Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 90
Like Tree8lubi to!

Temat: 1.4tjet S&S akumulator  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017

    1.4tjet S&S akumulator

    Cześć,

    ktoś wymieniał lub ktoś się orientuje jaki akumulator jest stosowany w 1.4tjet z S&S z 2017r? Jakie parametry ma mieć akumulator. Tak wiem że na starym są oznaczenia, ale potrzebuje coś poszukać na już jakiegoś aku bo org. padł.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
    Czyli fabrycznie nie są stosowane AGM czy EFB? Znalazłem zamiennik z Varty EFB N60 60Ah 640A a ten org ma tylko 450A.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
    Nie przesadzaj, nie takie wygórowane te parametry. 40Ah to miałem w Matizie, diesle ~2,0l mają pomiędzy 70-80Ah.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Steyr, tylko nie rozumiem dlaczego mojego akumulatora nie potrafię nigdy załadować do pełnego. To samo ma syn w Yarisie. Niby ładowanie jest dobre, a ciągle jeżdzi niedoładowany. Mimo iż dużo jeżdzi. Nawet serwis zwrócił na to uwagę. Trasa nad morze i dalej mało.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Na te pytania polecam kanał MR akumulator na yt... dowiesz się nawet więcej...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
    o kurcze ostatnio myślałem o swoim w 500X i też znalazłem moje posty ,popatrzyłem na informacje od producentów i są wprost podane, że gdy był EFB to EFB lub AGM ,a jeśli AGM to tylko AGM . W AVEO miałem AGM i kupiłem EFB (cena robiła swoje wtedy) no i AVEO nie było tak okomputerowane jak te nasze dzisiejsze pojazdy . Czy nasze auta TIPO /500X mają rekuperacje z alternatora czy nie ? Jeśli mają to może i AGM potrzeba ,jeśli nie to EFB wystarczy . Sam się zastanawiam ,bo cena już ta się nie różni jak 5 lat temu ,ot ok 120 zł różnicy .

    Akumulatory klasy HD
    Od akumulatorów klasy HD (Heavy Duty – wytrzymałe, do długotrwałej pracy) dla ciężarówek, wymaga się:
    • odporności na wstrząsy, 2 razy większej niż wymagają normy europejskie;
    • odporności cyklicznej, 4 razy większej niż w akumulatorach standardowych;
    • odporności na głębokie rozładowanie;

    • długiej „żywotności”;
    • wysokiego prądu rozruchowego w niskich temperaturach.
    Z powyższych względów, większość akumulatorów tego typu jest wykonywanych jako otwarte, z możliwością uzupełniania wody. To nie brak nowoczesności a konieczność sprostania wymaganiom.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 13-11-2020 o 23:52

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Znalazłem zamiennik z Varty EFB N60 60Ah 640A a ten org ma tylko 450A.
    Spokojnie możesz taki założyć,a jak nie używasz S&S to Silver Dynamic 63AH 610A też wystarczy.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Heavy duty w przypadku mojego akumulatora to tylko ładnie brzmi. Padł po 3 latach i 72kkm nagle i nieoczekiwanie, podjechałem pod sklep 2km od domu wyszlem po 5 min i już nie odjechałem. A rano byłem 50km od domu z 4 miesięcznym synem w szpitalu, jakby się wtedy wysral to byłoby ciekawie. Mam voltomierz zamontowany i od dobre pół roku po dłuższym postoju czyli po nocy praktycznie zawsze na aku napięcie było lekko poniżej 12v ok 11, 8V. Ale odpalał bez problemu. Odcinki jezdzone praktycznie min 20km. A od ok 2 tygodni nie działał SS i napięcie ładowania było stałe ok 14V.

    Jeszcze sprawdzę zaraz spadek napięcia przy próbie rozruchu czy czasem jakąś masa się nie poluzowała, ale to byłoby dziwne że ot nagle bez żadnych wcześniej objawów.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 14-11-2020 o 07:05

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Mój pierwszy HD nie wytrzymał gwarancji, ładował się do maks około 65%.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Czy nasze auta TIPO /500X mają rekuperacje z alternatora czy nie ? Jeśli mają to może i AGM potrzeba ,jeśli nie to EFB wystarczy . Sam się zastanawiam ,bo cena już ta się nie różni jak 5 lat temu ,ot ok 120 zł różnicy .
    Przecież napisałem, że jest zwykła wzmocniona kwasówka, czyli HD. Po co mieszasz? Zamiana na EFB jest ok, tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body. Jeżeli będzie większy prąd rozruchowy, to nic nie szkodzi. Pojemność jest ważna i musi być zbliżona.
    Jeżeli na aku byłoby AGM, to sprawa jasna.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Mam voltomierz zamontowany i od dobre pół roku po dłuższym postoju czyli po nocy praktycznie zawsze na aku napięcie było lekko poniżej 12v ok 11, 8V.
    Jeszcze nie tak źle. Ja już przestałem mierzyć...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
    60 jak do dizla? U mnie w 1.4 siedzi 72Ah, a altek 150A jak w MJ 2.0 Prądu nigdy za mało. Kolejny raz ktoś pisze o "nadążaniu ładowania". Przecież teoretycznie musi doładować po rozruchu te same Ah co w mniejszym, więc?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-11-2020 o 07:49

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Dziś po 30min prób odpalania za pomocą kabli od Bravo 2 1.4tjet poległem, wku... iony wykrecilem aku i pojechałem innym autem po akumulator. Pan w sklepie sprawdził mi prąd rozruchowy i z 450A przyrząd pokazał 77A[emoji849] Czyli denat. Spektakularnie się skończył, bo wczoraj jeszcze z kabli odpalił. Dziś jedynie laweta lub na pych[emoji38] Zakupiłem aku Varta N60 EFB 60Ah 640A. Wymiarowo w pełni zamienny z org. Oryginalny HD ma 63Ah i 450A. Po wymianie aku auto odżyło od razu. W sumie auto było bez akumulatora ok 1h i wszystko działa, nie trzeba nic kodować kombinować z radiem i itp info dla następnych poszkodowanych.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 14-11-2020 o 10:16
    krowka1978 lubi to.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    bez akumulatora ok 1h i wszystko działa, nie trzeba nic kodować kombinować z radiem i itp info
    Zamki i szyby trzeba, co prawda zamki idą z automatu, gdy ktoś pilotem otwiera i zamyka Co do radia, to zależy co w acie siedzi. U mnie potrafi z ustawień navi i czegoś tam jeszcze coś zgubić.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przecież napisałem, że jest zwykła wzmocniona kwasówka, czyli HD. Po co mieszasz?
    Przybliżam temat - od tego jest forum . Forum nie jest od pouczania ,a od wymiany wątpliwości ,doświadczeń .
    siwymw lubi to.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    10.2019
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body.
    Czy można jakoś sprawdzić te parametry i je zmodyfikować?


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.4tjet MES parametry
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-08-2020, 19:03
  2. 1.4tjet terkotanie konkurs
    Napisany przez steyr na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 27-02-2020, 11:46
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 19:40
  4. Bravo 2 1.4tjet
    Napisany przez MagdaM na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-01-2018, 21:38
  5. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-5381-4tjet-s-s-akumulator-47872

N60 60Ah 640A EFB forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl