Witam forumowiczów.
Interesuje mnie zakup Cromy II z silnikiem 1.9.
Przeglądam różne portale i trafiłem na bardzo tani egzemplarz. Może spojrzycie
fachowym okiem i podpowiecie co w nim jest nie tak.
Dziękuje i pozdrawiam.
Witam forumowiczów.
Interesuje mnie zakup Cromy II z silnikiem 1.9.
Przeglądam różne portale i trafiłem na bardzo tani egzemplarz. Może spojrzycie
fachowym okiem i podpowiecie co w nim jest nie tak.
Dziękuje i pozdrawiam.
Podaj link do ogłoszenia.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ale, jestem sprytny Tutaj link Fiat Croma, 2005r., 1910cm3, 150 KM - otomoto.pl Na razie w temacie fiatów jestem laikiem. Cena jest znacznie poniżej średniej.
Wiesz co uważam, że to pomyłka w cenie. Oczywiście skontaktuj się z właścicielem. Poproś go o numer VIN. Z samego niego można wyciągnąć parę informacji.
Tak po zdjęciach nie ma się co przyczepić, no może poza tym, że przód w niektórych miejscach jest jakby niespasowany, ale to mogą być efekty obróbki zdjęcia (pomniejszania itp.).
To auto trzeba by było dokładnie obejrzeć, zwłaszcza silnik, turbo. Widać, że siedzenie kierowcy jest już wysiedziane.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Na razie jeszcze nie kupuje, bo muszę sprzedać obecne wozidło. Tylko przeglądam i próbuje znaleźć przydatne informacje takie jak np. rada seth'a czy opinia miszki. W tym przypadku byłem ciekaw dlaczego jest taka tania. Może to U-boot (po powodzi), ale mniejsza z tym. Dzięki za odpowiedź. Znacie może bolączki Cromy i jej wersje wyposażenia? Z tego co wyczytałem to były trzy Active, Dynamic, Emotion. Jak wygląda sprawa DPF-u - usuwa się go czy stosuje emulator? FiatEcuScan to program diagnostyczny? Jak się można w niego zaopatrzyć?
Ostatnio edytowane przez Trzeci ; 25-10-2011 o 13:32
fiat ecu scan w wersji demonstracyjnej jak i komercyjnej jest na stronie w internecie. demonstracyjna jest okrojona ta komercyjna kosztuje jakieś 200 zl do tego kabelek elm327 lub vaikla i śmigasz. dpf najlepiej sprawdzić po nr vin jeśli jest to pytanie która wersja czy ceramiczna(lepsza bo się sama czyści) czy z papierowym wkładem.
najlepiej poszukaj takiej z klimatronikiem
Co do DPF to rozszyfrujesz to z wersji BODY.
Croma_Silniki_DPF_bez_DPF.jpg
Generalizując, 1.9 z automatem miały DPF, 2.4 ma DPF, 1.9 tylko wybrane wersje miały DPF (za dopłata!).
Croma to taka Vectra C Dziecko GM i Fiat. Bolączki, trzeba obejrzeć zawieszenie, gumy drążków stabilizatora (puka jak wyrobione). Z elektryką nie ma większych problemów. Gorzej jak w 1.9 padnie alternator, jest dosyć schowany. Generalnie duże i przestronne auto.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Jak wyglądają naprawy? W Volvo mogę bez żadnego sprzętu sprawdzać błędy (stara wersja OBD), w nowszych potrzeba programu i kabla. FiatEcuScan kasuje i odczytuje błędy? W dziale download znalazłem coś takiego jak ePer i eLearn. Co to?
Co do zawieszenia w Volvo bardzo często siadają mi łączniki stabilizatora (nieważne jakiej firmy zamiennik), ale koszt nie jest zbyt wysoki. Jak wygląda to w przypadku Fiata?
Warto polować na auto z Blue&Me? Klimatronik dwustrefowy to podstawa. Obecnie mam i ciężko by się było odzwyczaić (do dobrego szybko się człowiek przyzwyczaja).
Ostatnio edytowane przez Trzeci ; 25-10-2011 o 20:07
ePer - katalog z częściami (nr oem) wg Fiata. dostępny na stronie. http://eper.fiatklubpolska.pl (przeglądaj pod IE)
eLern coś na zasadzie intrukcji.
Łączniki to niestety bolączka każdego samochodu, średnio co 20-30kkm, w zależności jakiej firmy.
DPF, z tego co mi wiadomo to do samochodów polskiego pochodzenia wszystkie miały montowane, te zza granicy na życzenie (pewny jestem na 80%)
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
ePer to elektroniczny katalog części, korzysta z niego ASO. Jak Lukq napisał jest też dostępny u nas w wersji on-line. Podając tam VIN możesz dowiedzieć się paru rzeczy o swoim autku lub odszukać (praktycznie przejrzeć całe auto) części do swojego auta. eLearn to bardziej program serwisowy. Z tego zaś korzystają warsztaty. Są tam schematy, instrukcje napraw, procedury testowe, schematy elektryczne itp.
Blue&Me to raczej dodatek http://fiatklubpolska.pl/blue-me-500...ormacje-12433/
Co do cen to są raczej to części tanie, ale i oryginalnie nie porażają (nie we wszystkich przypadkach oczywiście, bo są i drogie rzeczy).
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Aha, miałem do czynienia z tego typu programami jak eLearn i ePer. Tylko był to jeden program. Jest to bardzo przydatne. Mam nadzieję, że jeszcze was nie zanudziłem, ale bardzo mało jest danych o Cromie. Jest jakiś katalog z opisanym wyposażeniem standardowym i opcjonalnym?