Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2017
    Skąd
    Wielkopolskie
    Wiek
    45
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 5D 1.6 16V 103KM Hatchback
    Rocznik
    12.2003

    Duże spalanie - AT09, Agis i Valteki - prośba o ocenę.

    Witam,
    od miesiąca jestem posiadaczem Stilo 1.6 16V 103 KM. Auto zakupione z istniejącą już instalacją opartą na reduktorze Tomasetto AT-09, sterowniku Agis i listwie Valtek (czerwone). Problem jaki od początku zauważyłem to bardzo duże spalanie gazu, benzyny również. Testy przeprowadzałem codziennie na takiej samej trasie (droga ekspresowa, 95% trasa, prędkość max 120km/h). Codziennie jazda przybliżona, ta sama trasa, zero stania w korkach, na światłach etc. Spalanie gazu na 100 km - 11,5l. Jazda na tej trasie na benzynie - 8,8l. Co zauważyłem, trzykrotnie pokonałem pod rząd tą trasę na samej benzynie i spalanie podczas ostatniego przejazdu spadło do 6,8l, czyli o 2l mniej w stosunku do pierwszego przejazdu.
    Wiem, że instalacja nie jest najwyższych lotów, szczególnie listwa wtryskowa - biorę pod uwagę jej wymianę. Długość wężyków od wtrysków do kolektora to ok. 10cm, jak widać listwa widoczna od spodu silnika, zamontowana w poziomie.
    Instalacja ma prawie 3 lata. Filtry wymienione, świece wymienione, jedna cewka nowa.
    Silnik chodzi w miarę poprawnie, na wolnych obrotach bez falowania. Przepustnica i map sensor przeczyszczone.
    Wstępnie podejrzewam, że LPG rozjeżdża mapy benzyny. Zanim się udam na regulację (może ktoś poleci gaziarza w okolicy Poznania?) chcę sprawdzić szczelność dolotu, wymienić rozrząd i pojeździć na benzynie, bo jak widać mapa benzyny chyba się automatycznie nastawia, a chyba bez tego nie ma co dotykać LPG..?

    Proszę opinie na temat moich spostrzeżeń oraz włożonych komponentów. Co zrobić w miarę rozsądnym kosztem, żeby to jeździło i nie paliło jak smok? Uważam, że rozsądnym spalaniem na tej trasie byłoby 8l LPG/100km lub nawet mniej. Biorę pod uwagę przed regulacją wymianę listwy na AC W03 lub Hana Gold.
    Z błędów w MES: uboga/ czasami bogata mieszanka. Lambda OK. Podciśnienie w kolektorze - 330mBar.

    Poniżej fotki.

    Valteki wiszą w pionie, bo odpinałem je do czyszczenia wtyków.

    IMG_20170604_120531.jpg
    IMG_20170604_122656.jpg
    IMG_20170612_205120.jpg
    Filtr fazy lotneej - poliester.
    IMG_20170612_205435.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał kincior Zobacz post
    Tomasetto AT-09
    Który?
    https://www.tomasetto.com/en/product...ers/model-at09
    w instalacji mającej 3 lata podejrzewam że AT09 ALASKA, a ten model jest "za mały" już dla silników 85-90 koni. Być może w warunkach laboratoryjnych ma te nominalne 90kW (~120 HP), ale w normalnej eksploatacji niekoniecznie. To może być przyczyna problemu, bo zbyt niska wydajność reduktora uniemożliwia prawidłową regulację instalacji LPG -> w efekcie gazownik ustawia ją na "za dużo gazu" (bo tak jest najłatwiej).


    Cytat Napisał kincior Zobacz post
    Valtek (czerwone)
    Praktycznie maksymalnie 3-4 lata wytrzymują (albo około 100 tys km), i to też niekoniecznie. Miałem w Oplu, waliłem bo po pół roku zaczęły się problemy (coraz większe zużycie LPG, problemy z zapłonem itp). "Mój" gazownik miał akurat STAG w bardzo promocyjnej cenie (nowość to wtedy była), nie narzekam ale też nie są jakieś rewelacyjne. W innym z kolei aucie (Subaru) nadal mam czerwone Valteki po poprzednim właścicielu, i za chwile je wywalę bo regeneracja (profesjonalna) nie pomogła.


    Cytat Napisał kincior Zobacz post
    Wstępnie podejrzewam, że LPG rozjeżdża mapy benzyny.
    Też bym obstawiał tą opcję, zużycie LPG powyżej 10 l/100km to przy tym silniku dużo za dużo. Zimą w w mieście i korkach to można jeszcze przymknąć oko, ale w trasie nie ma prawa tyle palić. Stary Buick z silnikiem 4,8l żre 12-15 w trasie (kolega ma taką zabawkę), więc sam rozumiesz ...

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A ja z pracą na LPG? Wpierw to sprawdzić mapy i mnożnik, najpewniej na bogato jeździsz. Sprawdź koniecznie jakie odczyty daje sonda lamba. Po odczycie z niej będziesz plus/minus wiedział jak się silnik ustawia.
    Sprawdź też nieszczelności. Kup taką piankę, nanosisz na miejsca połączeń. Ona po chwili stanie się lekko płynna i będziesz mógł zaobserwować czy gdzieś bąbelki nie występują.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    2
    Auto
    Brak
    Rocznik
    Brak
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A ja z pracą na LPG? Wpierw to sprawdzić mapy i mnożnik, najpewniej na bogato jeździsz. Sprawdź koniecznie jakie odczyty daje sonda lamba. Po odczycie z niej będziesz plus/minus wiedział jak się silnik ustawia.
    Sprawdź też nieszczelności. Kup taką piankę, nanosisz na miejsca połączeń. Ona po chwili stanie się lekko płynna i będziesz mógł zaobserwować czy gdzieś bąbelki nie występują.
    Hey, przepraszam ze nie w temacie ale [QUOTE=miszko;285993] czy jesteś jeszcze w stanie sprawdzić historię Fiatów ?
    Dzięki z góry.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2017
    Skąd
    Wielkopolskie
    Wiek
    45
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 5D 1.6 16V 103KM Hatchback
    Rocznik
    12.2003
    Zdaję sobie sprawę, że reduktor jest pod względem mocy na styk. Autem jednak jeździ żona, więc obroty 3-3,5tys. to max. Nieszczelności sprawdzone.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2017
    Skąd
    Wielkopolskie
    Wiek
    45
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 5D 1.6 16V 103KM Hatchback
    Rocznik
    12.2003
    Więc po zrobieniu 150km na benzynie, zamiast Valteków weszła listwa AC W01. Listwa włożona i strojona przez gaziarza. I przez pierwsze 10 km ok. Potem co raz gorzej, na 2, 3 biegu do 2000obr. szarpanie. Oczywiście spalanie (z komputera) bez szału. Już nie wiem co robić z tym autem. Kompresja, sonda lambda? Do gaziarza wracam niebawem, ale już przez telefon sugeruje on, że wina może leżeć w układzie zapłonowym. Dzisiaj w MES odczytałem błędy P300, P302 i P304 i oczywiście bogata/ uboga mieszanka. Jak sprawdzić lambdę, jeśli chodzi o wskazywanie napięcia w MES? No i czy sprawdzać to na rozgrzanym silniku?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.4 16v Turbo + LPG
    Rocznik
    2009
    @kincior zajrzyj na to forum lpgekspert.pl , jest stricte o LPG, może ktoś już miał z tym problem

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał kincior Zobacz post
    No i czy sprawdzać to na rozgrzanym silniku?
    Zacznij od zimnego, a skończ na rozgrzanym.
    W MES można mierzyć sondę labma, wykres powinien przypominać wykres sinusoidy, ale przy przyspieszaniu/hamowaniu będzie się odpowiednio zmieniał.
    Podeślij wykres.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Prośba o ocenę ogłoszenia
    Napisany przez dzixon na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-01-2016, 22:13
  2. lpg m210 agis wgranie mapy benzyny
    Napisany przez 156alfa156 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-07-2014, 21:52
  3. Regeneracja reduktora na przykładzie Tomasetto AT09
    Napisany przez piotr1343 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 25-04-2014, 13:32
  4. prośba o ocenę
    Napisany przez tomasz985 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-03-2014, 12:02
  5. Prośba o ocenę
    Napisany przez bobo84 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-11-2010, 21:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

agis instalacja spalanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl