Cześć wszystkim czytającym z racji że do korzystania w pełni z waszego forum potrzebna jest rejestracja ...... to się zarejestrowałem a jak już jestem to się pochwale swoją włoszczyzną. Częśc pewnie mnie kojarzy z innych for a może i spotkaliśmy się prywatnie jestem m.in administratorem Dobre Bo Włoskie.
Zacznę od fiatów :
Najnowszym nabytkiem jest wóz mojej dziewczyny 500x 2015 1.6 E-torque z LPG BRC sequent 32 i zbiornikiem 77L (pierwszy w Polsce z taką instalacją) i tu szacun dla instalatorów z BRC to co salon nie mógł ogarnąć przez 5 tygodni oni ogarneli w 4 godziny !!! Kupiony w marcu na wyprzedaży rocznika - czemu taki silnik i gaz ?? Wóz robi spore przebiegu do dziś nakręcone jest już 22 tyś km więc miało być bezproblemowo i tanio eksploatacji póki co tak jest. Gazu pali średnio 9.2-9.3 (90% to autostrada). Wóz kupiony trochę pod wpływem impulsu po rozbiciu Cromy FL '10 ale o tym trochę później.
Wóz zaraz po odebraniu z salonu pojechał na połozenie powłok qtechnic c1 i exo
Wóz w konfiguracji Pop Star plus pakiet premium (ten z mała navką itd. ) pełno wymiarowe koło zapasowe i feli 17" oraz z akcesoryjnymi naklejkami na dachu i masce i 5 letnia/100tyś gwarancja
500x1.jpg1014101_867505730025188_4067073586532436061_n.jpg12495125_867505756691852_3451311477917843804_n.jpg12656126_823810074394358_1029017602_o(1).jpg
Z racji że oboje jesteśmy mocno motoryzacyjnie zakręceni to 500X przeszła wraz z kierowniczką szkolenie w OTDJ Wrocław z bezpiecznej jazdy - okazało się że fabryczne opony Conti naprawdę dobrze trzymają na suchym i morkym a auto cieżko wybić z równowagi.
IMGP6537.jpgIMGP6600.jpgIMGP6665.jpgIMGP6699.jpgIMGP6988.jpgIMGP7080.jpg
Filmik
Narazie nic nie zmieniliśmy w wozie ale fakty są takie że seryjne auta to nie to co lubimy więc napewno coś się zmieni. Na wiosnę wjadą 19tki i może zawieszenie -30 (tyle że wóz straci na krawężniko odporności jakże potrzebnej dla kobiety jeżdżącej po dużym mieście )
Drugi sprzęt to wspomniana wyżej Croma FL 1.9 JTDm 150PS z 2010 (1 rejestracja w 11) w wersji Dynamic czyli w sumie golas poza B&M Hill holderem ASR wóz posiadam 2 lata zrobiłem nim w sumie nie dużo jakieś 35 tyś i trafiła mi się sarna zimą tego roku wóz przestał od marca z nadzieją że go sprzedam... Pojawił się 500x ja mam jeszcze Alfę 156 ale Alfą się już nie da jeździc na codzień (koszty!!!!) a 500X codziennie używa dziewczyna pół roku stania i zabrałem się za reanimację wraz z planem na mody (zgodnie co wyzej napisałem)
Cromka przed sarną prezentowała się tak:
11666952_1268424533171849_1270349003_n.jpg
Po sarnie :
10261892_1268424539838515_1715315142_n.jpg10621952_1268424543171848_358202723_n.jpg14625542_1446644138683220_648313825_o.jpg
Wydawać by się mogło że straty nie duże - nic bardziej mylnego. Dostał cały przód wszystkie chłodnice(woda IC i klima) wentylatory, belka przednia etc. lampa lewa urwane zaczepy etc.
Z racji ze nie lubię rozbierać coś a potem po pół roku znów coś poprawiać w tym samym miejscu. Croma dostała cały ryjek nowy :
chłodnica wody Nissen
kondensator klimy NRF
intercooler NRF
osuszacz klimy hella behr
belka przednia 51804070 fiat OE jak to w Oplu odkręcana co mocno ułatwia naprawy
zderzak zamiennik Magneti Marelli (chociaż wydaje się że to oni robią oe fiata) i tu ciekawostka kupiony za 550 nówka a teraz zobaczcie na allegro po ile chodzą używki
zestaw mocowań reflektora lewego 71749159 fiat OE (fajnie że można kupić zestaw naprawczy a nie cały reflektor)
uszczelka kolektora reinz
wymiana CHRA turbo na nowkę melleta (wszystko robione w Preturb Kalotka)
Oczywiście oleje Liqui Moly 5W30 filtry płyny itd.
Jedną śrubę od kolektora urwali jeszcze niemcy więc trzeba było gwintować (wykrętaki nie dały rady) a przy czyszczeniu wszystkiego wokół silnik okazało się że skrzynia była już kiedyś regenerowana ( w sumie nie wiem czy to dobrze czy źle )
14697308_1105891266133032_1900846022_o.jpg14800207_1448556611825306_2041303082_o.jpg14805572_1105891196133039_399545398_n.jpg14807953_1105908479464644_125580639_o.jpg14808678_1105908432797982_113255649_o.jpgIMG_20161019_160844596_TOP.jpg
IMG_20161025_154424192.jpgIMG_20161025_170725902.jpgIMG_20161026_160804903.jpgIMG_20161027_174857353.jpg
No i jak wyżej z racji zamiłowania do modyfikacji wóz nie zostanie odmalowany po uderzeniu tylko oklejony folią tak żeby był specyficzny i jedyny w swoim rodzaju na lato szykujemy również 19tki i tutaj zawieszenie na pewno wpadnie niższe -35mm, szukam poliftowych skór w elektryce oraz wleci radio 2 din z androidem i kamerą cofania. Oczywiście chip - bo mimo 150 koni to nie ma czym jechać w tym wozie.
No i ostatnia - ale nie najgorsza FiatoAlfa 156 fiatoalfa bo serducho ma fiatowskie a mianowicie 2.0 20V Turbo wyciągnięte z fiata coupe. Tak pokrótce na dzień dzisiejszy 380koni 412Nm, turbo GT3071r a/r .63 wtryski 440cc elektronika fabryczna zastąpiona Ecumasterem EMU. Felgi 18x8.5 Tomason TN1 laczki 225/40 hamulce 330x32 4 tłoczkowe wnętrze GTA deska w skórze - zabudowany dashboard w fabrycznym infocenter oparty na chinskim androidowym telefonie Modecom Z25 - komplet informacji o parametrach silnika - nawka itd jako dodatek. Złopie to wiadrami szura brzuchem po ziemi więc na codzień będzie Cromka
FB_IMG_1430575586575.jpg11186201_1078044895543148_1037401626_n.jpg20141209_160130.jpg20150330_153349.jpg20150509_122317.jpgDSC_0818.jpg