Copyright FIAT


Nowiutki Fiat 500X wziął udział w testach zderzeniowych według amerykańskiej agencji IIHS. Jaką ocenę końcową wystawiono crossoverowi ze słonecznej Italii?

Najwyższą możliwą oceną amerykańskiego IIHS, który bada parametry bezpieczeństwa pasażerów jadących autem, może być nota Top Safety Pick+. Bierze się tu pod uwagę wyniki z pięciu testów. W czterech próbach przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych (dachowanie, uderzenie w bok oraz w tył pojazdu, jak również uderzenie czołowe) dany model musi uzyskać ocenę "dobrą", natomiast w przypadku uderzenia tylko niewielką częścią przodu pojazdu – ocenę "dobrą" lub "zadowalającą".

Jak prymus
We wszystkich pięciu kategoriach zderzeniowych Fiat 500X uzyskał ocenę "dobrą". Dodatkowym czynnikiem branym pod uwagę przy amerykańskich testach jest obecność na pokładzie systemu automatycznego zapobiegania lub ograniczania skutków kolizji przednią częścią auta. W tym wypadku przyznana przez IIHS ocena musi być "wysoka" (Advanced) lub "wybitna" (Superior).

W przypadku Fiata 500X, oferowany jako opcja pokładowy system automatycznego hamowania wraz z możliwością ostrzegania kierowcy pomógł podczas prób uniknąć kolizji lub zmniejszyć prędkość auta bezpośrednio przed uderzeniem. IIHS wystawił w tym zakresie ocenę "Advanced".



Co warto podkreślić, Fiat 500X jest drugim modelem ze stajni Fiat Chrysler Automobiles, który obok Chryslera 200 uzyskał najwyższą ocenę IIHS na rok 2015.

Rozbity w testach Euro NCAP
Omawiany Fiat 500X brał już wcześniej udział w testach zderzeniowych według organizacji Euro NCAP. Włoski crossover uzyskał na Starym Kontynencie łączną ocenę 4-gwiazdkową, na którą składa się poziom bezpieczeństwa dorosłych pasażerów – 86%, bezpieczeństwo przewożonych dzieci – 85%, ochrona pieszych przy zderzeniu z autem – 74%, a także ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa – 64%.

Źródło: samar.pl