Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2018
    Skąd
    TRÓJMIASTO
    Postów
    10
    Auto
    TIPO 1,4 TJET
    Rocznik
    2017

    problem z proxi jaki interfejs w 2025r

    Pacjent to TIPO 2017 TJET, bieda wersja POP, wersja BODY BCM L1.
    Po wymianie paneli w kierownicy (cała wiązka) bez problemu udało się aktywować TEMPOMAT Cruise Control w MES.
    Spróbowałem wykonać PROXI jednak na dość starym ELM327 w MES poprawnie przeszła tylko część modułów (BODY przeszło OK, ECU silnika już nie, AC przez niebieską przejściówkę OK, ABS już nie itd) przy problematycznych modułach MES pokazywal Timeout error w komunikacji z modułem.

    Mam oryginalny program AlfaOBD próba podłączenia do niego tego starszego interfejsu na którym częściowo przeszło mi proxi kończy się błędem otwarcia portu USB (bez względu co się w parametrach połączenia wybierze).
    Inny (też już wiekowy) ELM327 na BT w ogóle się nie łączy z ALFAOBD (ale działa np. z Torque) ,pożyczyłem od kumpla jakiś nowszy z PMFactory i tym udało się połączyć ale przy próbie wykonania jakiejkolwiek aktywnej akcji lub osiowania AlfaOBD zwraca błąd BUFFER FULL (czytałem że przyczyną może być zbyt mała prędkość interfejsu)

    Więc teraz mam migający licznik...

    Uprzejma prośba czy ktoś mógłby się podzielić sprawdzoną i potwierdzoną wiedzą jaki interfejs umożliwi w najnowszej full wersji AlfaOBD 2.5.5.0 poprawne wykonanie osiowania proxi ?

    Ten VIAKENA będzie działać ?https://allegro.pl/oferta/stn1170-el...b-c-7826176335
    czy musi być ten OBDLINK polecany przez ALFAOBD:
    https://www.obdlink.com/products/obd...x/?ref=alfaobd
    Ostatnio edytowane przez altano ; 18-03-2025 o 22:06



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,020
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie wiem za bardzo co napisałeś bo w cholerę krzaków widzę w Twoim poście ale ten viaken z linka śmiga i osiuje u mnie od lat już z mesem jak i z alfa.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2018
    Skąd
    TRÓJMIASTO
    Postów
    10
    Auto
    TIPO 1,4 TJET
    Rocznik
    2017
    VIAKEN oferuje również nowszą wersję: v4 opartą na stn2120 https://viaken.pl/en/polski-elm327-v...n2120-usb.html
    Czy to może być lepszy wybór ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,020
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    1170 działa świetnie i z fiatem i z fordem więc po co kombinować?

    A co do pytania to nie znam odpowiedzi.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    250
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Podepnę się z podobnym problemem.
    Mam taki :
    Interfejs diagnostyczny ELM327 1.5 OBD II bezprzewodowy bluetooth 2.0 MultiEcuScan FiatEcuScan FES MES Alfa OBD Alfa Romeo Fiat Jeep Lancia
    zakupiony w sklepie Ricambi Originali i niestety ale w moim Tipo 1.6 Mjtd z 2021 roku sprawia osobliwy problem
    Dlatego osobliwy, bo niby się łączy przez oryginalny ALFAOBD bez problemu, czyta błędy, ale PROXI odmawia. Nie dość to, przy zwykłym połączeniu po paru minutach nagle wywala komunikat:
    Otrzymano komunikat interfejsu OBD BUFFER FULL Żądana procedura nie może być kontynuowana z powodu problemu z interfejsem, jeśli problem będzie sie powtarzał, może być potrzebny nowy interfejs OBD.
    Odwiedź ALFAOBD w celu uzyskania zalecanych interfejsów OBD.
    Ktoś, coś wie?
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2018
    Skąd
    TRÓJMIASTO
    Postów
    10
    Auto
    TIPO 1,4 TJET
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Otrzymano komunikat interfejsu OBD BUFFER FULL Żądana procedura nie może być kontynuowana z powodu problemu z interfejsem, jeśli problem będzie sie powtarzał, może być potrzebny nowy interfejs OBD.
    We wszystkich źródłach na które natrafiłem BUFFER FULL oznaczał zbyt wolny/niekompatybilny interfejs który nie nadąża z odbiorem strumienia danych z szyny CAN auta.
    Może ten 1.5 to tylko naklejka na pudełku a w środku kupiłeś coś zupełnie innego...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Generalnie wszystkie problemy udało mi się ogarnąć BEZ konieczności kupowania jakiegokolwiek nowego kabla/interfejsu.

    Dla potomnych podsumuje najważniejsze zacięcia jakie napotkałem:
    1. jak zdjąć poduszkę z kierownicy celem podmiany kierownicy, wymiany wiązki przycisków w kierownicy, niby prosta sprawa ale jak się to robi pierwszy raz to bardzo pomaga youtube: https://www.youtube.com/watch?v=M0TANBRAohU
    Moment dokręcenia śruby kierownicy: 50Nm.
    2. ALFAOBD pokazuje błąd że nie może otworzyć żadnego portu COM mimo że interfejs jest prawidłowo połączony i świeci czerwona dioda

    Tutaj mój błąd polegał na tym że nie zwróciłem uwagi jaki dokładnie sterownik zainstalował się w WINDOWS do tego mojego starego interfejsu (nie wiem nawet jaka to wersja, kupowałem tak z 8 lat temu):
    interfejsOLD.PNG

    Otóż zainstalował się jakiś domyślny WINDOWS'owy:
    PROLIFIC cos tam

    niby wszystko elegancko i Windows pokazywał że jest on "najbardziej aktualny i najlepszy dla tego urządzenia" ale efekt był właśnie taki że AlfaOBD krzyczał że brak portu COM.

    udało mi się znaleźć na kompie sterowniki które przyszły z tym interfejsem 8 lat temu - wrzucilem do Download w załączniku SterownikiELM.zip
    ser2pl.cat
    ser2pl.inf
    ser2pl.PNF
    ser2pl.sys
    ser2pl64.sys

    Po zainstalowaniu w menager urzadzen pokazuje interfejs tak:

    port.PNG

    No i po ponownym uruchomieniu Windows
    AlfaOBD od strzała połączył się z BODY, udało się bez problemu przejść PROXI Aligment, w środku procedury wiadomo trzeba użyć niebieskiej przejściówki:

    blueadapter.PNG

    pozmieniałem reszte interesujacych mnie rzeczy:
    CRUISE CONTROL Tempomat
    DRL Menu
    DRL Turn dropout
    IAM disable

    I to wszystko na oryginalnej AlfaOBD + ten 8 letni kabel ELM327 za 25 PLN.
    Ostatnio edytowane przez altano ; Wczoraj o 00:31

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    250
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Screenshot_20250208_144826_AlfaOBD.jpg

    Komunikat z ALFAOBD
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez piter ; Wczoraj o 19:44
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2018
    Skąd
    TRÓJMIASTO
    Postów
    10
    Auto
    TIPO 1,4 TJET
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję Nazwa: Screenshot_20250208_144826_AlfaOBD.jpg Wyświetleń: 2 Rozmiar: 658.8 KB ID: 44607

    Komunikat z ALFAOBD
    Tak na podobnym nterfejsie BlueTooth miałem taką samą sytuację zarówno na ANDROID jak i na PC lączył się bez problemu zarówno z androidem jak i windows, łączył się bez problemu z BODY computerem ale już próba wykonania jakiejkolwiek aktywnej akcji zmiany konfiguracji kończyła się BUFFER FULL.

    Po przejsciu na interfejs na USB takiego problemu nie mam na Windows.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    250
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał altano Zobacz post
    Tak na podobnym nterfejsie BlueTooth miałem taką samą sytuację zarówno na ANDROID jak i na PC lączył się bez problemu zarówno z androidem jak i windows, łączył się bez problemu z BODY computerem ale już próba wykonania jakiejkolwiek aktywnej akcji zmiany konfiguracji kończyła się BUFFER FULL.

    Po przejsciu na interfejs na USB takiego problemu nie mam na Windows.
    Ale czy to tak wypada, żeby w porządnym sklepie sprzedawali takie liche interfejsy?
    Ew. czy to może kwestia ustawień?
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2018
    Skąd
    TRÓJMIASTO
    Postów
    10
    Auto
    TIPO 1,4 TJET
    Rocznik
    2017
    Może to kwestia ustawień, mimo wielu godzin walki mnie się nie udało ogarnąć tego BUFFER FULL, stwierdziłem że to bez sensu i przeszedłem na USB.


 

Podobne tematy

  1. Osiowanie proxi - problem airbag
    Napisany przez arczieku na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-03-2024, 20:28
  2. Fiat Tipo 1.4 16v T-jet Problem Z proxi i airbagiem
    Napisany przez nowy889 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-01-2023, 13:02
  3. Jaki interfejs diagnostyczny
    Napisany przez Adi89 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-09-2022, 02:10
  4. Jaki interfejs?
    Napisany przez Samuraj Jack na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-12-2019, 11:47
  5. Jaki interfejs diagnostyczny?
    Napisany przez Arkain na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-06-2012, 00:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl