Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2023
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo II
    Rocznik
    2016

    Question Prośba o pomoc - ECU? :|

    Witam wszystkich,
    Jako, że jest to mój pierwszy post, chciałbym wszystkich powitać
    Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo II (2016l 1,4; 95KM; najuboższa wersja). Dziś, niestety autko odmówiło posłuszeństwa, więc bardzo chci0ałbym poprosić o wskazówki.
    Rano, jak gdyby nigdy nic, samochód odpalił, pojechałem do pracy. Po jej zakończeniu, otworzyłem samochód, wsiadłem i chciałem pojechać do domu. Niestety rozrusznik zaczął długo kręcić, auto nie odpalało - po czym na desce zapaliła się dioda "Fiat Auto Code" (żółta, świecąca światłem stałym, taka ikonka auta z kłódką). Wyciągnąłem kluczyk i ponownie spróbowałem uruchomić samochód. Niestety, kontrolka znów się zapaliła. Wyciągając kluczyk, rozrusznik dalej pracował, nie odpalał, zdławiłem silnik. Potem zapaliła się lampka awarii układu wspomagania kierownicy (taka czerwona, kierownica z wykrzyknikiem). Kilka razy, próbowałem wsadzać kluczyk na pozycję zapłonu i "MAR", żeby się jej pozbyć. Nic nie pomagało. Nie działał pilot, el. szyby, przyciski na kierownicy. Na zestawie wskaźników było widać, tj. inicjalizację (samoistną, mimo wyciągnięcia kluczyków, wskazówki tj. przeprowadzały test, słychać było pompę paliwa, jakieś syki i terkotanie pod maską, świeciły światła do jazdy dziennej...). Postanowiłem odpiąć akumulator na chwilę, nie pomogło, po podpięciu, te same objawy. W akcie desperacji, odpiąłem akumulator na dłuższą chwilę - mając nadzieję, że coś pomoże. Po podpięciu, po wielokrotnych próbach wsadzania kluczyka do stacyjki, przekręcania na pozycję "zapłon" - dioda Fiat Auto Code zgasła (trzymałem klucz w pozycji "zapłon" około 5 min). Udało mi się uruchomić silnik i z "duszą na ramieniu" dotarłem do domu. Po dotarciu na parking, chciałem sprawdzić, czy problem nadal się powtórzy - niestety tak. Nie byłem w stanie nawet zamknąć auta. Znów odpiąłem akumulator, udało mi się zamknąć centralnym zamkiem auto, wcześniej otworzyłem sobie pokrywę silnika i po udanym zamknięciu samochodu odpiąłem akumulator i zamknąłem pokrywę silnika.
    Czy ktoś, mający większe doświadczenie, mógłby mi coś podpowiedzieć?
    Już sam nie wiem, czy to może być wina kluczyka (ale raczej, deska by zgasła, po jego wyjęciu). Akumulator? - kurcze, nie wiem, ale gdyby był słaby/uszkodzony, raczej tak ochoczo by nie kręcił rozrusznikiem Stacyjka? Lata temu w Lanosie miałem problem z immo - wystarczyło "popsikać kontaktem" - ale raczej nie sądzę, żeby immobiliser robił taki cyrk...
    Jutro postaram się sprawdzić napięcie na akumulatorze. Kluczyk mam tylko 1. To samochód po dyrektorze banku...
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 03-10-2023 o 19:57 Powód: Kodowanie tekstu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Napisz to jeszcze raz po polsku z polskimi znakami. Inaczej post leci do kosza.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2023
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo II
    Rocznik
    2016
    Wyedytowałem. Jak widać, nie tylko u mnie są takie problemy...

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Sprawdź napięcie na aku, ale i tak zwartej celi
    miernikiem nie zmierzysz.
    Objawy jak typowe problemy przy słabym aku.
    Jak masz jeszcze fabryczny aku to tym
    bardziej aku do wymiany.
    Zacznij od wymiany akumulatora, sądzę że po wymianie problemy znikną.
    Jak chcesz drugi pilot to mam takie nowe i mogę Ci taki nowy pilot Kluczyk zakodować do auta.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2023
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo II
    Rocznik
    2016
    Dziękuję @JackTheNight za pomoc,
    Niestety, kodowanie znaków poległo, nie zrobiłem tego umyślnie.
    Od wczoraj akumulator odpięty, starałem się podładować - 10V - prostownik chyba do tyłka...
    Dziś podłączyłem i nie było problemu z odpaleniem. Udało mi się podładować alternatorem; obecnie 12, 65V; przy uruchomionym silniku 14,44V.
    Za każdym razem odpalał
    Zobaczymy, co będzie dalej

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Czyli aku masz do wymiany, szukaj nowego aku, bo jak
    stary raz zawiódł to zawiedzie kolejny raz.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    530
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Problem wygląda na typowo elektryczny, do znudzenia: masa słaba, albo aku (albo alternator - pod obciążeniem wypada sprawdzić jak mocno "siada" napięcie, bo bez świateł itd., może robić powyżej 14 V). Inne rzeczy, przekaźniki, wtyczki, stacyjka, to też, ale później.

    A zwartą, słabą celę można rozpoznać np. po nagłym spadku o około 2 V po niewielkim obciążeniu naładowanego (przeładowanego w takich okolicznościach) akumulatora. Ładujesz, po czym ma np. 12,9 - 12,7 V (niby normalnie), ale po zapodaniu choćby żarówki H4, nagle jest skok na 10 V. W sekundę brakuje 2 V (jedna cela).

    PS
    W przypadku podejrzenia słabego ładowania i/lub słabego akumulatora, NIE marnujemy energii poprzez stanie na przekręconym kluczyku (gotowość zapłonu), bo zależnie od typu alternatora (regulatora w nim), może on wstępnie zasilać wirnik. Każdy amper się liczy, jak auto nie odpaliło i co chwila próbujesz kręcić.

    Po drugie jak nie odpala po 2-3 próbach, to natychmiast zagląda się pod maskę (a nie czeka i znowu odpala i tak 10 razy, nie robiąc nic więcej).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 05-10-2023 o 00:28


 

Podobne tematy

  1. Abarth USA 2014 - relacja, prośba o porady
    Napisany przez szczygiel na forum Abarth 500
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 17-05-2024, 18:44
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-10-2023, 12:28
  3. Prośba o pomoc
    Napisany przez Cinek1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-11-2019, 15:27
  4. Idea dla żony-prośba o pomoc.
    Napisany przez Marcin_Croma na forum Idea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-10-2018, 23:12
  5. Prośba o pomoc
    Napisany przez mate_121 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-07-2015, 11:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl