Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 160
Like Tree17lubi to!

Temat: Wydajność klimatyzacji - jednostrefowa  

  1. #91
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,328
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Po 3 latach klima u mnie też delikatnie słabiej chłodziła, szczególnie jak na dworzu było 40 stopni.
    Podjechałem do prywatnego serwisu w Łodzi, ale nie ASO i zleciłem dobicie klimy.
    Po 3 latach ubyło tylko 55 gram czynnika 1234yf, odzysk z układu 365 gram - także nieźle.
    Cały układ do pełna ma mieć czynnika 420 gram plus 8 g oleju i jeszcze 2 gramy dali kontrastu UV.
    1 gram czynnika kosztuje 1 zł, plus usługa 200 zł - czyli całość wyniosła mnie 255 zł
    IMG_20190722_211629.jpg

    Spokojnie mogę polecić ten serwis Garbaliński na Więckowskiego 77 w Łodzi.
    Obsługa miła i mają dobry sprzęt do klimy : TEXA 780R BI-GAS, który obsługuje stary czynnik i nowy 1234yf.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 22-07-2019 o 22:33
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Napiszę trochę inaczej: nie o tipo. Mam hyundaia ix35 z 2010r. Auto fajne nie marudzi, czasami przytrafi mu się jakaś usterka (nieraz i większa). Mam go do nowego. Nic z klimą nie robiłem przez te lata. Używam jej wtedy kiedy jest gorąco no i sporadycznie czasami wg zaleceń aby się wymieszała. No i ostatnio naszło mnie aby ją sprawdzić domowym sposobem.
    Zrobiłem tak: w gorący upalny dzień nagrzanym autem pokręciłem się na klimie trochę po okolicy (ok50 km) aby go trochę wystudzić i przewietrzyć, oraz załatwić swoje sprawy- jazda na klimie oczywiście cały czas. po przyjeździe na chatę, wziąłem termometr i auto które chodzi na wolnych obrotach upchnąłem do cienia i zacząłem badać temp powietrza na wylocie z kratek. Zmniejszyłem nawiew, ale nie do całkowitego min, tylko tak aby uszy nie bolały. Po kilku minutach na termometrze temp spadła do +3 do +4* C. Taki pomiar utrzymywał się przy obiegu otwartym jak i zamkniętym. Uznałem ten wynik za zadawalający i odczepiłem się od chęci nabicia i sprawdzenia układu. Co o tym myślicie??

  4. #93
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,745
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Działa to nie dotykaj...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #94
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Działa to nie dotykaj...
    No i też mam taki zamiar. Żadnej ingerencji cudzych łap. Moich też...

  6. #95
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Też z ciekawości wrzuciłem sobie termometr w nawiewy aby sprawdzić wydajność klimy i przy temp. +33 stopnie na zewnatrz po ustawieniu na min. temperatura z nawiewów +4 st. i zauważyłem że jak automatyczną przełączy się na manual ale ustawi temperaturę np. 20 stopni to klima i tak w automacie reguluje temperaturę powietrza w zależności od nasłonecznienia i temperatury zewnetrznej czyli tak naprawdę jest to dalej tryb automatyczny tylko z mozliwością wyboru kierunku nawiewu. Jedynie ustawienie LOW daje chłodzenie na maksa.

  7. #96
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    zauważyłem że jak automatyczną przełączy się na manual ale ustawi temperaturę np. 20 stopni to klima i tak w automacie reguluje temperaturę powietrza w zależności od nasłonecznienia i temperatury zewnetrznej czyli tak naprawdę jest to dalej tryb automatyczny tylko z mozliwością wyboru kierunku nawiewu. Jedynie ustawienie LOW daje chłodzenie na maksa.
    Potwierdzam u mnie też tak jest. a początkowo myślałem że coś nie "halo" z moją klimą....

  8. #97
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    Też z ciekawości wrzuciłem sobie termometr w nawiewy aby sprawdzić wydajność klimy i przy temp. +33 stopnie na zewnatrz po ustawieniu na min. temperatura z nawiewów +4 st. i zauważyłem że jak automatyczną przełączy się na manual ale ustawi temperaturę np. 20 stopni to klima i tak w automacie reguluje temperaturę powietrza w zależności od nasłonecznienia i temperatury zewnetrznej czyli tak naprawdę jest to dalej tryb automatyczny tylko z mozliwością wyboru kierunku nawiewu. Jedynie ustawienie LOW daje chłodzenie na maksa.
    LOW nie daje chłodzenia na maksa tylko MAX DEF.

  9. #98
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    LOW nie daje chłodzenia na maksa tylko MAX DEF.
    Od kiedy? Jeżeli u Ciebie w tym ustawieniu chłodzi, to masz usterkę.
    Przypominając. Max Def włącza ogrzewanie tylnej i przedniej szyby - nadmuch gorącego, plus elektryka, jeżeli występuje. Powietrze jest kierowane tylko na szybę przednią i boczne. Do tego jeżeli warunki pozwalają sprężarka klimy. Jak sama nazwa wskazuje, czy Max Defrost odpowiada za chłodzenie?

    LOW daje chłodzenie na maksa - środkowe nawiewy, a MAKS ogrzewanie na maksa - dolne nawiewy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-08-2019 o 08:58

  10. #99
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,328
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Maksymalne i szybkie chłodzenie daje przycisk "Max A/C"
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  11. #100
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Maksymalne i szybkie chłodzenie daje przycisk "Max A/C"
    No tak, w TIPO zrobili tą funkcją "zapchaj dziurę" z racji braku przycisku Sync W innych FIAT-ach LOW daje chłodzenie na maksa, ewentualnie dodatkowo można dosterować obiegiem zamkniętym.

    Teraz pytanie. Czy czasem Max A/C nie ustawia na szybko LOW
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-08-2019 o 10:31

  12. #101
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,328
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    To w innych fiatach jest do bani, bo trzeba kręcić na low, a w Tipo naciskam jeden przycisk i już, także w Tipo jest to lepiej rozwiązane. I przycisk max A/C daje od razu low oraz włącza obieg zamknięty
    nightingale79 lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #102
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Od kiedy? Jeżeli u Ciebie w tym ustawieniu chłodzi, to masz usterkę.
    Przypominając. Max Def włącza ogrzewanie tylnej i przedniej szyby - nadmuch gorącego, plus elektryka, jeżeli występuje. Powietrze jest kierowane tylko na szybę przednią i boczne. Do tego jeżeli warunki pozwalają sprężarka klimy. Jak sama nazwa wskazuje, czy Max Defrost odpowiada za chłodzenie?

    LOW daje chłodzenie na maksa - środkowe nawiewy, a MAKS ogrzewanie na maksa - dolne nawiewy.
    Sorry chodzilo mi o MAX A/C . Automatycznie chlodzi albo grzeje na maksa (w zaleznosci od temperatury na zewnatrz) i z odczucia chłodzi mocniej niż LOW.

  14. #103
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,328
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Sorry chodzilo mi o MAX A/C . Automatycznie chlodzi albo grzeje na maksa (w zaleznosci od temperatury na zewnatrz)
    Nie....
    MAX A/C to tylko chłodzi, nie grzeje
    Szybkie grzanie w automatycznej to przycisk z rysunkiem przedniej szyby i napisem MAX.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  15. #104
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Szybkie grzanie w automatycznej to przycisk z rysunkiem przedniej szyby i napisem MAX.
    Weź bzdur nie pisz. Max Def jest używane tylko do odszronienia/odparowania szyb, wyłącza się około 3 minuty po rozgrzaniu płynu chłodniczego, temperatura na maksa. Jak pisałem załącza też sprężarkę, o ile temperatura zewnętrzna na to zezwala, do tego PTC, jeżeli jest, nawiew tylko na szyby. Maksymalne grzanie jest po ustawieniu pokrętła temperatury na Maks nagrzewa najszybciej jak może w danych warunkach. Max Def nie służy do szybkiego ogrzania wnętrza.
    Jeszcze jedno, automatyczna klima dąży do najszybszego uzyskania zadanej temperatury.
    Z "Max AC/Lo" nie korzystam, bo nie mam potrzeby, ale zimą z MaxDef praktycznie codziennie od wielu lat, więc wiem jak to działa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-08-2019 o 23:23

  16. #105
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,328
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Nie piszę bzdur, jak jest zimno to MAX DEF szybko włącza grzanie na szybę i od razu puszcza powietrze przez nagrzewnicę, znacznie szybciej niż w trybie AUTO, gdzie praktycznie nic się nie dzieje dopóki nie rozgrzeje się płyn chłodniczy. Nie wiem jak jest w 500X ale to mnie nie interesuje, ja to piszę z własnych doświadczeń, których ty nie masz przy Tipo, tylko cytujesz instrukcje. A za pyskowanie dostajesz krówka bana na tydzień, aby pohamować trochę twój chamski język.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 07-08-2019 o 23:48
    juri, matejpl, jacek2 i 4 innych lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry


 
Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA JEDNOSTREFOWA - właściwe posługiwanie się zimą ;)
    Napisany przez Jaxon na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 13-02-2018, 22:42
  2. Wydajność klimy w upały 35 stopni.
    Napisany przez Alton88 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2016, 16:26
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 13:12
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 12:38
  5. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 07:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo klimatyzacja

klima tipo 2

tipo kmatyzacja

fiat Tipo klimatyzacja nabicie

klimatyzacja fiat tipo opinie

https:fiatklubpolska.plogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536wydajnosc-klimatyzacji-jednostrefowa-362197

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl