Witam. Zastanawiam sie ostatnio nad montarzem instalacji lpg do mojego stilo, zmusilo mnie do tego miesieczny przebieg ok 1500 km. jestem troche 'zielony' w tym temacie i chcialbym przeczytac jakies wskazowki?
Witam. Zastanawiam sie ostatnio nad montarzem instalacji lpg do mojego stilo, zmusilo mnie do tego miesieczny przebieg ok 1500 km. jestem troche 'zielony' w tym temacie i chcialbym przeczytac jakies wskazowki?
Jedyna wskazówka to montować instalacje z wtryskiem sekwencyjnym 4-ej generalcji i znaleźć taniego, solidnego gazownika i to w zasadzie tyle, pozostaje jeszcze kwestia jaką butle wybierzesz, czy podłużną rezygnąc z rozkładania foteli czy tez w mniejszą ale w miejsce koła zapasowego.
Tylko 4tej generacji. Nie ma sensu montować mieszalnikowego systemu. Kolektor masz plastikowy więc skutki strzału będą wiadomo jakie.
Ja mam Stag 4, wtryski Valtek czerwone, reduktor Tomasetto i wszystko spisuje się bdb.
Są lepsze instalacje, oczywiście droższe, ale spokojnie taki zestaw jak podałem powyżej Ci wystarczy. Chyba, że jesteś fanem wysokich (6000+) obrotów to szybsze wtryski by się przydały i lepszy reduktor. Z wtryskami też warto jak już będziesz montował zwrócić uwagę na to czy wtryski w razie awarii musisz wymienić wszystkie (całą listwę -drogo) czy możesz sam wtrysk.
I filtr fazy lotnej wymieniaj co 10 000 km.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Stag ok, valteki raczej sobie odpuść chyba, że chcesz po jakichś 20 tyś regulować lub wymieniać wtryski - jedynie koszt ich niski. Min. Magic Jet - ustwione pionowo.Ja mam Stag 4, wtryski Valtek czerwone
silnik masz 1.6, ile ma 105,115 km? Jeżeli powyżej 100 to nie daj sobie wciśnąć Tomasetto, weź zavoli N zapas spory koszt niewiele większy.reduktor Tomasetto
To jak się jeździ nie ma znaczenia, zakładając instalacje powinno się założyć odpowiednią, a nie dobierać do stylu jazdy - bo tak tylko będziesz jeździł do gazowników non stop. Albo się coś powinno robić dobrze albo wcale...Chyba, że jesteś fanem wysokich (6000+) obrotów to szybsze wtryski by się przydały i lepszy reduktor.
Lotnej można co 20 tyś, ale ciekłej co 10 tyś - jest na pierwszej linii frontu, zbiera całą masę syfu z baku, gazu i dystrubutora -dużo opiłków itp. - koszt niewielki 5-10zł.I filtr fazy lotnej wymieniaj co 10 000 km.
Szczerze akurat w tym aucie w którym mam tą instalację to było pierwsze auto z sekwencją i zawierzyłem instalatorowi (który jest moim znajomym). Sam później doszedłem do tego, że reduktor i wtryski mogły by być lepsze.
Mam już zrobione na tej instalacji ponad 20 tys. i jest ok. Więc pewnie też zależy jak się użytkuje. Jedynie to przy naprawdę wysokich obrotach (tych ponad 6000) wtryski były ciągle otwarte (trzeba by było zmniejszyć mnożnik), ale przymknąłem na to oko.Napisał cvallo2
Nie kręcę tak wysoko silnika, a mnożnik ma na granicy wartości poprawnych więc nawet lepiej jak taki wtrysk nawet dłużej jest otwarty niż powinien.
103. Sam też później myślałem o Zavoli, ale zrobiłem testy i z wykresy w normach się mieściły. Więc odpuściłem.Napisał cvallo2
Akurat co do mnie to byłem tylko raz... kupić sobie nowe filterki. A diagnostykę robię sobie sam i jak narazie instalacja spisuje się ok.Napisał cvallo2
Fakt taki, że był polecał taki zestaw o jakim mówisz.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Masz czerwone one są bardziej odporne na syf...Raczej wydaje mi się nie jak się użytkuje, a ile się jeździ - bo przy większym przebiegu tankuje się na różnych stacjach - raz z lepszym gazem raz z gorzsymMam już zrobione na tej instalacji ponad 20 tys. i jest ok. Więc pewnie też zależy jak się użytkuje.
Jeżeli nie masz dużych spadków ciśnienia to ok, ale prawdopodobne że jego trwałość będzie trochę mniejsza.Sam też później myślałem o Zavoli, ale zrobiłem testy i z wykresy w normach się mieściły. Więc odpuściłem.
No ale życzę szerokiej drogi
Akurat przebiegi robię standardowe, około 25kkm na rok.
Co do tankowania, praktycznie w 90% tankuje na jednej stacji. Reklamy jej robić nie będę, ale jest to znana stacja.
Wymieniałem filtry (obydwa) i były mało zabrudzone. Na fazie ciekłej praktycznie na ściance zaraz na wlocie nie było nic. Aż się zdziwiłem.
Trochę czasów i nerwów zmarnowałem. Jeździłem, testowałem. Wyniki mieściły się w normie, ale chciałem lepiej. Później odpuściłem, jak się zepsuje to się wsadzi coś lepszegoNapisał cvallo2
Bynajmniej dołożony mam wariator i +3 stopnie na kącie. Z ciekawości, masz może też coś takiego? Ile stopni?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
wg. mojej wiedzy nowe VALTEKi nie są złe (chodzi o typ 34, a nie 30... ). Dorównują matrixom ale i cena nie jest mała...
Reduktor lepiej dopłacić i mieć ZAVOLI... sam mam ZETA N i jest ok... (obsługuje nie 150KM jak piszą na aukcjach, tylko 144... ale KW !).