
    Postów
    4
    Auto
    AUDI 80B4
    Rocznik
    1992
    Dzięki za odpowiedzi, w przyszłym tygodniu biorę się za materiały eksploatacyjne. Oleje wszystkie filtry, świece, itd. Konserwację, itd.
    Zawsze w samochodach przechodziłem na Castrola po tym jak organoleptycznie stwierdzilem, że faktycznie działa. Jak to w ładzie i mazdzie 323F na innych olejach popychacze hydrauliczne na zaworach klepały przez powiedzmy minutę na zimnym silniku to na castrolu po 2-3 sekundach cichły(także faktycznie ma chyba "szybszy start"). Pozdrawiam

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    fure juz kupiłeś ale jako włascieiel kiedys pandy a obecnie punto musze powiedzieć że o ile wozisz tylko ludzi, to panda jest bardziej ergonomiczna niz punto, punto pozornie wieksze, ale np narty za fotelem pasazera (168 długośc) sie mieścily w punto juz nei wejdą...:-(
    to samo w 3 osoby się spokojnie pandą pakowałem na tygodnieowe ferie, czyli 3 komplety nart za kierowca + bagaże za nartami + w bagazniku... silnik 1.2 na ten samochód ma wystarczająca moc i co ciekawe pali mniej niz 1.1

    rodzina 2+2 do pandy tez sie mieściła bez problemu jedynie kufer na dach i na wakacje dalo sie dojechac bez problemu, choć myśle że po optymalizacji bagażu (czyli wywaleniu standardowo zabieranych przez kiebiety bzdur...tutaj pozdrawiam panie) to i bagażnik pandy wystarczy na jeden tydzień.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    132
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Swoją Pandę z rocznika 2010 (pierwsza rejestracja 2011) sprzedałem w czerwcu 2018 za 15 tys. Przebieg niecałe 50 tys. Wyrwałeś dobrą okazję.


 

Podobne tematy

  1. Kupno Pandy 100hp
    Napisany przez lewyutd na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-08-2018, 22:35
  2. Kupno Seicento lub Pandy w wersji VAN
    Napisany przez wilq na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-12-2012, 09:24
  3. SEJ sporting---Podczas ruszania szarpie a raczej zatrzymuje sie
    Napisany przez martin na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-03-2012, 14:03
  4. Problem z ABS ;) a raczej z zakupem czujnika ;d
    Napisany przez Misiek213 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-09-2009, 18:11
  5. klakson a raczej jego brak:/
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-08-2008, 22:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl