Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree2lubi to!
  • 2 przez Gomez405

Temat: Wymiana reflektorów na xenony.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017

    Wymiana reflektorów na xenony.

    Szanowni Koledzy

    Ostatnio kobieta cofając wjechała mi w autko i stłukła reflektor (wersja soczewkowa z LED). Przy okazji wymiany zastanawiam się, czy można zamienić te reflektory na xenonowe? I czy zamiana będzie plug and play czy też trzeba by było coś zmieniać w komputerze? I czy waszym zdaniem warto się w to bawić? (koszty pokrywa AC)

    Z góry dziękuję za odpowiedź.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Zaraz, ktoś wjechał i koszty z AC?

    Co do wymiany na inne, ASO, czy stodolarz nie założy (w drugim przypadku brak umiejętności wbicia w body, w pierwszym brak możliwości zmiany konfiguracji auta Witechem), ubezpieczenie za inne lampy nie zapłaci. Do tego nie łódź się, że 2 do wymiany zakwalifikują. Jeżeli będziesz brał kasę do ręki, to na pewno na 2 reflektory nie wystarczy, chyba, że używki kupisz. Co do zmian w body, to do sprawdzenia opcje dostępne w AlfaOBD, czy MES. W TIPO ustawienie biksenonów w body jest. Jakbyś poszukał , to już ktoś rozkminiał temat homologacji lamp soczewkowych, jak dobrze pamiętam jest na żarnik i ksenon. Na pewno na forum coś jest w tym temacie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-09-2021 o 14:42

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No jak wjechał anonimowo tak jak mi w drzwi to tylko z ac :-(
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zaraz, ktoś wjechał i koszty z AC?

    Co do wymiany na inne, ASO, czy stodolarz nie założy (w drugim przypadku brak umiejętności wbicia w body, w pierwszym brak możliwości zmiany konfiguracji auta Witechem), ubezpieczenie za inne lampy nie zapłaci. Do tego nie łódź się, że 2 do wymiany zakwalifikują. Jeżeli będziesz brał kasę do ręki, to na pewno na 2 reflektory nie wystarczy, chyba, że używki kupisz. Co do zmian w body, to do sprawdzenia opcje dostępne w AlfaOBD, czy MES. W TIPO ustawienie biksenonów w body jest. Jakbyś poszukał , to już ktoś rozkminiał temat homologacji lamp soczewkowych, jak dobrze pamiętam jest na żarnik i ksenon. Na pewno na forum coś jest w tym temacie.
    Dzięki. Wiem już wszystko.... Nie będę się bawił...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Za jeden fabryczny kupisz 2 xenony używki. Jak masz soczewki to jest raczej plug and play (te same wtyczki) plus zmiana w konfiguracji body.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-09-2021 o 15:43

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jak masz soczewki to jest raczej plug and play (te same wtyczki) plus zmiana w konfiguracji body.
    Serio tylko tyle? Nie kuś mnie :-)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Za jeden fabryczny kupisz 2 xenony używki. Jak masz soczewki to jest raczej plug and play (te same wtyczki) plus zmiana w konfiguracji body.
    Ty masz xenony?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ujmę to tak: jak nie ma papierowej naklejki na lampie (tej soczewkowej bo tylko o niej mowa w odblysnikowej tak już nie jest), jedynym śladem homologacji jest ta wytłoczona na reflektorze. A tam stoi jak byk HCR/DCR. Czyli reflektor jest homologowany na halogen ale i palnik ksenonowy. Homologacja nic nie mówi na temat trzonka na jakim jest zamocowany palnik (nie wiem czy to luka w prawie czy celowy brak zapisu). Nie ma też nic na temat przetwornicy ani innych elementów. No więc włożenie tam palnika jest tak samo nielegalne jak włożenie niehomologowanej żarówki h7 z marketu. (gdy ma on poniżej 2000 lm).Tak, wiem zaraz dostanę opierdol bo sam byłem przeciwnikiem takich praktyk. Ale skoro codziennie spotykam kilkanaście aut z odbłyśnikami z wsadzonymi ledami lub wlasnie xenonami świecącymi w niebo to powoli staję się najsłabszym uczestnikiem ruchu jesli chodzi o oswietlenie (fabryczne ledy, inteliluksy itp. też pozostawiają wiele do życzenia. Linia odcięcia jest ostra i wyrazna, swiatla ustawione w SKP. Wtyczki w lampie xenonowej i soczewkowej h7 są takie same jedyne co moze być inne to wyprowadzenie pinów ale nie sądzę. Najwieksza komplikacją było dorobienie drivera do sterowania dziennymi ale to posiadaczy fabrycznych lamp soczewkowych nie dotyczy. Trzeba zmienic ustawienia w body bo bez tego xenony będą migotać. Ale powiem Wam jedno po raz kolejny zresztą - swiatła odblysnikowe w Tipo są lepsze od soczewek na H7. Dla pocieszenia dodam ze. w 500 tce którą ostatnio ujeżdżam soczewki to już w ogóle dramat i też szykuję przeszczep. A xenon jak to xenon światła w ch.j a za granicą cienia czarna dupa . Dalej nie świecą bo i nie mogą zgodnie z zasadami fizyki.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-09-2021 o 20:23

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Ja od siebie dodam, że xenony bez spryskiwaczy to masakra dla jadących z naprzeciwka, gdy się klosz lampy przybrudzi.
    Pomijając kwestię homologowania lampy dla danego źródła światła. Za niezgodność można z dowodem rejestracyjnym się pożegnać i zabulić za lawetę.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Ja od siebie dodam, że xenony bez spryskiwaczy to masakra dla jadących z naprzeciwka, gdy się klosz lampy przybrudzi.
    Pomijając kwestię homologowania lampy dla danego źródła światła. Za niezgodność można z dowodem rejestracyjnym się pożegnać i zabulić za lawetę.
    A widziałeś tipo z xenonem i spryskiwaczami?
    krowka1978 i siwymw lubią to.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Czyżby się przepisy zmieniły? Onegdaj były wymagane dla nowych aut. I słusznie.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Piszesz rzeczy dla wszystkich oczywiste. Oczywiste że policjant może zakwestionować xenony nie tylko w tipo, ja w tej sytuacji pokazuje wybitą homologację i po temacie. Poniżej 2000 lm nie musi być ani sprysków ani poziomowania. To + palnik poniżej 2000 lm (BTW w praktyce kto to sprawdzi czy na drodze czy w SKP jak oni nie mają wgl sprzętu do tego) daje teoretycznie legalne światła. I tak jak napisalem powyżej skoro widzę patrol i koło mnie przejeżdża blindujący na wszystkie strony stary grat z odblysnikowymi lampami do tego jeszcze w szkle to dla mnie jest sygnał że ten temat ich w ogóle nie interesuje. A lampy myję niezależnie co tam mam i to od zawsze.
    A tu link do takich palników https://www.france-xenon.com/en/4703...7-25w-approved
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-09-2021 o 00:53

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Ja od siebie dodam, że xenony bez spryskiwaczy to masakra dla jadących z naprzeciwka, gdy się klosz lampy przybrudzi.
    Pomijając kwestię homologowania lampy dla danego źródła światła. Za niezgodność można z dowodem rejestracyjnym się pożegnać i zabulić za lawetę.
    Ale jak wymienię całe lampy to już chyba ok😂


 

Podobne tematy

  1. Wymiana reflektorów przednich Bravo 1.4 t-jet
    Napisany przez Sznycel98 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2019, 01:18
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-08-2015, 13:37
  3. wymiana reflektorów
    Napisany przez bocian94 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-05-2015, 15:46
  4. Wymiana reflektorów w cromie 2006 ze zwykłych na xenony
    Napisany przez Magneto na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-02-2014, 16:39
  5. wymiana reflektorów - nowe czy używki?
    Napisany przez cwebb na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 12-01-2010, 20:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538wymiana-reflektorow-na-xenony-49357

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl