Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2008
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 Multijet, Fiat Tipo SW 1.4 T-jet fab. LPG

    Problem z prądem z gniazda USB

    Możecie pomierzyć prąd i napięcie ładowania z gniazda USB i podać tu dane?
    Mam problem z podpinaniem pod to złącze zarówno telefonu, jak i ipoda.
    Raz na jakiś czas po prostu system audio w samochodzie nie widzi podpiętego pod USB urządzenia i są problemy z ładowaniem.

    Sprawdziłem prąd i napięcie pod obciążeniem i wychodzi mi, że jeśli urządzenie pobiera do 0,3A, to napięcie utrzymuje się na poziomie 5V, ale gdy prąd rośnie to napięcie wyraźnie spada poniżej 5V. Np przy 0,8A i wyższych jest już czasem (nie zawsze) w okolicy 4,7V.
    To powoduje, że telefon po podpięciu zaczyna się cyklicznie ładować i po wykryciu spadku napięcia przestaje. Wykończyłem prawdopodobnie w ten sposób baterię w swoim telefonie.

    Dodatkowo utrudnia to spięcie się z samochodem w ramach Android Auto.

    IMG_20181026_140550354_HDR.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Standardowo USB 2.0 ma 0,5A. Np. przy TV do dysków zewnętrznych dają "wzmocnione" 1A. Jeżeli pobór prądu jest wyższy niż 0,5A, to nic dziwnego, że napięcie spada.
    Prądożerne sprzęta podłączasz, do tego nie trzymające specyfikacji. Kilka sprzętów podłączałem pod 0,5A (tablet, kilka różnych telefonów, które ładuje się ładowarkami min 2A), i nic negatywnego nie odczuwałem. Za to podłączenie dysku USB talerzowego 2,5" w samochodzie dla testu już nie pykło.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-11-2018 o 13:18

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    To jest gniazdo typowo akcesoryjne radia. Nie do ładowania. Podtrzyma stan baterii jeśli nie używasz. Jak rozmawiasz przez telefon, streaming muzyki to mimo podłączenia baterii ubywa. Przynajmniej u mnie na S7E, A5 2017 i OP5. Radio bieda+bt. Z pewnością nie ładuje mi telefonu. Ale też nie przerywa. Niby ciągle ładuje ale % ubywa.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2008
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 Multijet, Fiat Tipo SW 1.4 T-jet fab. LPG
    Może jednak ktoś ma podobny do mojego miernik i sprawdzi jak to się zachowuje w jego aucie,
    Ktoś wie jaka jest wydajność prądowa tego portu (z instrukcji lub jakieś dokumentacji)?

    Nie wydaje mi się, żeby problemem było to, że mój telefon potrafi wciągnąć nawet do 2A (taką mama fabryczną ładowarkę), to źródło prądu decyduje z jakim prądem odbywa się ładowanie.

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał pirx Zobacz post
    to źródło prądu decyduje z jakim prądem odbywa się ładowanie
    No i własnie zdecydowało że 300mA to max i więcej nie da.


    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    To jest gniazdo typowo akcesoryjne radia. Nie do ładowania.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Standardowo USB 2.0 ma 0,5A.
    Wszystko na ten temat.
    Od siebie dodam, ze radia przeważnie nie trzymają specyfikacji na wejściu USB. W najtańszych jest rezystor w szereg ze stabilizatorem [+5V], przy czym ten "stabilizator" to często dioda zenera -> czyli nie ma szans żeby ten układ dał jakiś większy prąd, bo najpierw wystąpi spadek napięcia a potem spali się rezystor.
    Widziałem w radiach zasilacze [+5V](USB) "z opcją ładowania", ale to nie jest powszechnie stosowany układ.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    To jest gniazdo typowo akcesoryjne radia. Nie do ładowania. Podtrzyma stan baterii jeśli nie używasz. Jak rozmawiasz przez telefon, streaming muzyki to mimo podłączenia baterii ubywa. Przynajmniej u mnie na S7E, A5 2017 i OP5. Radio bieda+bt. Z pewnością nie ładuje mi telefonu. Ale też nie przerywa. Niby ciągle ładuje ale % ubywa.
    Potwierdzam , to usb raczej sluzy tylko do mp3 niz do ładowania. Moj s7 w czasie jazdy z navi jest tylko "podtrzymywany".

  8. #7
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał pirx Zobacz post
    Może jednak ktoś ma podobny do mojego miernik i sprawdzi jak to się zachowuje w jego aucie,
    Sprawdziłem. Mój telefon standardowo połyka 1A z ładowarki. Podłączony do portu USB w radiu dostaje 5V i około 0.5A (czyli zgodnie ze specyfikacją USB). Radio 3.5" z BT.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Generalnie za ładowanie odpowiada zarówno ładowarka jak i telefon już od kilku lat. Np. jak mojemu podasz 4A przy 5V to łyknie. Ale jak podłącze tą samą ładowarkę do telefonu małżonki to weźmie 1A przy 5V i nic więcej.

    Jak koledze wciągał więcej niż 0,5A to szczęście, że tak przy multimediach niczego nie popaliło.

    Obstawiam, że coś już było na rzeczy z telefonem/baterią, że wciągnąć chciał więcej niż było mu dane. Tym bardziej, że skakało mu ładowanie (On/Off).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    TG
    Postów
    12
    Auto
    Tipo 1.4 LPG SW S-Design
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał pirx Zobacz post

    Dodatkowo utrudnia to spięcie się z samochodem w ramach Android Auto.

    IMG_20181026_140550354_HDR.jpg
    Cześć, Ja w swoim TIPO SW S-Design LPG z Android Auto zauważyłem następujący problem, a mianowicie przy podpięciu telefonu OnePlus 5T kablem z USB C firmy UGreen do gniazda USB, Android Auto automatycznie się uruchamia ale nie zawsze, tzn. czasami wygląda to tak jakby samochód w ogóle nie wykrywał urządzenia podpiętego pod USB. Nawet nie ładuje. A czasami problem występuje podczas jazdy z Android Auto, ni stąd ni z owąd Android Auto się wyłącza bez przyczyny i czasami tak jakby resetuje się i od razu uruchamia i może się to dziać co pół minuty, czasami kilka razy po kilka sekund, a czasami AA się wyłączy i pomoże tylko odpięcie kabla od telefonu i podłączenie ponowne, a czasami nawet odpięcie kabla nic nie daje i dopóki nie zatrzymam się i nie wyłączę silnika na dłuższy moment (wyłączenie i uruchomienie samochodu po pół minucie nic nie daje) AA nie zadziała ponownie. Jednym słowem istny cyrk.

    Znalazłem pośrednie rozwiązanie tego problemu korzystając z oryginalnego kabla USB OnePlus DashCharge (tego czerwonego) chociaż czasami ale baaardzo sporadycznie dalej się to dzieje jednorazowo.

    Nadmienię, że telefon podpinam dopiero po uruchomieniu silnika. Radio to te z 7 calowym tabletem bez nawigacji. Napięć na gnieździe nie mierzyłem.

    Nie jestem do końca pewien czy to wina telefonu, kabla czy gniazda USB. Przez chwilę testowałem AA z telefonem Huawei P8 i micro usb i przez ten czas problemu nie było, ale nie wiem jak z dłuższym używaniem.

    Jakby ktoś zauważył podobny problem to proszę o informację.

    Pozdrawiam.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    mam podobnie, że czasem mi nie łapie nawet na oryginalnym kablu Huawei

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Dziś moje gniazdo usb kolejny raz bez napięcia, wiem bo mam kabelek z diodą. Zamykanie, otwieranie auta i nic, krótka trasa zgaszenie rozruch i nadal bez prądu w usb. Jutro pójdę po nocy do auta i pewnie prąd będzie. O ch...j tu chodzi z tym usb. Mam 7 cali, usb bez aux. Zaniki sporadycznie się zdarzają, nie widzę reguły.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Co do powyższego postu to... oczywiście prąd już rano był. Zaniki napięcia na porcie usb są losowe. Tak się zastanawiam czy inteligentny alternator może mieć wpływ na to usb. Czytałem, że potrafią one odłączać prąd podczas rozruchu od zbędnych urządzeń jak aku słabe itp? Pogrzebałem trochę i w alfie w zakładce External media ports u mnie alfa krzyczy, że nie odnalazła parametru/jest nieznany czy jakoś tak. Ja mam już wersję bez Aux, samo gniazdo USB. W opcjach alfy nie ma wyboru only usb, jest tylko usb+aux. Może tu tkwi problem zaniku prądu? Może ktoś z dostępem do alfy mógłby kuknąć u siebie jaki ma ustawiony parametr? Ważne żeby dopisać info czy ma fizycznie panel samo usb czy z aux. Z góry dziękuję.
    Screenshot_20210307-100346_AlfaOBD.jpg
    Screenshot_20210307-100359_AlfaOBD.jpg

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Informacyjnie. Zaniki napięcia na gnieździe usb z moich obserwacji pojawiają się przy słabo naładowanym aku. Wyłączenie IBS w body przywraca fazę w usb niezależnie czy aku nadal słabe. Sprawdzone bo akurat jak grzebałem przy czymś innym nastąpił zanik, wyłączenie ibs momentalnie powrót fazy, wiem bo mam kabelek z diodą.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Coraz ciekawsze te boje z AlfaOBD Soft widzę trzyma jakość

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    No soft jak na razie ogaryna kuwetę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. bezpiecznik gniazda zapalniczki
    Napisany przez Henryk1957 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-11-2015, 10:11
  2. Brava - Wymiana gniazda zapalniczki
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-05-2014, 16:11
  3. Problem z odnalezieniem gniazda.
    Napisany przez wolverine88 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-05-2014, 15:33
  4. opcje komputera i gniazda zapalniczek
    Napisany przez oficek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2014, 15:09
  5. demontaż gniazda 12v
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-12-2011, 23:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538problem-z-pradem-z-gniazda-usb-42813

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538problem-z-pradem-z-gniazda-usb-428132radio przerywa usbusb w aucie przerywa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl