Witam
Kupię korek z czujnikiem ilosci do punto II
Witam
Kupię korek z czujnikiem ilosci do punto II
Z tego co mi wiadomo do punto nie było takich wynalazków...
Nie było to nie oznacza że mogę byc pionierem
Wiadomo z czego taki korek by pasował?
Od strony elektrycznej podpięcie jest banalne.
Pionierem to już jesteś ale w pomysłach bo korków oleju z elektrycznym pomiarem ilości to ja nie widziałem. Czujnik, bagnet elektryczny to i owszem ale korek to urojenie. Włoska technologia czegoś takiego nie wymyśliła więc masz okazje być pierwszym. Dodatkowo masz już pomysł jak to wykonać elektrycznie to to jest szok, nie masz, nie wiesz jaki będzie sygnał a już wiesz jaki bedzie finał, powodzenia pionierze.
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
Widzę że wkradł się błąd
Chodziło o korek płynu hamulcowego.
O, to inna bajka ale bardzo prosta do wykonania
O to mi chodziło
To wiesz jaki będzie pasował?
Wbrew pozorom to co najłatwiejsze bywa najtrudniejsze. Korek z czujnikiem/pływakiem powinien pasować od Poloneza, fiata 125p, 126p bo raczej średnica powinna być taka sama (100% pewności nie mam ale tak na 99). Jest oczywiście to drugie "dno" czyli zbiorniczek ma zapewne sitko (nie pamiętam jak jest w Punto) to po pierwsze a po drugie to możne się nie zgadzać zakres pracy pływaka tego czujnika względem poziomu min/max. Z drugiej strony to nie rozumiem dlaczego wywarzasz otwarte drzwi zamiast kupić taki zbiornik z gotowym czujnikiem skoro ty nie masz
Zbiorniczek na płyn hamulcowy ABS bez Punto 2 II (7035847384) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
Tu trzeba jakąś wtyczkę, płyn trzeba zlać a to bardzo komplikuje sprawę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Widziałem taki korki w których był zamocowany czujnik. Nie da się czegos dopasować?
Tu nie chodzi aby było idealnie, bo nawet jak ubędzie 80% i pokaże brak to też będzie ok.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A takie coś nie podejdzie?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://allegro.pl/korek-zbiorniczka-...033156094.html
O czymś takim pisałem ale gdym miał stosować taki korek a byłaby możliwość założenia zbiorniczka z czujnikiem to bym się nie zastanawiał. Korek z czujnikiem to dziadostwo i totalnie niewiarygodne urządzenie dlatego z tego zrezygnowano. jak mam prawo jazdy ponad 30 lat to nigdy nie miałem sytuacji by mi ta informacja o poziomie płynu hamulcowego była do czegoś potrzebna. Płyn nie ma prawa znikać a jak wycieka to od razu czuć to pod pedałem. Jeśli się natomiast zużyje to taka kontrolka tej informacji nie przekaże bo to tylko info o poziomie.
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
Jeśli się zużyje to i czujnik ciśnienia oleju nie pokaże że go nie ma. Może w ogóle nie stosujmy żadnych czujników bo jak się zużyją...
I czemu czujnik w korku to badziewie?
Chyba nie bardzo rozumiesz to o czym piszesz? Czujnik ciśnienia oleju to nie czujnik zużycia, czujnik ciśnienia pokazuje ciśnienie, czujnik poziomu pokazuje poziom a to dwie różne rzeczy. Czujnik w korku to badziewie bo pokazuje powierzchniowy poziom płynu a samochód się porusza więc jak jest mniej płynu to dyskoteka gotowa choć poziom jest prawidłowy. Czujnik stały w zbiorniczku to czujnik wypornościowy i pokazuje realny brak płynu a nie przelewki. Ale widzę, że wolisz wyważyć te otwarte drzwi i wrócić do tego co konstruktor usprawnił, wolny kraj, chcesz, możesz, ja już skończyłem dyskusje bo to
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
Nie do końca rozumiem dlatego pytam. Wyjaśniłeś więc rozumiem. Zobaczę jaki mam dokładni zbiorniczek.
Seiko ma taki korek na wyposażeniu...
Jednak pytanie po co wg to chcesz zrobić jeśli Twoje Punto ma już taką funkcję??
Opis kontrolek, wyciągnięty żywcem z książki do Punto 2 mówi:
( ! ) - ZACIĄGNIĘTY HAMULEC POSTOJOWY / NISKI POZIOM PŁYNU HAMULCOWEGO (koloru czerwonego)
Zapala się w trzech przypadkach:
1. gdy włączony jest hamulec postojowy;
2. gdy poziom płynu hamulcowego / sprzęgła hydraulicznego spadnie poniżej minimum;
3. równoczesne zapalenie się z lampką sygnalizacyjną (ABS) oznacza wystąpienie usterki w układzie elektronicznym korektora hamowania EBD.
Punto nie ma na wyposażeniu korka z pływakiem jak np. Seicento czy Maluch, ale ma już wbudowany odpowiedni czujnik...
Serio? Mój ABS nie posiada ale zobaczę czy ów czujnik występuje.