Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree2lubi to!

Temat: Unieruchomione auto - komunikat: NO FPS  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2021
    Skąd
    okolice Jasła
    Postów
    9
    Auto
    TIPO II Sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2016

    Unieruchomione auto - komunikat: NO FPS

    cześć wszystkim,
    Opis pacjenta: Tipo 1,4 95 KM, 2016, 90 000 km. do dzisiaj zero problemów z odpalaniem, aku, dziwnych komunikatów, itd. Cud, miód - ale to już historia.

    Wracając z pracy zatrzymałem się pod sklepem na małe zakupy i po parunastu minutach jak chciałem odpalić, to zauważyłem początkowo ciemność na zegarach. Ponowne włączenie zapłonu i wyświetlił się komunikat: NO FPS + wariacja różnych dziwnych kontrolek, terkotanie pompy paliwa, ale brak rozruchu. Przy przekręceniu kluczyka, przygasło podświetlenie zegarów - coś jak rozładowany akumulator. Nie zakręcił - tylko pstyknięcie było słychać.

    Zrobiłem wrzutkę w googlach i wyczytałem że ten "No FPS" (fire protection system) to może być albo efekt lekkiego dzwonka lub awaria centralki zapłonu oraz to, że można to ponoć wyłączyć z kierownicy tylko wiedzieć czym pokręcić, i gdzie poprzyciskać.

    Gościu z ASO podpowiedział przez telefon, żeby włączyć zapłon, i następnie prawy kierunek , zmienić energicznie na lewy, jeszcze raz prawy i lewy, wyłączyć i wyłączyć zapłon. Po czym właczyć zapłon i odpalać. Komunikat "No FPS" się wyłączył, ale motor nawet nie drgnął, a zapaliła się ikonka "kierownicy z wykrzyknikiem" co wg książki ma oznaczać awaria systemu wspomagania kierownicy. Próbowałem jeszcze rozłączenia baterii, też nic nie wniosło.
    Z ciekawych efektów to oprócz dziwnego przygasania zegarów pojawiła się kontrolka TPMS - która zazwyczaj sygnalizuje zbyt niskie ciśnienie. Zauważyłem tez raz czy dwa razy że wskazówki zegarów nie za każdym razem wykonują obrót jak zazwyczaj podczas procedury włączenia zapłonu i sprawdzenia działania systemów.

    Zorganizowałem sobie multimetr - pomiar napięcia na aku pokazał 12,3V. Dalej podpiąłem go kablami i przez kilka minut doładowałem mój aku z drugiego auta. Próba odpalenia po kablach niestety nie przyniosła żadnego efektu - dalej przygasały zegary, kontrolka awarii wspomagania się świeciła a motor ani drgnął. Po odpięciu kabli napięcie na aku było 13,0 V. Klemy dokręcone, czyste, zero syfu, psiknąłem jeszcze spray contact, ale wszystko psu na budę.

    Jutro pacjent jedzie paradnie lawetą do pana doktora - co obstawiacie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Akumulator

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Aku siadł Wymienisz na nowy i auto ożyje
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    275
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Auto z 2016 roku , serio zacznij od akumulatora jeśli masz oryginalny

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    Auto z 2016 roku , serio zacznij od akumulatora jeśli masz oryginalny
    Szczęściarze, że tyle fabryczny wytrzymał... Od Exide, zamontowany fabrycznie, będę się trzymał z daleka. Zamontowany na gwarancji Mopar (nie było producenta na naklejce) też pokazał co potrafi po 3 latach i 9 miesiącach. Odbiłem się od klamki po 4 dniach postoju w garażu... Samoistnie rozładował się.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-12-2021 o 10:36

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    "Zorganizowałem sobie multimetr - pomiar napięcia na aku pokazał 12,3V. Dalej podpiąłem go kablami i przez kilka minut doładowałem mój aku z drugiego auta. Próba odpalenia po kablach niestety nie przyniosła żadnego efektu - dalej przygasały zegary, kontrolka awarii wspomagania się świeciła a motor ani drgnął. Po odpięciu kabli napięcie na aku było 13,0 V. Klemy dokręcone, czyste, zero syfu, psiknąłem jeszcze spray contact, ale wszystko psu na budę."

    Hmm ... po takiej próbie twierdzicie, że to akumulator?
    gilbert3 lubi to.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Sprawdź do jakich wartości spada napięcie przy rozruchu.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    @krowka1978

    "Dalej podpiąłem go kablami i przez kilka minut doładowałem mój aku z drugiego auta. Próba odpalenia po kablach niestety nie przyniosła żadnego efektu"

    Owszem spada, ale tu jest dołączony drugi, sprawny akumulator i też nic.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2021
    Skąd
    okolice Jasła
    Postów
    9
    Auto
    TIPO II Sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2016
    Kolega mechanik też obstawiał aku na 100%. Postawił nawet diagnozę, że mam na pewno cienkie kable chińskie i do dupy z takim rozruchem.
    Przyjechała "karetka" po pacjenta, ale zanim pojechała z nim na sygnale podpięliśmy go do respiratora (laweciarz miał tak grube kable że na nich można by pacjenta wciągnąć do karetki). Efekt był taki sam jak z moimi kablami. Nawet się nie zająknął.
    Więc ostatecznie pojechał paradnie do specjalisty. Pan z "karetki" postawił na rozrusznik. Zobaczymy po świętach.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Jeśli aku sprawny, to gdzieś musi się robić jakieś zwarcie przy próbie uruchomienia silnika, że aż tak spada napięcie że zegary przygasają.
    Bardzo możliwa sprawa z rozrusznikiem, ale również trzeba sprawdzić kabel plusowy który idzie od aku do rozrusznika.
    Była kiedyś taka akcja serwisowa dla aut z 2016 roku sprawdzająca właśnie poprawność dokręcenia kabla plusowego do rozrusznika, może się poluzowała śruba albo co gorsze odkręciła nakrętka.
    A się tak dopytam, komunikat o konieczności wciśnięcia sprzęgła masz przed próbą uruchomienia silnika ?
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 24-12-2021 o 21:59
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2021
    Skąd
    okolice Jasła
    Postów
    9
    Auto
    TIPO II Sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2016
    tak, pojawia się ikonka pedału jak zazwyczaj. A propos akcji serwisowej, to po zakupie byłem wezwany na akcję do serwisu. Nie pamiętam co konkretnie czego dotyczyła ale chodziło o osprzęt elektryczny właśnie. Jedyna rzecz, która mi się przypomniała to fakt, że po wykonaniu tej całej akcji która trwała paręnaście minut raptem, w następnym dniu podczas włączenia zapłonu i odpaleniu auta nie wyświetlił mi się środkowy panel wskaźników tam, gdzie jest informacja m.in. o przebiegu.
    Po zgaszeniu i ponowny odpaleniu już wszystko było OK. Pojechałem do serwisu, ale akurat nie udało się na zawołanie wywołać tej usterki i gostek kazał obserwować i w razie powtórki przyjechać.
    takie coś pokazało się raptem może ze 3,4 razy i zawsze wracało do porządku po ponownym zgaszeniu i odpaleniu, ale to już po gwarancji się działo.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Na znikający środkowy panel wskaźników pomaga aktualizacja softu licznika.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Janek-2016 Zobacz post
    Kolega mechanik też obstawiał aku na 100%. Postawił nawet diagnozę, że mam na pewno cienkie kable chińskie i do dupy z takim rozruchem.
    Przyjechała "karetka" po pacjenta, ale zanim pojechała z nim na sygnale podpięliśmy go do respiratora (laweciarz miał tak grube kable że na nich można by pacjenta wciągnąć do karetki). Efekt był taki sam jak z moimi kablami. Nawet się nie zająknął.
    Więc ostatecznie pojechał paradnie do specjalisty. Pan z "karetki" postawił na rozrusznik. Zobaczymy po świętach.
    To samo miałem jak mi padł aku rok temu w Tipo 1.4tjet. Z trudem wielkim ale odpalił z kabli od Bravo 1.4Tjet, a na drugi dzień totalny zgon już nie szło go odpalić. A kable mam takie że busy paliłem z nich bez problemu 3,0 diesle. I co? Padł aku, zwarcie na celach. Wymiana na nowy i po problemie. Wymień aku najpierw, bo pewnie mechanik zregeneruje rozrusznik a jak nie pomoże to wymieni akumulator i będziesz tylko do tyłu z $$$

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2021
    Skąd
    okolice Jasła
    Postów
    9
    Auto
    TIPO II Sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2016
    Jeżeli to aku, to od tego pewnie zacznie, przy okazji wymieni rozrząd bo uświadomiłem sobie że to już stuknęło 90 000 km i 6 sezon jazy to najwyższa pora. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło jak mawiała babcia .

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2021
    Skąd
    okolice Jasła
    Postów
    9
    Auto
    TIPO II Sedan 1,4 95 KM
    Rocznik
    2016
    No więc zagadka się wyjaśniła. Ci co obstawiali na akumulator, niestety... ale mieli rację
    Dzwonił mechanik i oznajmił, że jest w baterii zwarcie i nie przyjmuje prądu. Podpiął jakiś rezerwowy aku i Pita (jak moja córka określa Tipo) odpaliła od strzału.
    Rozrząd zrobi i można będzie śmigać mam nadzieję kolejne lata.
    siwymw lubi to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Sprowadzone auto , auto z komisu
    Napisany przez rajtkezjusz na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-07-2019, 15:23
  2. Komunikat: 28 D
    Napisany przez bananob4 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 26-03-2018, 00:18
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-05-2016, 13:54
  4. Komunikat TMC
    Napisany przez mmproxy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2016, 14:22
  5. Narodowy Auto Test - Auto Świat
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538unieruchomione-auto-komunikat-no-fps-49729

fps na kontrolcehttps:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538unieruchomione-auto-komunikat-no-fps-497292

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl