Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2017
    Skąd
    Kobyłka
    Wiek
    47
    Postów
    5
    Auto
    fiat linea
    Rocznik
    2009

    Fiat Linea rozrusznik nie chodzi

    Witam serdecznie,
    Mam problem z rozrusznikiem do Fiata Linnei i szczerze trochę mi już ręce opadły.
    Może od początku.
    Żona jadąc samochodem otwiera bramę, i probuje ruszyć a samochód zgasł. Przekręca kluczykiem i nic pełna cisza. Rozrusznik nawet nie stuknie.
    Akumulator ładowany 2 dni wcześniej, światła chodzą wszystkie lampki świecą. Pomyślałem, że to rozrusznik. testowałem na kluczyku zapasowym i to samo nawet nie jęknie.
    Odkręciłem rozrusznik, rozkręciłem, a tam nowe szczotki prtaktycznie nie zużyte, wszystko nasmarowane i w idealnym stanie. Podłaczyłem na krótko sam silnik działa. Podłączyłem na plus do automatu (elektromagnesu), i minus do masy i ani drgnie. Myślę że elektromages, tylko tu jest problem. To jest rozrusznik hitachi a na elktromagnesie są 2 śruby. 1 do przykręcenia szczotek a druga do plusa z akumulatora. Nie ma tu żadnego trzeciego styku. Kupiłem nowy elektromagnes bo myślałem, że po prostu padł. A tu po montażu to samo. Jak na krótko spinam plus do automatu minus do masy to nic nie reaguje. W samochodzie świecą się 2 lampki (akumulator i awaria zabezpieczeń samochodu (auto code). Nie wiem czy dobrze myślę, ale jak by awaria aut code była to by było odcięcie paliwa a nie rozrusznika i paliwa (mam rację?). Gdzieś na forach czytałem że to auto code po zapaleniu silnika gaśnie. Proszę o jakieś wskazówki. Do tego rozrusznika podłączone były dwa kable pod jedną śrubę. Klemy poruszałem i dokręciłem. Nawet już podłączyłem autotransformator rozruchowy i nawet pyknięcia nie ma. Co to może być? czy możliwe że nowy elektromagnes też jest dziabnięty?
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Są dwa warianty pojawienia się kontrolki kłódki.
    1. Po włączeniu zapłonu świeci chwilę i gaśnie (autotest), nie jest tak, że gaśnie dopiero po odpaleniu silnika. Nie gaśnie, gdy immo nie rozpozna kluczyka itp. - tak jest w moim Kropku.
    2. Po włączeniu zapłonu jest nieaktywna, dopiero zapala się, gdy coś jest nie tak.

    W Grande Punto/Linei elektrowłącznikiem steruje ECU. Jeśli świeci się kontrolka kłódki, to rozrusznik nie będzie uruchomiony.

    Teraz pytanie. Dlaczego akumulator był ładowany? Nie bez powodu zadaję to pytanie. Elektronika w GP i bliźniaczej Linei jest wrażliwa na spadki napięcia.

    Trzeba podłączyć się również pod MES i sprawdzić co boli ECU, bo świecąca się kontrolka kłódki nie jest normalnym zjawiskiem.

    Przy wyłączonym silniku powinna palić się jeszcze kontrolka ciśnienia oleju, ale nic o niej nie napisałeś, więc z domysłu uznaję, że "martwa", a tak być nie może.

    Warto jeszcze sprawdzić:

    1. Przewód masowy przy uchu na podłużnicy, odcinek belka-skrzynia w GP rwie się pod uchem, zapewne Linea ma to samo. Trzeba nim mocno poszarpać w dół, jeśli się zerwie, to wymiana tego odcinka na taśmę miedzianą - najczęściej w ostatniej fazie "wisi na włosku". Oryginalnego przewodu nie warto, bo drogi i zapewne się ponownie zerwie. Zerwany przewod równeiż powoduje problemy z rozruchem, odłączanie rozrusznika, brak ładowania aku.

    2. Sprawdzenie stanu alternatora - czy nie pękła obudowa! Różne rzeczy dzieją się wtedy miedzy innymi w ECU. W moim przypadku fartem było, że ECU nie poszło z dymem, zresetował się "tylko" w ECU licznik przebiegu z jednoczesnym wyłączeniem silnika podczas jazdy z prędkością około 120km/h... Stąd wcześniej pytałem o powód ładowania aku.

    No i temat lepiej byś umieścił w tematycznym Linei, a nie ogólnym. Poproś moderatora o przepięcie.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2017
    Skąd
    Kobyłka
    Wiek
    47
    Postów
    5
    Auto
    fiat linea
    Rocznik
    2009
    Dziękuje za szybką i fachową odpowiedź,
    Aku doładowywałem, gdyż w zimie padł od stania auta. Też pomyślałem, że ładowania nie ma albo są upływy prądu. Kupiłem nawet nowy prostownik i sprawdzałem rozładowanie tak co tydzień. Ale w sumie ładowanie 3,8 A trwało jakieś 20 min, więc raczej aku nie był rozładowany. Myślałem czy nie spaliłem elektroniki tym podładowywaniem ale w sumie przez 2 dni jeździłem autem i nic się nie działo. Nawet jakby aku padł to z autotransformatora na pewno by rozrusznik zakręcił, a tu nic.
    Rozrusznik teraz jestem pewien był dobry, automat też (wszystko jak nowe). Kontrolka kłódki w I położeniu MAR nie świeci. Jak przekręcam na rozruch pali się tylko Ładowanie akumulatora i za chwilę pojawia się kłódka. Potem już świeci i nie gaśnie. Dziś sprawdzę ten przewód masy (dzięki za podpowiedź). Czy to może być po prostu kostka przy stacyjce? Spotkałem się dotychczas przy błędzie zabezpieczenia, że odcinało paliwo ale rozrusznik kręcił. Czy tu może być odcięcie paliwa i rozrusznika?
    Poproszę o zmianę moderatora i przepraszam za zaśmiecanie.
    Pozdrawiam

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fentarem Zobacz post
    Czy tu może być odcięcie paliwa i rozrusznika?
    Poproszę o zmianę moderatora i przepraszam za zaśmiecanie.
    Rozrusznik na pewno jest sterowany z ECU (związany jest z immo), pompa paliwa pewnie też, ale 100% pewności nie mam, musiałbym rzucić okiem na schemat. Przy słabym akumulatorze/masie ECU odłącza elektrowłącznik rozrusznika.

    Tak czy siak trzeba podłączyć do kompa i sprawdzić co się dzieje.

    Co do zaśmiecania - mi chodziło o to, że szybciej byś otrzymywał odpowiedzi na tematycznym Linei. W tym wątku jest za dużo wszystkiego Napisz do moderatorów PW
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-03-2017 o 10:10

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2017
    Skąd
    Kobyłka
    Wiek
    47
    Postów
    5
    Auto
    fiat linea
    Rocznik
    2009
    Witam ponownie,
    Zgodnie z poradą podpiąłem się pod komputer.
    Wyszły 3 błędy, dwa mało ważne a jeden
    błąd sterownika silnika (NCM). Czy to może być cała przyczyna ?
    Pozdrawiam

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zobacz tę masę , od skrzyni do ramy, jak kolega wyżej podpowiada. Kiedyś to robilem koledze w GP, zdechł znienacka.Winny był zgnity przewód pod oczkiem na masie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2017
    Skąd
    Kobyłka
    Wiek
    47
    Postów
    5
    Auto
    fiat linea
    Rocznik
    2009
    Witam,
    I oczywiście to było to. Dokładnie pod oczkiem przy masie do ramy. Szarpnąłem nawet niezbyt mocno i mi kabel został. Dzięki wielkie za idealnie trafione podpowiedzi. Widocznie ten typ tak ma i zanim się za komputery i rozruszniki brać trzeba sprawdzić ten przewód.
    Pozdrawiam wszystkich

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cieszę się, że udało się pomóc Dokładnie, TTTM.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2017
    Skąd
    Kobyłka
    Wiek
    47
    Postów
    5
    Auto
    fiat linea
    Rocznik
    2009
    Witam ponownie,
    To nieskromnie mam jeszcze jedno pytanie do Ekspertów. Od pewnego czasu mam z tyłu zawieszenia nawet na drobnych dołkach chrzęszczenie w tylnym zawieszeniu.
    To nie jest dzwięk łupania młotem w podwozie, tylko obcieranie gumy pod dużym naporem. Oczywiście przeszukałem fora przed pytaniem i jedni piszą że ten typ tak ma, że to standard itp.
    Sprężyny są całe.
    Amortyzatory nowe.
    Bałwanki i osłony też chyba były przy wymianie zmieniane.
    Przy kanapie złożonej i tylnych siedzeniach dalej chrzęści.
    uszczelki od tylnej klapy posmarowane silikonem i dalej to samo.
    Jedna i druga chrzęści.
    I teraz pytanie, co jeszcze wymienić i na co zwrócić uwagę żeby te dźwięki ustały.
    Czy to mogą być gumy z dwóch stron sprężyn czy coś poważniejszego?
    Z góry dziękuję za porady
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. [Koła] Koła Fiat Linea 195/55 R16
    Napisany przez Kordek na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-01-2016, 18:25
  2. Nowy Fiat Linea?
    Napisany przez milky na forum Linea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-12-2015, 12:34
  3. fiat linea 1.2 ?
    Napisany przez demonicznyxd na forum Linea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-09-2015, 16:53
  4. Fiat Linea
    Napisany przez RadzioZ na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-03-2015, 21:08
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-11-2009, 11:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat linea nie odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl