Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2011
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 8v

    Fiat punto I 1.2 8V problemy z gazem !

    Więc jestem nowym użytkownikiem proszę o potraktowanie mnie na spokojnie DO RZECZY ! Posiadam fiata punto I 1.2 1995 rok z gazem gaz nie jest sekwencyjny bodajże to 2 generacje dziś go kupiłem pracował idealnie na benzynie i na gazie lecz... sprzedający poinformował mnie że może sobie kichnąć i tak też właśnie się stało gdy już dojechałem do domu ! Zapalam go chodzi chwile dodałem mu gazu i BOOM ! Podnoszę maskę i widzę jak obudowa filtra powietrza jest pęknięta to nie był jej pierwszy raz bo widziałem że już to było majstrowane klejone itp. Co mi doradzacie ? Sądziłem żeby wymienić świece na lepszej firmy np NGK do tego przewody wysokiego napięcia np też NGK plus wyje*ać tą całą obudowę dać gumowe rurki i na końcu stożek... albo dać nową obudowę tylko tym razem z klapką ! Co o tym sądzicie ? Ile mnie by to uczyniło ? Właściwie wszystko zrobię sam bez mechaników



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Witam kolegę z Torunia Co do "cofki" czyli wybuchu mieszanki w kolektorze dolotowym to wpierw od czego zacznij to wymień świece oraz kable wysokiego napięcia. Jest to podstawa.
    Co do obudowy filtra, posklejaj tą co masz lub kup inną (znajdziesz sporo na aukcjach, szrotach). Czy stożek zakładać, to nie jest najlepszy pomysł. Instalacja II generacji jest dosyć wrażliwa na "zawirowania" powietrza w układzie dolotowym. Zmiana na stożek może doprowadzić do tego, że przepływ powietrza zostanie zubożony i będziesz miał tylko więcej problemów niż pożytku (np. falujące obroty, gaśnięcie silnika podczas jazdy i po wciśnięciu pedału sprzęgła.

    Przy II generacji instalacji gazu jak wspomniałem trzeba pilnować zapłon. Zacznij od tego. Martwi mnie też, że poprzedni właściciel o tym wiedział i nic z tym nie zrobił. Możliwe, że sama instalacja LPG wymaga też przeglądu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2011
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 8v
    Szkoda że z tym stożkiem będą takie problemy ponieważ planuje później zwiększyć moc tego 1.2 ;/ hmmm chyba będę musiał jeździć na benzynie albo coś wykombinować... Z tym stożkiem na prawdę nie da się nic innego zrobić ? w ogóle coś da się z tym gazem zrobić może jakaś regulacja ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jak to napewno druga generacja to ze stożkiem bedzie problem - jak pierwsza generacja tzn sruba to juz predzej a jak chcesz zwiekszyć moc ? stożek w tym bedzie pomagał ??
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2011
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 8v
    Gdzie tam stożek XD Wsadzę wkład filtru powietrza od K&N wymieni tłumik na sportowy wsadzę sportowy wałek splanuje głowicę itp Nie chcę robić SWAPa itd tuning polega na dobrej zabawie chcę zobaczyć co z tego wyniknie Samą przyjemnością będzie wprowadzanie modyfikacji tylko... ten gaz mnie na razie dobija ;/ Pokleiłem obudowę dałem nowe świece nowe przewody wysokiego napięcia i nic ;/ jak źle chodzi tak źle chodzi... Sądzę że dam nową obudowę nowy filtr powietrza tylko że obecnie przy tej obudowie jest coś czego jej brakuje otóż brakuje jej rurki przez którą zasysał by powietrze przez jej brak mam dziwne wrażenie że zaciąga szybciej powietrze do obudowy itp na dodatek nie ma klapki na tej obudowie co doprowadza do rozwalania obudowy bo nie ma gdzie uciekać ta implozja XD

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    moja rada jest taka. kup używaną kompletną puszkę od filtra powietrza. Wymień świece i kable wysokiego napięcia a następnie jedź do gazownika ( tylko dobrego!!!) na regulację Instalacji. Skoro strzela Tobie w dolot to świadczy to o tym że silnik dostaje za bogatą mieszankę paliwowo powietrzną ( za dużo gazu) i tyle. Przy okazji regulacji wymień sobie filtr gazu i sprawdź czy sama instalacja jest szczelna. Poproś również gazownika żeby regulował ci mieszankę na podstawie wyniku spalin a potem sprawdził podpinając się pod komputer gazowy czy wszystko ok wyregulował. A nie wiesz ile lat i tysięcy km ma przejechany już ten reduktor ? może się też okazać że reduktor jest już stary i nie da się go wyregulować ( stwardniałe membrany przez uruchamianie lpg na zimnym silniku lub po prostu ze starości wżery na obudowie reduktora)W takim wypadku to zostaje tylko regeneracja lub wymiana na nowy. koszt u gazownika 300-400zł a jak wolisz po taniości to możesz kupić sam nowy reduktor na Alledrogo.pl sam go wymienić i pojechać tylko na regulację za 30 zł. No ale co z tym reduktorem to jest taki czarny scenariusz. na początku wymień świece kable i zrób sama regulacje lpg.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2011
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Punto I 1.2 8v
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    moja rada jest taka. kup używaną kompletną puszkę od filtra powietrza. Wymień świece i kable wysokiego napięcia a następnie jedź do gazownika ( tylko dobrego!!!) na regulację Instalacji. Skoro strzela Tobie w dolot to świadczy to o tym że silnik dostaje za bogatą mieszankę paliwowo powietrzną ( za dużo gazu) i tyle. Przy okazji regulacji wymień sobie filtr gazu i sprawdź czy sama instalacja jest szczelna. Poproś również gazownika żeby regulował ci mieszankę na podstawie wyniku spalin a potem sprawdził podpinając się pod komputer gazowy czy wszystko ok wyregulował. A nie wiesz ile lat i tysięcy km ma przejechany już ten reduktor ? może się też okazać że reduktor jest już stary i nie da się go wyregulować ( stwardniałe membrany przez uruchamianie lpg na zimnym silniku lub po prostu ze starości wżery na obudowie reduktora)W takim wypadku to zostaje tylko regeneracja lub wymiana na nowy. koszt u gazownika 300-400zł a jak wolisz po taniości to możesz kupić sam nowy reduktor na Alledrogo.pl sam go wymienić i pojechać tylko na regulację za 30 zł. No ale co z tym reduktorem to jest taki czarny scenariusz. na początku wymień świece kable i zrób sama regulacje lpg.
    Jestem mechanikiem więc sobie poradziłem już sam Świecie przewody wymienione filterek gazy wymieniony obudowa nowa filtr powietrza nowy Gaz sam wyregulowałem i już jeździ dobrze Teraz tylko muszę przemyśleć sprawę jak dostarczyć mu więcej mocy... hmmm

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Paulina na Weekend 1,2 8V 75hp HL `00
    ze stozkiem ze niby niewolno to takie gadanie tych co nawet nie mieli go w aucie, ja w swym seju mialem LPG II gen BRC, byl stozek i byl wydech zrobiony na totalny przelot czyli gieta na zamowienie rura od plecionki az po ostatni tlumik ktory kopilem w czestochowie z firmy AWG bylo glosno ale to dalo kopa autu, gosciu ktory go odemnie kupil do teraz twierdzi ze jego honda na gazie nie radzi sobie tak dobrze jak ten sej .

    wiecej mocy ?? tzn ile ! - zmien kol. wydechowy na jakis rurowy 4-2-1 lub 4-1 i zmien wydech na przelotowy, zmien walek na ostrzejszy, rozwierc przepustnice, planowanie glowicy i lekkie kolo zamachowe i do tego najwazniesze strojenie kompa


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.6 16V Problemy z pradem...
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-01-2014, 19:06
  2. FIAT PUNTO 1.9 D -problemy z wolnymi obrotami i odpalaniem.
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-02-2010, 22:12
  3. problemy z mocą fiat marea 1.6 16v
    Napisany przez jocker11051985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 11-12-2009, 14:37
  4. [GAZ] Problem z gazem
    Napisany przez jaromisz na forum Panda
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 20-04-2009, 22:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto na gaz

klub fiata punto

Nowa obudowa filtra powietrza Fiat Punto 1.2 8V

obudowa filtra powietrza punto 1.2

gaz do punto i

Bogata mieszanka na wolnych obrotach punto 1

fiat punto ii 1.2 8v obudowa filtra powietrza

fiat punto na gaz

fiat punto klub

gaz do punto 1.2

instalacja gazowa fiat punto 1.2

jaki gaz do punto 1.2

obudowa filtra powietrza punto 1

fiat punto problemy z gazem

instalacja gazowa punto 1.2 cena

1.2 8V gaz

punto 1.2 gaz

obudowa filtra powietrza punto ii

problem z gazem punto 1

fiat punto na gaz torun

punto 1 na gaz

fiat punto gaz problemy

punto ii 1.2 8v jaki gaz

problemy z gazem fiat punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl