Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    33
    Postów
    27
    Auto
    Lancia Kappa 2.0 20V VIS
    Rocznik
    1997

    Fiat Marea Weekend HLX 2.0 20V

    Witam

    Jest to mój pierwszy post na tym forum choć nie pierwszy na forum włoskiej motoryzacji. Moja wcześniejsza historia toczyła się na mareaclubpolska.pl więc dla tych którzy nie znają mojej długiej i zagmatwanej historii dedykuje poniższy wstęp oraz resztę mam nadzieję ciekawego tematu

    Lekko ponad miesiąc temu czyli 5 Marca 2014 miałem kolizję gdzie moja dotychczasowa Mery zintegrowała się ze starym Mercedesem klasy C. Po integracji nastąpiła dezintegracja Mery z chłodnicą, błotnikami, reflektorami, zderzakiem i paroma innymi elementami...



    Po wycenie rzeczoznawcy i dostaniu kasy z odszkodowania byłem jak większość osób po takim zajściu głęboko w... kanale. Nie wiedziałem właściwie co robić. Na koszt sprawcy przetransportowałem auto do swojego garażu i rozmontowałem przód. Okazało się że uszkodzone zostało: belka czołowa, ściągnęło obie podłużnice, pękł kanał wodny na bloku silnika, oba błotniki, wzmocnienie czołowe, reflektory, zderzak, maska i reszta o której zapomniałem. Dało się to naprawić za jakieś 1000zł. ALE w aucie coraz gorzej pracował silnik, przegnita była podłoga z jednej strony, wyłaziła niechlujna naprawa blacharska... Stanąłem przed wielkim znakiem zapytania.

    Zacząłem rozglądać się za innymi autami z takim samym silnikiem. Było wiele propozycji, jedna nawet bardzo ciekawa ale auto sprzedało się zaraz przed moim telefonem. W końcu przypomniałem sobie o 2.0 które jakiś czas tamu było prezentowane na forum i na dodatek było to auto z mojego miasta. Mimo sceptycznego podejścia do auta wszystko wyglądało dosyć pozytywnie pod względem wyremontowania silnika od zera ale nie jego sprzedaż zaraz po remoncie i to z szybko zaniżającą się ceną. Wiele osób myślało że nie możliwe są takie akcje bez żadnych przekrętów.

    Przekalkulowałem wszystkie za i przeciw. Pojechałem obejrzeć auto. No i czar prysł...
    Na pierwszy rzut oka auto zaniedbaniem przeraża. Wnętrze przeraża. Pęknięcia na boczkach, urwana klamka, dziwny zapach (do tej pory nie wiem czy to zaszczurzona tapicerka czy palone w aucie). Wszędzie syf. Na zewnątrz auto też nie powala ale jest już lepiej... Żadnych śladów po naprawach w szopie, lakier powiedzmy w stanie dobrym na większości elementów. Małe i niegroźne ogniska korozji które można ogarnąć w jeden "weekend"... Najgorsza jest ilość odprysków na masce - raczej całość do malowania w przyszłości. Progi zdrowe, podłoga zdrowa ale trafiłem na moment kiedy trzeba się tym wszystkim zająć by nie powtórzyć sytuacji z wcześniejszej Mery.

    Była tylko jedna bolączka, zmielona skrzynia. Po kombinacjach i trudach udało się kupić skrzynię od ojca jednego z użytkowników. Przy mnie "złożyliśmy" jedną skrzynię z dwóch dzięki czemu widziałem dosłownie co kupuję bo cały jej środek :-)

    Wyszło na to, że za 2250zł dostałem auto z wymienioną skrzynią, olejami, dobrą blacharką a przede wszystkim zdrowym silnikiem. Do tego parę części, instalacja LPG... Cena byłaby niższa gdyby nie to że zaliczyliśmy wtopę z przekładką skrzyni od 1.8 która nie pasowała, a jak wiadomo warsztat nie może stać bez końca blokowany za free...

    Auto stoi już pod blokiem. Wiem o nim chyba wszystko, co jest do najbliższej wymiany (pożyczenia z rozbitej) itd... Pojawił się "tylko" jeden problem... Podczas modzenia z podporą półosi najprawdopodobniej została uszkodzona miska olejowa bądź wyjście bagnetu. W tej chwili nie wiem jak poważna jest sprawa ale na kanale oleju było sporo na elementach... Po kolejnych oględzinach tak na prawdę ciężko się było do czegoś przyczepić. Jedyne podejrzane miejsce to wejście bagnetu oleju i wyglądająca na przerwaną uszczelka która może puszczać olej przy większym obciążeniu.



    Czeka mnie przy aucie ogrom pracy by doprowadzić ją do moich standardów ale myślę że warto i jest to dobra baza. Martwi mnie jedynie kwestia finansów ale zacisnę pasa i podołam. Innej opcji już nie ma :-)



    Wszystkich ciekawych zapraszam do śledzenia bo myślę że będzie o czym dyskutować, a może i uda się nam czegoś nowego razem nauczyć mimo tego, że jest to chyba największe forum w tej tematyce i doświadczonych nie brakuje
    Pozdrawiam! Liczę na wsparcie a jeśli krytykę to tylko konstruktywną

    P.S. Kolor to oczywiście Nero Seta



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2013
    Skąd
    Żmigród
    Wiek
    42
    Postów
    76
    Auto
    Marea 2,4jtd
    Rocznik
    1999
    no niezłe cacko
    powodzenia i przyczepności nowej mery

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Szkoda, ze cię tu wcześniej nie było, bo sprzedawałem swoją mery 2,0 20v na części. Został kompletny silnik z obróconą panewką i głowica (po remoncie). W uzyskaniu wyższego odszkodowania też pewnie byłbym pomocny. Byłeś u lekarza po tym dzwonie? Za uraz kręgosłupa w odcinku szyjnym byłbyś dostał kasę na dwie maryśki.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    33
    Postów
    27
    Auto
    Lancia Kappa 2.0 20V VIS
    Rocznik
    1997
    Byłem na SORze i mam papierki. Ja mam stwierdzone naciągnięcie wszystkich mięśni pleców i chyba czegoś tam jeszcze, a dziewczyna która też była poszkodowana miała już coś na karku stwierdzone i wyszła w kołnierzu z SORu. Kolega ma zająć się sprawą odszkodowania i powinno coś jeszcze wpaść

    A co do Mery moja ma silnik po generalnym remoncie więc tego akurat jestem dosyć pewny. Gorzej z blachą i wnętrzem ale to będę sobie ogarniał we własnym zakresie powoli bo mam na to czas i lubię "weekendowe" majsterkowania

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,869
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Witamy Troszkę pracy było i będzie jak i kaski pójdzie,ale tworzysz coś swojego i moim zdaniem bardzo dobrze.Tylko prosimy o więcej fotek w dzień
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    33
    Postów
    27
    Auto
    Lancia Kappa 2.0 20V VIS
    Rocznik
    1997
    Fotki wieczorem nie są przypadkowe, a jeśli w dzień to tylko z daleka Na razie nie ma się czym chwalić zbytnio. Muszę ją przepolerować i zrobić kilka zaprawek. Ale jest potencjał... Choć niestety od LPG nie uciekniemy, kieszeń studenta na PB95 nie wyrobi jednak, po 2 dniach jazdy jestem tego pewny

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    33
    Postów
    27
    Auto
    Lancia Kappa 2.0 20V VIS
    Rocznik
    1997
    Wziąłem się ostatnio za sprawy z zawieszeniem. Pierwsza w kolejności była końcówka drążka renomowanej firmy



    Cały uradowany szybką i bezproblemową wymianą przyjrzałem się kołom i od razu zauważyłem, że są kompletnie rozjechane... Nie wiem co poszło nie tak ale to było już nie ważne.

    Na szczęście przypomniałem sobie słowa sora Maksima jeszcze z technikum gdy opowiadał swoje przygody, a jedną z nich była "a kiedyś ustawiłem w maluchu zbieżność na dwie deski" :-D



    Poza tym w końcu auto wypucowałem



  9. #8
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    30
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    Cytat Napisał Energetyk Zobacz post
    Wziąłem się ostatnio za sprawy z zawieszeniem. Pierwsza w kolejności była końcówka drążka renomowanej firmy



    renomowanej.. chyba chciałeś powiedzieć że badziewnej i chińskiej

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał CichyJerry Zobacz post
    renomowanej.. chyba chciałeś powiedzieć że badziewnej i chińskiej
    sarkazm - Słownik SJP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    33
    Postów
    27
    Auto
    Lancia Kappa 2.0 20V VIS
    Rocznik
    1997
    Nic innego od ręki nie mieli, a jazda z wcześniejszą końcówką podchodziła już pod samobójstwo więc wziąłem, 35zł. Najwyżej wywalę za rok czy pół i wsadzę jakiegoś Ruville

    Jak na razie wahacz tej "firmy" przejeździł w Bravie 1.2 10tys i nie ma śladów zużycia, kto wie. Może im się niechcący coś czasem uda
    Moja Mery 2.0 R5
    http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-marea-weekend-hlx-2-0-20v-23690/


 

Podobne tematy

  1. [s] Fiat marea weekend
    Napisany przez AdiBP na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2012, 17:06
  2. Fiat marea weekend 1.9 jtd sx 110 km
    Napisany przez tomek.al na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-12-2011, 21:56
  3. Fiat Marea Weekend
    Napisany przez kamilf222 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-03-2011, 14:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

NERO SETA fiat

fiat marea 2.0 hlx forum

obrocona panewka megane 1.9

Fiat marea 2.0 hlx 20 v

kolor nero seta fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl