Po niezliczonych zapowiedziach Alfa Romeo wreszcie pokazała swojego SUV-a. Nazywa się Stelvio, powstał na bazie Giulii i na drogach ma się pojawić w połowie 2017 roku.

Alfa Romeo Stelvio zapowiadana była od dłuższego czasu i fani marki nareszcie doczekali się premiery. SUV nie tylko technicznie, ale też stylistycznie bazuje na Giulii. Efekt? Włosi stworzyli jednego z najciekawszych SUV-ów na rynku.

Nazwa nowego modelu marki Alfa Romeo pochodzi od przełęczy Stelvio. Położona 2757 m n.p.m. to najwyższa przejezdna przełęcz we włoskich Alpach Wschodnich. 48 z 60 ostrych zakrętów powoduje, że najtrudniejszy jest podjazd na przełęcz z kierunku północno-wschodniego. Słaba widoczność samochodów nadjeżdżających z przeciwka na podjazdach sprawia, że ciągle trzeba być skoncentrowanym. Jeremy Clarkson w jednym z odcinków "Top Gear" określił ten pełen serpentyn podjazd jako "najlepszą na świecie drogę do jazdy samochodem". Przejazd przez przełęcz często bywa jednym z etapów wyścigu kolarskiego Giro d'Italia.


Uprzedzamy jednak - Alfa Romeo zaprezentowała Stelvio w najwyższej wersji QV. Stąd piękne felgi, znaczki z koniczyną, wielkie czerwone zaciski hamulców, sportowe akcenty, spojler, dyfuzor, poczwórny wydech, wloty powietrza i agresywne zderzaki. SUV bez czterolistnej koniczyny nie będzie aż tak drapieżny.


We wnętrzu bez większych zaskoczeń. Znamy go z Giulii. W niższych wersjach wyposażenia ekran systemu multimedialnego ma 6,5, a w wyższych 8,8 cala. Włosi chwalą się 14-głośnikowym systemem audio Harman Kardon. Nie zabrakło też masy systemów bezpieczeństwa. Choćby: adaptacyjnego tempomatu, asystenta pasa, asystenta martwego pola, kamery cofania czy systemu zapobiegania kolizji z funkcją awaryjnego hamowania.

Za pomocą specjalnego pokrętła (Alfa Romeo DNA) można wybrać jeden z trybów jazdy. W zwykłym Stelvio dostępne są trzy: Natural, Dynamic oraz Advanced Efficiency. W Stelvio QV dochodzi wyczynowy tryb Race.


fot. Alfa Romeo

Co pod maską?

Alfa Romeo - w swoim stylu - najpierw zaprezentowała sportową wersję samochodu z charakterystyczną koniczyną. W Quadrifoglio Verde pracuje dobrze nam znana z Giulii 2,9-litrowa, podwójnie doładowana V-szóstka o mocy 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi robią wrażenie - 3,9 sekundy do pierwszej setki i 284 km/h prędkości maksymalnej. Druga wspomniana podczas prezentacji jednostka, to mocna benzyna (2.0 280 KM) dostępna w wersji Si.


W niższych wersjach silnikowych również powinniśmy spodziewać się przeszczepu jednostek napędowych prosto z sedana. Aktualnie w Polsce Giulia dostępna jest jeszcze z dwulitrowym silnikiem benzynowym R4 o mocy 200 KM. Dla zwolenników diesli przygotowano 2,2-litrowy silnik o mocy 150 albo 180 KM. Na oficjalne informacje dotyczące europejskiej wersji SUV-a będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać.


Silniki parowane są 6-biegową ręczną skrzynią albo automatem o 8 przełożeniach. Za dopłatą oferowany będzie napę 4x4. Za produkcję odpowiadać będzie fabryka w Cassino.


fot. Alfa Romeo


Auto zostało zaprezentowano w Los Angeles. Dlatego poznaliśmy datę premiery na amerykańskim rynku - Włosi mówią o "połowie przyszłego roku". W Europie Stelvio powinien pojawić się w podobnym terminie.







Przełęcz Stelvio widziana oczami Alfa Romeo[COLOR=#A4A4A4] / Alfa Romeo[/COLOR]





Źródła:
Alfa Romeo Stelvio - SUV Alfy od jesieni - Auto Świat
Alfa Romeo Stelvio debiutuje. Pierwszy SUV to największa sensacja od ponad 100 lat? - Auto i Samochody - najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji dziennik.pl
Salon Los Angeles 2016 | Alfa Romeo Stelvio | Nareszcie jest