Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo 1.4MA Turbo
    Rocznik
    2010

    Punto II 5d 1,2 8V '02 Poprawiony :]

    Jako, ze nie chce mi się postu klepać od nowa skopiuje pierwszy post z FFP

    Moja kropeczka:

    Silnik: 1.2 8V 65+KM @ 5000+rpm, 105+Nm @ 3500+rpm
    Vmax: licznikowe 183km/h przy 5000rpm na 5 biegu z górki -->> LINK :rotfl:
    Nadwozie: 5d
    przebieg: 48kkm,
    24.12.06 - 50 400km,
    4.02.2007 - 61 000km,
    17.04.2007 - 66 815km,
    03.06.2007 - 70 300km,
    19.08.2007 - 74 300km,
    01.09.2007 - 75 100km,
    07.11.2007 - 80 067km,
    09.12.2007 - 81 753km,
    28.01.2008 - 84 500km,
    09.04.2008 - 89 830km,
    24.04.2008 - 90 080km,
    29.06.2008 - 95 150km.



    --------------------------------------------------

    Oponki:

    Lato: GoodYear EAGLE F1 GS-D2 185/60R14 82V klik
    Zapas: Nówka Kormoran Impulser 165/70 R14 :E

    Na zimę 4x Dębica Frigo2 165/65 R14

    --------------------------------------------------

    Awaryjność:

    Naprawione:

    - Pęknięta obudowa alternatora - zrobione w ramach gwarancji
    - Wyciek z oringu przy cewkach zapłonowych (przy około 50 000km) - zrobione w ASO - 50zł
    - Rozpadający się mechanizm wycieraczek (nie działa wycieraczka od strony pasazera - zrobione w ASO - 50zł)
    - Zacierający się silnik elektrowentylatora chłodnicy - zrobione we własnym zakresie - koszt 160zł
    - Dziura w układzie wydechowym ( przy przebiegu: 68 750km) - wymienione wszystko co jest za katalizatorem. -->> Foto
    - Nowy alternator - koszt 440zł w tym: alternator 360,- pasek klinowy 20,- robocizna 60,- --> Foto
    - Nowy Akumulator - Perion 40Ah / 330A - koszt 142zł
    - Skrzypiący pedał sprzęgła - Koszt: 0zł, link
    - Wahacze przód - wymienione - Koszt 244zł, robocizna 0zł link
    - Nowy Pasek rozrządu - Contitech - Koszt: 38zł
    - Nowa Rolka napinająca - SKF - Koszt: 45zł
    - Nowa Pompa Wody - HEPU - Koszt - 90zł
    - Nowy płyn chłodniczy - petrygo - koszt - 35zł
    - Nowe amortyzatory P i T Kayaba Excel-G - Koszt: 630zł - link
    - Nowe Świece zapłonowe - NGK - koszt 60zł
    - Pomalowana miska olejowa - Koszt: 20zł - link
    - Wymiana prawej końcówki drążka kierowniczego + zbieżność - ASO -> 90zł
    - Wymiana przedniej szyby -> ASO 290zł szyba, 100zł robocizna.
    - Zablokowany termostat w pozycji otwartej -> koszt 32zł klik

    Do zrobienia:

    - Wypranie tapicerki :/

    --------------------------------------------------

    Zdarzenia losowe:

    25 czerwca 2007 zastałem na parkingu uszkodzonego kropka:


    Uszkodzone:
    Przedni zderzak - zarysowany, PP Błotnik - pognieciony i do wymiany, PP drzwi, PT drzwi - zarysowane.

    Naprawa w ASO:

    Elementy wymienione:
    - PP Błotnik.
    Elementy malowane:
    - P Zderzak
    - PP Błotnik
    - PP Drzwi
    - PT Drzwi
    - PT Błotnik
    - T Zderzak
    - Klapa bagażnika


    Koszt z AC PZU - ponad 5000 PLN.

    Fotki po naprawie:



    W ostrym słońcu widać delikatną różnicę pomiędzy starym i nowym lakierem - nowy jest troszeczkę jaśniejszy.

    Ogólnie: dobrze zrobione.


    --------------------------------------------------

    Olej:

    Motul Synergie+ 10W40 (89 816km)

    ----

    Poprzedni: Selenia 20K 10W40 (70kkm)

    ----

    Poprzedni: Castrol 5W30

    --------------------------------------------------

    Co było ostatnio robione:

    7 sierpnia 2008 - Wymiana tarcz, klocków, zacisków z 240x11 na 257x20 wentylowane

    2 czerwca 2008 - Wymiana wałka rozrządu na wałek z PI75 (866)

    8 kwietnia 2008 - Wymiana oleju i filtra powietrza.

    27 lutego 2008 - Wymiana termostatu.

    2/3 stycznia 2008 - Wymiana prawej końcówki drążka kierowniczego, wymiana przedniej szyby.

    19 września 2007 - Wymiana oleju przekładniowego, likwidacja skrzypienia sprzęgła, malowanie miski olejowej.

    13 września 2007 - Wymiana Tylnych amortyzatorów, paska rozrządu, pompy wody.

    12 września 2007 - Wymiana przednich amortyzatorów i przednich wahaczy.

    14 sierpień 2007 - Nowy alternator

    11 sierpień 2007 - Nowy akumulator Perion 40Ah / 330A

    28 czerwca - 4 lipca 2007 - Naprawa blacharsko-lakiernicza.

    27 maj 2007 - zmiana oleju na Selenia 20K, filtra oleju, filtra powietrza.

    18 maj 2007 - wydech

    --------------------------------------------------

    Tuning:

    Plany:

    - ***Kolektor wydechowy 4w2w1 z PI75 (tymczasowo będzie bez KATa),
    - Kolektor ssący z PI75 + dolot yankowy + stożek,
    - HID 4300 lub 5000K,
    - Zawirusowanie kompa,
    - Gleba -35/30
    - Alufelgi 15" z PII HGT + opony GY F1 GSD3 195/50R15,
    - Kierownica w skórze,
    - Może Turbo
    - Może katalizator w miarę przelotowy, nie strumienica, ale jakiś katalizator żeby był i ewentualnie spełniał swoja funkcję :E
    - Może body Abarth

    *** - częściowo zrobione


    Zrobione:

    - Radyjko Blaupunkt Sydney SD-27 -> Foto
    - Opony GoodYear EAGLE F1 GSD2 185/60R14
    - Wałek rozrządu z Punto I 1.2 75
    - Hamulce z tarczami 257x20 wentylowanymi -> Klik

    --------------------------------------------------

    Fotki:

    Zimowa sesja 0)




    i chyba najlepsze:











  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    No no opis godny pochwały
    Ja mam Temprę od 94 roku, ale jakoś nie chciało mi się takich notatek robić

    Zakładanie HIDów na jakiej zasadzie będzie się odbywało? Masz na myśli same palniki włożyć (+ osprzęt do zasilania)?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo 1.4MA Turbo
    Rocznik
    2010
    Zakładanie HIDów na jakiej zasadzie będzie się odbywało? Masz na myśli same palniki włożyć (+ osprzęt do zasilania)?
    Tak, gdyż reflektory projekcyjne (soczewkowe) nadają się do tego w przeciwieństwie do refleksyjnych... niby nie zgodne z prawem polskim ale trudno... olałbym sprawę, gdyby światełka z Punto II ładnie świeciły a świecą delikatnie mówiąc kiepsko... W życiu nie założyłbym czegoś co stworzy zagrożenie w RD. Grunt to pilnować czystości reflektora oraz poziomu świateł z zależności od obciążenia auta...

    W innych krajach np. anglia czy chociażby Bośnia legalne jest zakładanie HID-ów do 8000K do reflektora soczewkowego bez spryskiwaczy czy mechanizmu samoregulującego...

    Widziałem PII z HIDem - patrzałem z każdej strony czy daje po oczach... i jest OK, granica światło-cień jest tak samo wyraźna jak przy zwykłych zarówkach, natomiast w autach bez soczewki masakra... daje po oczach jak długie...

    Pochwalę się czwartkową walką :





    Seria 240x11x40 vs. 257x20x40,5:






    Klocki seria po 44kkm i nówki











    Tarcze nie chciały zejść, ale płyn hamulcowy ma bardzo dobre właściwości penetrujące i bardzo ułatwia ściągnięcie tarczy....






  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nice
    Dobrze, że zdajesz sobie sprawę (co do tematu HIDów), bo niektórzy to kładą do zwykłych reflektorów i wtedy z przeciwka osobnik jest oślepiony.

    Co do tarcz to właśnie ostatnio rozgorzała dyskusja na temat ich wyważania i tutaj widzę, że też zastosowano ten trik.
    To znaczy "wcinanie" się w głąb tarczy, aby ją zrównoważyć masowo.

    Dużą różnicę czuć?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Gniechowice
    Postów
    39
    Auto
    punto II 1.2 v8
    nooo, faktycznie opis powala. Bloga też masz założonego;>??


 

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] Skrzynia Fiat Punto II a Punto I
    Napisany przez Hapek89 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 02-12-2012, 22:27
  2. Rozrząd w Punto 1 99r. A w Punto 1 99r Cabrio Bertone
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-09-2009, 20:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 2 5d tuning

wymiana tarcz hamulcowych w punto 2

punto2 objawy termostatu

wymiana tarczy hamulcowej w punto ii

swiece do punto 2 1 2 8v

mechanizm wycieraczek punto ii

punto2 1 2 8v gdzie jest filtr oleju

pompa wody cieknie fiat punto 2

fiat punto 3 wymiana tarcz hamulcowych

wymiana swiec punto 2

wymiana klockow punto 2

tarcze hamulcowe do fiata punto 2 montaz

wymiana termostatu punto 2

punto 1 2v8 wymiana oleju

wymiana klockow punto2

wymiana tarczy hamulcowej fiat punto2

wymiana termostatu punto ii

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl