To już mój drugi temat o samochodzie - pozostałem wierny marce Fiat i jakiś czas temu kupiłem Bravo drugiej generacji w jednym z najlepszych silników wysokoprężnych - 1.9 MultiJet 8v 120 KM. Nie chciałem z początku diesla - bardzo marzył mi się T-Jet 150 ale trochę mnie zmartwiła skrzynia biegów M32 (na nowszy egzemplarz po lifcie nie miałem kasy) więc padło na najprostszego ropniaka. Pochodzi on z polskiego salonu - fabrycznie bez filtra DPF co ułatwia użytkowanie na krótkich dystansach. Niestety fakt, iż pochodzi z polskiego salonu ma też minus - dużo ciężej o fajną wersję wyposażenia. Mój to Dynamic, czyli nie jest tak źle ale mogło być lepiej [emoji14]
Po zakupie został odstawiony do zaufanego mechanika zajmującego się tylko autami z grupy Fiata. Bravo otrzymało sporo części, m.in nowy kompletny rozrząd, nowe klocki, tarcze, część przewodów hamulcowych, sprzęgło, nowe poduszki pod skrzynię i silnik, świece żarowe, koło pasowe, filtry paliwa, oleju, powietrza, kabinowy oraz zalany został olejem Selenia 5W30 (podobno do silnika bez DPF nie trzeba takiego stosować, poprzedni właściciel stosował 5W40 i chyba też powrócę do tego zwyczaju). Zostały też wymienione jakieś drobnostki w silniku których teraz nie pamiętam ale podobno były już mocno zużyte. Pozytywnym zaskoczeniem było zawieszenie. Przy sprawdzeniu przed zakupem wyglądało obiecująco co później potwierdził mechanik - nie trzeba było nic zmieniać.
Po ogarnięciu auta w sprawach mechanicznych dołożyłem mu kilka drobnych rzeczy:
- radio Pioneer DEH-1900 + fabryczna ramka w kolorze z wersji Active
- oryginalny bagażnik dachowy + box (na zimę)
- podświetlane gniazda USB do ładowania zamiast gniazda zapalniczki
- nowy znaczek na tylnej klapie (stary dosłownie rozpadł się w rękach)
Plany na nowy rok? Jest kilka - m.in oryginalne 17-tki, może mały program na 150-160 koni, tłumik końcowy z wersji sport, wnętrze z wersji sport, obszycie kierownicy, wymiana halogenów oraz pomalowanie grilla plastidipem. Czy coś z tej listy zrealizuje - czas pokaże [emoji14]
Rozpisałem się trochę - nie przynudzając więcej zarzucam kilka zdjęć wozu w całości.
Wersja zimowa na stalówkach 16'