Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 82
Like Tree13lubi to!

Temat: Opony  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016

    Opony

    witam Forumowiczów
    Czytałem wiele opinii na temat całorocznych opon - "coś do wszystkiego, to coś do niczego" - ale jednak coraz częściej zastanawiam się nad zakupem takich opon. Większość moich tras to miasto, Szczecin więc więcej deszczu niż śniegu. Zakładam, że w lutym moje auto będzie miało opony letnie, czyli wydatek na opony zimowe plus felgi, do tego przekładanki opon dwa razy w roku. Wielosezonowa guma załatwia wszystko. Czytałem dużo pozytywów na temat tej opony:
    Nokian
    All Weather +

    lub

    Nokian
    WeatherProof

    Bardzo sobie chwalą tę gumę choć jest troszkę minusów w związku z zachowywaniem się opony na mokrym a w mojej dziurze z tramwajami często pada

    może Wy macie swoje typy, spostrzeżenia?
    Ostatnio edytowane przez tedybear ; 01-01-2017 o 18:08



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Moderator forum śpi... Powstały działy i co? Chciałbym coś takiego w wątkach GP i 500X, a nie wszystko w głównym.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    254
    Auto
    TIPO 1.4 16V OE+ (na rynek węgierski)
    Rocznik
    2016
    Ja mam te Nokiany na fabrycznych alusach 17' i nie mogę narzekać. Na świeżym śniegu ryją jak dziki w kartoflisku, na mokrym ani razu nie straciły przyczepności. Miałem 2 razy sytuacje stresujące: raz na nieodśnieżonej wiejskiej drodze pod Kraśnikiem na zakręcie straciłem przyczepność, ale to była wina prędkości, drugi raz na szklance zarzuciło mnie trochę na sąsiedni pas, to z kolei było na Rondzie Mogilskim w Krakowie, chciałem zdążyć na tzw. późnym zielonym. Obie te akcje miały nie tyle związek z oponami, co z niedostosowaniem się przeze mnie do warunków.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    333
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Polecam Nokiany wheater proof, ładnie się wgryzaja w śnieg a i na suchym są ciche

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Skoro masz już opony letnie to dokup zimowe + felgi. Felgi zwrócą ci się jeśli będziesz sam koła wymieniał.
    Będziesz miał 2 zestawy dopasowanych do pory roku kół na których w sumie przejedziesz 100000 km.
    To tylko taka sugestia. Sam zbieram się do zakupu alusków na wiosnę. Mam opony letnie 15 cali i zastanawiam się czy brać alufelgi czy stalówki, ale na pewno skończę z 2 zestawami kółek. Ma to też taki plus że wymieniam od ręki i nie muszę czekać w kolejce u wulkanizatora.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2016
    Skąd
    oln
    Postów
    48
    Auto
    tipo
    Rocznik
    2016
    Ja polecam Michelin crossclimate miałem w starym samochodzie rozmiar 205/50 R17 bardzo dobrze sprawują się na śniegu i mokrym. Latem nie piszcza przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Przed tymi oponami latem jeździłem na pilot sport 3 i na prawdę przy normalnej jeździe nie czułem różnicy. Do tipo na dniach też założę crossclimate.

  8. #7
    Guest
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    101
    Auto
    Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja również uważam, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego i tu masz to bardzo ładnie pokazane: https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
    Co prawda test na lodzie, ale wyraźnie widać, że całoroczne są tylko troszkę lepsze od letnich. Bez porównania do zimowych

    Ja całe życie mam 2 komplety (letnie i zimowe) i raczej zawsze tak będzie. Do tego nigdy nie oszczędzam na ogumieniu, nie kupuje jakiś chińczyków czy słabej Dębicy. Opony to jedyny element samochodu który łączy Cię z drogą więc przyczepność jest bardzo ważna i trzeba być idiotą żeby szukać oszczędności na oponach.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Jedi ten filmik nie jest obiektywny bo na gołym lodzie przeprowadzać testy??!!
    jak wjedziesz na lód to żadna opona Ci nie pomoże. Zimowa też nic nie da bo nic nie będzie zbierała z lodu jak na śniegu wiec filmik zupełnie nieużyteczny moim zdaniem szczególnie że u mnie w Szczecinie to pięknej zimy od kilku lat nie widziałem

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016

    Post

    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    w Szczecinie to pięknej zimy od kilku lat nie widziałem
    Zwróć jednak uwagę, że nie tylko o śnieg tutaj chodzi ale tez o mieszankę, z której wykonano gumę. Zimowa zachowuje większą elastyczność w zimnym otoczeniu. Poza tym można wybrać oponę zimową, która lepiej odprowadza wodę (zimówki też są takie że dzielą się na te bardziej śniegowe i na błoto posniegowe).

    Sam mam Klebery Ultragrip HP3 i miały być na deszcz i powiem że zachowują sie poprawnie. Jeśli bardzo mocny deszcz to oczywiście trzeba być ostrożniejszym ale na lekkie opady deszczu lub błoto posniegowe sprawdzają się. I cena ok 700 zł za komplet też nie przeraża.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    254
    Auto
    TIPO 1.4 16V OE+ (na rynek węgierski)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jedi Zobacz post
    trzeba być idiotą żeby szukać oszczędności na oponach
    Nie zawsze chodzi o oszczędności. Ja na lato będę zakładał fabryczne Pirelli, a za Nokiany dałem ponad 1.5 kzł, więc oszczędności tu nie ma żadnej, wręcz przeciwnie, bo zimówki tańsze. Chodzi o to, że w dużych miastach drogi są odśnieżone i opona zimowa okazuje się często gorsza od wielosezonowej. Na przykład opony Sava w mojej Polówce na śniegu są super, ale na błocie lub przy silnym deszczu tracą przyczepność i ruszanie na wzniesieniu to jest dramat. Ile tego śniegu masz w ciągu roku, a ile deszczu lub błota?

  12. #11
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał jedi Zobacz post
    trzeba być idiotą żeby szukać oszczędności na oponach.
    Ok, ale przeanalizuj sobie testy porównawcze opon całorocznych (letnia i zimówka też tam się pojawia) - łatwe do znalezienia w necie. Wnioski wcale nie są tak proste i oczywiste jak zdanie z cytatu. W wielu przypadkach całoroczne mogą mieć sens i nie tylko o oszczędność tu chodzi.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Panowie
    Z podsłyszanych info i nie tylko wiem, że większość artykułów związanych z testami, doradzaniem ect. to artykuły sponsorowane, które mają na celu jedno. Podnieść sprzedaż danego produktu. Dla mnie opinie ludzi w komentarzach są moim zdaniem trafniejsze bo sprawdzone. Wiem, wiem je też mogą wpisywać ludki z redakcji albo pracownicy jakiegoś koncernu ale jednak nie wszystkie komentarze pochodzą z takiego źródła.
    sebx_g1 lubi to.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Dokładnie tak samo jak w teście AutoŚwiat w który brały udział Citroen C-Elysse. Fiat Tipo i Seat Toledo! Zgadnijcie kto wygrał ? Było trzech testujących z czego jeden był wyraźnie zwolennikiem TIPO ale cóż z tego jak niemiecki pracodawca by go zapewne zwolnił gdyby jego ocena była wyższa niż Toledo
    Z testami opon jest identycznie!
    Natomiast moje zdanie jest takie! Zimówka to zimówka a letnia to letnia! NIE DA SIĘ zrobić czegoś co będzie dobre w obu tak skrajnych warunkach bo fizyki jeszcze nikt nie oszukał. Pamiętam genialną całoroczną Dębicę D124 czyli twór na lato za miękki a na zimę zbyt twardy! Ale każdy się cieszył że ma!
    Zawsze będę uważał że najbardziej opłacają się dwa komplety kół. Zima mniejszy rozmiar na stali a na lato większy na alufeldze. Raz dobrze wyważone jak nie walniesz w dziurę żadną powinny bez ważenia dwa sezony bez problemu objechać. Zmienić samemu i już 60 zł zaoszczędzone czyli 120 rocznie.

    Ja od razu i dilera dokupuje za 600 zł Dębice frigo 2 i niech mi zmienią. Turanzy letnie 15 wystawiam na allegro za 700 zł i kupuje aluski Dezent 16 cali. Podejrzewam że na 5 latek wystarczy
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  15. #14
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Dla mnie opinie ludzi w komentarzach są moim zdaniem trafniejsze bo sprawdzone.
    Niby tak, ale za to strasznie subiektywne. Mogę Ci napisać, ze w podstawowym samochodzie mam średniej klasy zimówki - czwarta zima na kołach, bieżnika jeszcze dużo, jeździ się nadal przyzwoicie. W samochodzie nr 2 (małe wozidło do kręcenia się po okolicy) są nowe całoroczne Hankook Optimo - w tym momencie w warunkach zimowych są zauważalnie lepsze od zimówek w aucie nr 1.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ja Wam powiem, że jestem już przekonany do całorocznych. U mnie w dziurze (czyt. Szczecin) śnieg może przez ostatnie lata leżał łącznie może przez 2 tygodnie. Temperatura przez dwa latka nie spadła do -5 stopni i ulice odśnieżone. Czas gdzie temperatury są wyższe niż 30stopni to może łącznie max 60dni z 365. Więc tak naprawdę okres przejściowy pomiędzy zimą a latem u mnie trwa 9,5 miesiąca. Czy zatem opłaca mi się kupować sezonowe? Letnie opony z łagodniejszym bieżnikiem to 68dB, całoroczne 69dB, więc też różnica żadna i na dodatek nie wydam kasy na felgi - i jeszcze się okaże, że będę się bujał z felgami jak Marny (pozdrowienia Marny)
    chrabol i dziadeck lubią to.


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opony do 1.9 JTD
    Napisany przez Johnny na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 28-11-2012, 16:37
  2. opony
    Napisany przez lisiu74 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-10-2012, 15:14
  3. Opony
    Napisany przez Grzesrock na forum Panda
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-01-2012, 13:18
  4. opony
    Napisany przez falkor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 01-12-2009, 20:22
  5. [Opony] Jakie opony jakie felgi założyć?
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-09-2009, 18:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

opony fabryczne tipo turanza

fiat tipo jakie opony r16

fiat tipo sedan rozmiar opon

nowy tipo opony letnie czy zimowe site:fiatklubpolska.pl

fiat tipo opony felgi rozmiar fabryczny

fiat tipo rozmiar opin

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl