Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 26 z 26
Like Tree4lubi to!

Temat: Czujnik deszczu a włączanie świateł  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    podczas pompowania koła pompką z zestawu naprawczego nocą na nieoświetlonym poboczu Napisz jak w Tipo to zrobić przy włączonym zapłonie.
    Wyłączam automat załączając światła i przy włączonym zapłonie palą mi się ledy z przodu i czerwone pozycje z tyłu i mogę pompować koła, w czym problem, ze ledy za jasno świecą i będą kogoś oślepiać? Wg mnie te w tipo nie oślepiają, są widoczne z daleka ale nie walą po oczach jak niektóre domontowane samodzielnie.

    Ledy z przodu robią za pozycje, po włączeniu mijania przygasają troszkę...
    Mi się bardzo podoba ze palą mi się z ledami z przodu pozycje z tyłu.
    Podoba mi się tez dodatkowe menu w radiu do wyłączania tych świateł :-)
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 05-07-2020 o 21:43
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Wyłączam automat załączając światła i przy włączonym zapłonie palą mi się ledy z przodu i czerwone pozycje z tyłu i mogę pompować koła, w czym problem, ze ledy za jasno świecą i będą kogoś oślepiać? Wg mnie te w tipo nie oślepiają, są widoczne z daleka ale nie walą po oczach jak niektóre domontowane samodzielnie.

    Ledy z przodu robią za pozycje, po włączeniu mijania przygasają troszkę...
    Mi się bardzo podoba ze palą mi się z ledami z przodu pozycje z tyłu.
    Podoba mi się tez dodatkowe menu w radiu do wyłączania tych świateł :-)
    Chodzi jedynie o zasadę że się nie da i tu krówka ma rację.
    Ale zasadniczo to przede wszystkim użyłbym świateł awaryjnych .
    Ja dla odmiany przytoczę sytuację z wczoraj i droga przez niewielki lasek (tzn dzień jak codzień): godz.ok. 20. Formalnie wolno jechać na DRL, jest na tyle jasno że światła mijania nie dają kompletnie nic bo je przed autem ledwo widzę. Ale jednak już lekko szaro i ciemne auta przede mną bez pozycyjnych już zlewają się z tłem. Gdybym nie miał oświetlonego tyłu widząc to z pewnością czułbym się nie swojo i włączył bym mijania (nie wiem co by zrobił czujnik :-) bo jak już powiedziano na pozycyjnych jeździć nie wolno. A tak luzik auto widoczne z kilkuset metrów zarówno z tyłu jak i przodu i w kontekście oszczędności energii zaoszczędzone kilka mililitrów lpg :-).
    Jeszcze apropos homologacji i oszczędności energii: w tipo bez ledów gdy swiecą się mijania nie ma pozycyjnych z przodu, a jednak homologację to ma.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-07-2020 o 11:12

  4. #18
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Mnie tam nic nie przekona, do stwierdzenia po co przy DRL świecą się tylne pozycyjne. Nawet jakbym miał wymieniać żarówki co 10kkm. Póki co 60kkm i nic się jeszcze nie przepaliło z tyłu z tego powodu.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Mnie tam nic nie przekona, do stwierdzenia po co przy DRL świecą się tylne pozycyjne. Nawet jakbym miał wymieniać żarówki co 10kkm. Póki co 60kkm i nic się jeszcze nie przepaliło z tyłu z tego powodu.
    No to jeszcze długo poczekasz bo 12 woltowe żarówki są zasilane napięciem 5 V co znacznie wydłuża ich trwałość. Ja wprawdzie wymieniłem na ledy ale nie z tego powodu ale z przyczyn rozrywkowo/estetycznych (brak tych blind spotów wkoło żarówek).

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No to jeszcze długo poczekasz bo 12 woltowe żarówki są zasilane napięciem 5 V
    Na pewno 5V? Poczytaj o PWM. Swoją drogą identycznie zasilane są silniki w modelarstwie kolejowym (DCC), jednak jest taka różnica, że prąd jest niby stały, ale jednocześnie niby zmienny (idą modulowane impulsy z zakodowanymi informacjami dla wagonów, lokomotyw, rozjazdów). Za ostateczne zasilenie silnika, czyli modulację PWM (w zależności od ustawień sterowania i możliwości sprzętu, w szynach płynie prąd o ustawialnym pod sprzęt na torach napięciu, zależnie od sterownika, który się posiada, niech będzie to standardowe 12V, lokomotywy zazwyczaj są dedykowane do tego napięcia), odpowiada dekoder, a za płynny ruch koło/koła zamachowe.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-07-2020 o 13:08

  7. #21
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Na pewno z PWM bo jak inaczej przetwornicę zrobić na pradzie stałym. Ale PWM + kondziołek daje wartość skuteczną 5V i taką też pokazuje miernik.
    Oscyloskopem nie badałem, ważne że żarówka 21 W a ledwie się żarzy .

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ale PWM + kondziołek daje wartość skuteczną 5V i taką też pokazuje miernik.
    Tyle, że impulsy mają faktycznie 12V

  9. #23
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Na pewno z PWM bo jak inaczej przetwornicę zrobić na pradzie stałym.
    PWM ma swoje zalety, ale z +12V można zrobić +5V na wiele sposobów i to od dawna

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Chodzi jedynie o zasadę że się nie da i tu krówka ma rację.
    No fakt, nie da się tak...

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Na pewno 5V?
    Przerabiałem temat przy montażu haka, w kwitach jest, ze przy wciśniętym stopie komputer puszcza na te żarówki 100% napięcia, a jak jest sama pozycja to tylko 30%.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #25
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Przerabiałem temat przy montażu haka, w kwitach jest, ze przy wciśniętym stopie komputer puszcza na te żarówki 100% napięcia, a jak jest sama pozycja to tylko 30%.
    Poczytaj jak działa PWM, bo "komputer" puszcza 100%, czyli podane 12V, a nie 5V, czy inne napięcie. Układ steruje szerokością impulsu, co powoduje słabsze, bądź mocniejsze, świecenie. 100% to stały impuls. Możesz sobie zrobić eksperyment z baterią i żarówką - podłączaj kabelek cyklicznie wolniej, bądź szybciej, a uzyskasz ten sam efekt, tyle że wolniejszy będziesz i będzie mrugać.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Poczytaj jak działa PWM, bo "komputer" puszcza 100%, czyli podane 12V, a nie 5V, czy inne napięcie. Układ steruje szerokością impulsu, co powoduje słabsze, bądź mocniejsze, świecenie. 100% to stały impuls. Możesz sobie zrobić eksperyment z baterią i żarówką - podłączaj kabelek cyklicznie wolniej, bądź szybciej, a uzyskasz ten sam efekt, tyle że wolniejszy będziesz i będzie mrugać.
    A jak wstawisz porządny kondensator to nic nie będzie mrugać tylko świecić jaśniej bądź ciemniej. Akurat w autach kondki tam nie są za duże i widać przy ledach niemal w każdym aucie efekt strobo. Przy żarówkach wgl nie ma tego problemu ze względu na bezwładność zwykłej żarówki. Ale nie jest to przebieg typu 0-12-0-12 tylko uśredniony-im większy kondensator tym bardziej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    PWM ma swoje zalety, ale z +12V można zrobić +5V na wiele sposobów i to od dawna
    Dawnymi czasy robiłem na LM7805 ale grzało się toto. Potem niby PWMy na 555 a dziś bardziej się opłaci kupić z przesyłką z Wuhan . Ale PWM energetycznie najwydajniejszy chyba.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-07-2020 o 11:25


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Czujnik deszczu
    Napisany przez jakubfermat na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-06-2020, 20:59
  2. Czujnik deszczu pomoc
    Napisany przez Marek92 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-12-2018, 09:18
  3. Czujnik deszczu CROMA
    Napisany przez general82 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-05-2018, 21:22
  4. czujnik deszczu
    Napisany przez largo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-12-2016, 17:16
  5. Czujnik deszczu
    Napisany przez igor5 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2013, 21:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538czujnik-deszczu-wlaczanie-swiatel-47074

nie dziala automatyczny wlacznik swiatel mijania tipo 2016

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl