Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 160
Like Tree17lubi to!

Temat: Wydajność klimatyzacji - jednostrefowa  

  1. #121
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,718
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Strona 5 tego wątku #71
    Też nie jeżdżę długich tras więc trudno to zdiagnozować. Czytałem że we Włoszech też jakiś gościu miał taki problem. W ASO w Bielsku sprawdzili klimę coś (bardzo mało) uzupełnili czynnik ,ale dalej to samo ostatnio koło Częstochowy już osłabła dałem na 2 i dojechałem między Radomsko a Łódź i przed Łodzią musiałem dać na 3 (mowa o wentylatorze) . Jak wracałem z Chorwacji to w Mikulowie już nawet na 3 było cieniutko.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dla mnie to są po prostu odczucia organizmu. Wsiadasz z cieplego to wszystko co chlodniejsze odpowiada, po jakims czasie organizm sie przyzwyczaja, trzeba by zmienic temp zeby czuc sporą roznicę. Żeby tak oceniać to trzeba termometr w kratki i wtedy mozna cos powiedziec o pracy klimy. W inny sposob to subiektywne odczucia. Kietowca obniza temp a pasazerowi na przyklad juz zimno.

  4. #123
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,718
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Odpowiem Ci tak też myślałem o tym ,ale żona jest zmarzluchem ,i odczucia dla niej są podobne do moich i innych pasażerów. Nawet myślałem o samym wentylatorze ,bo wydaje się jak gdyby im dłużej tym słabiej dmuchał .

  5. #124
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Raczej to nie są odczucia organizmu. Przypomniałem sobie że kiedyś udało mi się wymusić wydajniejsze chłodzenie takie po dłuższej trasie jak przełączyłem w tryb manualny. Ale tak jak mówię, tak rzadko się to zdarza że ciężko czasami pokojarzyć fakty co miało na co wpływ.

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cześć

    U mnie również są podobne objawy i też spotkałem się z tym tylko w dłuższej trasie (jechałem 650 km). Po ok 400 km ciężko było schłodzić wnętrze, zwłaszcza jak dałem nawiew na szybę i nogi.
    Raczej wykluczam aktywator klimatronika, bo w poprzednim bravo mimo że był uszkodzony jeden to i tak dało się schłodzić wnętrze auta bez problemu. Podpinałem kompa i błędów żadnych nie ma.

    Widać że objawy u sporej części osób są podobne, zatem albo TTTM (nie cierpię takiego tłumaczenia), albo mamy coś walnięte ( w co bardziej wierzę analizując podobne problemy użytkowników), pytanie tylko co?
    Ja bardziej bym obstawiał jakiś czujnik.

  7. #126
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,718
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    U siebie sprawdzałem po trasie ciśnienie czynnika ,ale było ok . Niestety u mnie w manualnej nie ma czujników temperatury więc to odpada .W automatach są więc może tu trzeba szukać .

  8. #127
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Powiecie że gadam jak somsiad janusz nosacz ale wolę klimę manualną. od kiedy pamiętam nie ogarniałem automatów. główną zaletę widzę w dwóch strefach bo zwykle pasażerowi jest chłodniej, kierowca wykonuje jednak jakąś pracę. I to głównie od tego jak "ciężką" (czy losuje w korkach, po parkingach czy sobie spokojnie siedzi w trasie) zależy zapotrzebowanie na chłód. Jakbym automatu nie ustawił zawsze muszę korygować więc za mało zalet w stosunku do problemów jakie się zdarzają.

  9. #128
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Nie piszę bzdur, jak jest zimno to MAX DEF szybko włącza grzanie na szybę i od razu puszcza powietrze przez nagrzewnicę, znacznie szybciej niż w trybie AUTO, gdzie praktycznie nic się nie dzieje dopóki nie rozgrzeje się płyn chłodniczy. Nie wiem jak jest w 500X ale to mnie nie interesuje, ja to piszę z własnych doświadczeń, których ty nie masz przy Tipo, tylko cytujesz instrukcje. A za pyskowanie dostajesz krówka bana na tydzień, aby pohamować trochę twój chamski język.
    No proszę, potrafisz lepiej opisać, ale jeszcze nie do końca. Proponuję sprawdzić przy -10stC jak to się zachowuje
    1. Wieloletnie doświadczenie, to nie 500X, a Grande Punto, 12,5 roku! Automatyka Max Def działa tak samo jak we wszystkich nowych FIAT-ach, różnica jest tylko w LO, gdzie obieg zamknięty działa w trybie automatycznym, a nie wymuszonym zamkniętym. Może się zdziwisz, ale sterowanie klimy w GP bije to co jest w Bravo 2, 500X, Renegade, Tipo,...
    2. Cytowanie instrukcji - nie rozśmieszaj mnie, popatrz powyżej i porównaj staż posiadania Fiatów, czyli mój i Twój.
    3. Przy mrozie jest zwłoka zanim mocniej zawieje wiatrakiem w MaxDef, jest oczekiwanie na temperaturę płynu > 0stC. Wraz ze wzrostem temperatury zwiększa prędkość nawiewu. W przypadku normalnego automatycznego trybu delikatnie wieje na nogi i szybę, przyspiesza po uzyskaniu 50stC płynu. Odrębna sprawa to obecność PTC, gdzie ogrzewanie działa w ciągu kilku sekund i inaczej steruje wiatrakiem.

    Ps. Co do pyskowania. Przypomnieć Twoje wypowiedzi z 2016 roku? Napisz wprost, że chodzi o "autorytet". Przypomnę, że dając mi bana krzywdy mi nie robisz, nie jestem zależny od forum, za to w tym czasie w działach GP, czy 500X nie miał kto pomóc kolegom. Banuj mnie ile sobie chcesz za krytyczne uwagi, ale w zamian z łaski swej przejmij moją rolę tam gdzie wspomniałem Część ma do mnie kontakt, więc jak zadzwonią, to bezinteresownie pomogę, jak to robię do tej pory
    Przypomnę jeszcze, że w pewnym okresie za wyzwiska kierowane w moją stronę nikt nie poniósł konsekwencji poza edycją postów!
    Pozdrawiam szanownego Moderatora i zalecam odrobinę samokrytycyzmu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-08-2019 o 16:43

  10. #129
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dzisiaj 600 km nawinięte, ustawione 21 przy ok 25-26 na dworze i w aucie od samego poczatku do konca tak samo zimno. Nie za bardzo wiem o co wam chodzi. Przy duzym upale odczucia to podstawa, gdy na dworze ok 40 st to musialbys siedziec w zamrazarce zebys byl caly czas zadowolony, w aucie po jakims czasie odczucia sa rozne

  11. #130
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Dzisiaj 600 km nawinięte, ustawione 21 przy ok 25-26 na dworze i w aucie od samego poczatku do konca tak samo zimno. Nie za bardzo wiem o co wam chodzi. Przy duzym upale odczucia to podstawa, gdy na dworze ok 40 st to musialbys siedziec w zamrazarce zebys byl caly czas zadowolony, w aucie po jakims czasie odczucia sa rozne
    Ja zrobiłem przez urlop jednorazowo 500km w czasie 12h praktycznie ze względu na korki i itp, z tego 2h na granicy Chorwacja-Czarnogóra i 2h w korku w Albanii. Silnika nie gasiłem [gasiłem tylko na tankowanie], przez cały dzień praktycznie 35C na zewnątrz i wtedy to odczułem to wrażenie że po 200km i paru h spada wydajność klimy. Przy mniejszych temperaturach może to być nie zauważalne.

  12. #131
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-jet LPG
    Rocznik
    2017
    Też zauważyłem w TIPO od samego początku użytkowania że przy dłuższych trasach jest coś nie tak i spada wydajność. W poprzednim aucie nigdy to mi się nie przydarzyło, więc musi być coś na rzeczy w TIPO.
    tylko z czym konkretnie?

  13. #132
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    46
    Postów
    55
    Auto
    Fiat Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Nasz nowy ekologiczny czynnik jest niestety mniej wydajny od poprzednika ,może to jest przyczyna.Tak mi się nasunęło.

  14. #133
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB
    Rocznik
    2018
    Jaką macie temperaturę na kratkach wylotowych przy włączonej klimie na LO, u mnie przejażdżka po mieście i mam ok 5-5.5°C przy obecnej temp. zewnętrznej ok 30°C

  15. #134
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    32
    Auto
    Tipo SW
    Rocznik
    10.2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Panie i Panowie, podczas urlopu zrobiłem 4kkm. Zauważyłem dziwną przypadłość, otóż w upalny dzień rzędu +35C po odpaleniu nagrzanego auta i klimy w trybie "Auto" np. na 20C klima praktycznie wypluwa kostki lodu z kratek nawiewów. Z biegiem czasu np. po 50, 100km jazdy w takim upale wydajność klimy spada. Obniżanie temperatury wiele nie przynosi, klima chłodzi ale nie z taką intensywnością jak na początku. I teraz tak przykład z dzisiaj, po 3h godziny pracy klimy w tym 2h chłodzenia na postoju w oczekiwaniu na przekroczeniu granicy jak przychodzi czas na moją kontrolę wyłączam klimę z silnikiem. Odpalam po 5 minutach z tymi samymi nastawami i znów klima chłodzi jak szalona przez dobrych parę km. Zauważyliście coś podobnego? pozdrawiam
    Czy udało się rozwiązać ten problem?
    U mnie objawy są podobne. Na początku klimatyzacja automatyczna wydaje się działać prawidłowo. Po dłuższej jeździe, przy wyższych temperaturach na zewnątrz, w samochodzie robi się gorąco.
    Wracają z południa, trasa 1200 km, klimatyzacja była ustawiona na 22stopnie. Na początku temperatura mierzona w kratce na środku pulpitu wynosiła ok ~9stopni. Po jakimś czasie wzrosła do 17, na dworze było ok 30st. Gdy odczuwalna temperatura w samochodzie wydawała się zbyt wysoka, wyciągnąłem czujnik z kratki i położyłem w okolicy drążka zmiany biegów. Temperatura w tym miejscu wynosiła ok 26 - 27st. Pomimo takiej temperatury klimatyzacja wiała sobie powietrzem o temperaturze 17st. i nie zwiększała automatycznie obrotów wentylatora. Skręciłem temperaturę na LO. Nie pamiętam czy od razu to coś dało. Natomiast po postoju, gdy ruszyłem w dalszą trasę, temperatura z kratek, nadal przy ustawieniu na LO, wyniosła ok 3 - 6 stopnia. Nie ruszałem już tego, nie chcąc ryzykować grzaniem się w samochodzie. Temperaturę regulowałem tylko siłą nawiewu.
    Ostatnio edytowane przez Suri ; 18-08-2020 o 01:16

  16. #135
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    65
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    [QUOTE=Suri;393995] wyciągnąłem czujnik z kratki i położyłem w okolicy drążka zmiany biegów.
    Jak udało Ci się wyjąć ten czujnik? U mnie jest podobnie z klimą przy dłuższych trasach. I myślałem że może to właśnie czujnik wilgotności powietrza ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Suri Zobacz post
    Czy udało się rozwiązać ten problem?
    U mnie objawy są podobne. Na początku klimatyzacja automatyczna wydaje się działać prawidłowo. Po dłuższej jeździe, przy wyższych temperaturach na zewnątrz, w samochodzie robi się gorąco.
    Wracają z południa, trasa 1200 km, klimatyzacja była ustawiona na 22stopnie. Na początku temperatura mierzona w kratce na środku pulpitu wynosiła ok ~9stopni. Po jakimś czasie wzrosła do 17, na dworze było ok 30st. Gdy odczuwalna temperatura w samochodzie wydawała się zbyt wysoka, wyciągnąłem czujnik z kratki i położyłem w okolicy drążka zmiany biegów. Temperatura w tym miejscu wynosiła ok 26 - 27st. Pomimo takiej temperatury klimatyzacja wiała sobie powietrzem o temperaturze 17st. i nie zwiększała automatycznie obrotów wentylatora. Skręciłem temperaturę na LO. Nie pamiętam czy od razu to coś dało. Natomiast po postoju, gdy ruszyłem w dalszą trasę, temperatura z kratek, nadal przy ustawieniu na LO, wyniosła ok 3 - 6 stopnia. Nie ruszałem już tego, nie chcąc ryzykować grzaniem się w samochodzie. Temperaturę regulowałem tylko siłą nawiewu.
    a jak udało Ci się wyjąć ten czujnik i gdzie konkretnie sie znajduje? U mnie jest podobnie z klimą przy dłuższej jeżdzie i zastanawiam się czy to właśnie nie czujnik wilgotności powietrza ??


 
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA JEDNOSTREFOWA - właściwe posługiwanie się zimą ;)
    Napisany przez Jaxon na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 13-02-2018, 22:42
  2. Wydajność klimy w upały 35 stopni.
    Napisany przez Alton88 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2016, 16:26
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 13:12
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 12:38
  5. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 07:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo klimatyzacja

klima tipo 2

tipo kmatyzacja

fiat Tipo klimatyzacja nabicie

klimatyzacja fiat tipo opinie

https:fiatklubpolska.plogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536wydajnosc-klimatyzacji-jednostrefowa-362197

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl