Hej
Przedstawiam Wam mojego delikatnie zmodyfikowanego makarona
Fiat Coupe 20VT, który jest już ze mną przeszło 9 lat (właśnie sobie uświadomiłem )
Początkowo był to ubogi fiat, total seria w materiałach z wolnossakiem 20V, ale podczas mojej kadencji trochę się pozmieniał. Na początku były to chaotyczne zmiany w stylu wszystko na raz bez konkretnej wizji, planu czy pomysłu na auto. Z czasem człowiek uczy się na błędach i układa plan wg. którego powstaje coś - coś co chciał zrobić - takie coś wyszło z mojej głowy...
W 2015r. w pełni odbudowany - polakierowany (po raz kolejny) łącznie z komorą silnika, nowe zawieszenie, nowe hamulce, nowy silnik (dosłownie - wszystko nowe poza samym gołym blokiem, który także został poprawiony) i wiele innych gratów
Trochę danych:
Fiat Coupe 1998r 20V -> 20VT
Silnik:
2.0 R5 Fiata
- kute korby Techno5 + Arp 2000
- kute tłoki Wossner (CR 8.0:1)
- obrobiony blok pod tłoki, wyosiowane stopy pod nowy oryginalny wał, który został wyważony dynamicznie z uwzględnieniem wszystkich mas wirujących silnika - zrobione w firmie Dziak łącznie ze spasowaniem i składaniem całego dołu.
- głowica po portingu w Dziak Motorsport + większe zawory ssące oraz dodatkowo spasowane kolektory do kanałów głowicy
- nowa pompa oliwy
itp. itd.....
Układ dolotowy:
- Filtr AEM DryFlow
- orurowanie alu spawane ze zminimalizowaną ilością złączek silikonowych
- FMIC z rdzeniem 450x300 od FMIC.pl
- rozwiercona przepustnica do maksimum (czeka na montaż)
- wtrysk metanolu AEM 30-3300 wpięty przed IC
- blow off TIAL style 50mm
Układ wydechowy:
- Turbosprężarka Garrett GT2871r trim 56 ze zmienionym kołem kompresora na CNC (w dalszym ciągu w stylu GT a nie GTX), dupa 0.86 (jeszcze - na wiosnę 2017r. będzie UP)
- 3" DP w bandażu ThermoTec
- wydech 3" na 2 tłumikach przelotowych z rozejściem na 2 końcówki (2x2,5") i końcówki Buzzer 101mm
Układ paliwowy:
- Walbro GSS 341 (255l) w baku
- Bosch 044 w linii + filtr paliwa siatkowy do czyszczenia[/COLOR]
- wtryski Bosch 650cc x5 @ 3bar
- regulator ciśnienia paliwa 3barowy(na razie)
Elektronika:
- Stand Alone Ecumaster EMU z aktywnymi funkcjami sportowymi
- Wtrysk metanolu AEM 30-3300
- Szerokopasmówka Innovate (zegar + podpięta do EMU)
- Ciśnienie i temperatura oleju Innovate MTX-D
- Zegar boost AutoGauge SM Peak (jeszcze)
- Kilka elementów przygotowanych pod dodatkowe funkcje
- Samoczynne poziomowanie reflektorów
- Akumulator żelowy Optima Yellow + odłącznik prądu Hella
- Guzik do odpalania z 20VT PLUS
Układ chłodzenia:
- nowa aluminiowa chłodnica wody Valeo do 20VT
- silikonowe przewody wodne żółte
- chłodnica oleju 19-rzędowa od FMIC.pl + wentylator załączany z guzika (do założenia ponownie)
- zakute przewody olejowe (użyłem węży hydraulicznych parkera)
Układ napędowy:
- skrzynia 6b C530 ze zmienionymi przełożeniami biegów oraz przełożeniem głównym (wydumka) + ViscoDrive
- organiczny Helix (miał się poddać poniżej 400Nm a znosi 509Nm i w dodatku strzały z procedury z 2-biegu)
- short shifter home made (pierwowzór tych co sprzedaję )
Układ hamulcowy:
- Przód: wentylowane nacinane i wiercone tarcze 305mm Mtec + 4-ro tłoczkowe zaciski BREMBO + klocki Ferodo DS2500
- Tył: nawiercane tarcze 240mm + jednotłoczkowe aluminiowe zaciski lucas + kolcki Ferodo Performance
- Przewody hamulcowe w stalowym oplocie żółte Pizza Brakes
Zawieszenie:
- w pełni regulowane zawieszenie gwintowane BC Racing
- Rozpórka przednia górna SPARCO
- Rozpórka dolna środkowa (za tylnymi fotelemi) UltraRacing
- Tylny stabilizator Whiteline
- poliuretany w przednim i tylnym zawieszeniu
Koła:
- Felgi Toora 17" ze Stilo Schumacher - tzw. Skorpiony
- Opony przód Federal 595 R-SR 215/40R17
- Opony tył Federal 595 R-SR 235/40R17
- Dystanse Sparco 16mm na stronę
- Koła do zabawy -> lekkie alu 16" (6,75kg/szt.) + opona 225/45R16 Toyo R888 (łączna waga koła 16,78kg - nowy zestaw)
BODY KIT:
- Przedni zderzak Modena by AutoDS
- Progi LE by MutoDS
- Maska z laminatu + wlot by AutoDS
- Dokładka tylnego zderzaka modena przerobiona + dyfuzor home made.
- Tylny spoilerek/listwa klapy home made
- Lampy przednie, kielich lamp tylnych, mocowania lusterek, nakładki słupków bocznych, klamki, grill, w hydrografice (Carbon)
- Tylne lampy LED HELLA
- Laminatowe błotniczki z wylotami by AutoDS i kierunki clear
Wnętrze:
- Fotele RECARO (Lancja Delta) wszystko obszyte żółtą i czarną skórą.
- Nakładki na pedały MOMO Atomik
- Gałka MOMO Nero
- Zegary w słupku + dodatkowy w liczniku + wyświetlacz temperatury dolotu + przełączniki map, metanolu, LC i flat shift w popielniczce
- Elementy w hydrografice - duuuużo tego (Carbon)
Pewnie wiele rzeczy pominąłem lub zapomniałem o nich ale wszystkiego nie idzie spamiętać
Aktualna moc 411KM i 509Nm
Strona projektu na FB -> https://www.facebook.com/PabLO.FC20VT
Wykres na dupce .64 z problemem z ustabilizowaniem boostu
Wykres i wynik na dupce .86