Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2009
    Skąd
    Sanok
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Idea 1.4 16v, Stilo 1.8 16v

    [ukł. chłodzenia] Zaparowane szybki

    Witajcie Bracia

    Temat mnie męczy od jakiegoś 1,5 miesięca. Po dłuższej jeździe (>=10 minut) - nie da rady normalnie patrzeć przez szyby. Zaparowane wszystko na amen. Nie działa nic na to, ani nadmuch zimny (troszkę pomaga w dzień), ani ciepły z klimą. Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy. Auto garażuję. Myję je sam, ręcznie. Wymyłem na początku roku na myjni automatycznej. Zastanawiam się - czy to mycie nie wpłynęło na to parowanie? Czegoś takiego wcześniej nigdy nie było. Od zakupienia Idei myłem ją w automacie może maksymalnie 3 razy (zima, sól itp.) Auto ma 4 lata.

    Pomóżcie ...
    Michał



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    pietia, pewnie wilgoć masz w aucie... w jakim stanie są dywaniki?? nie ma pod nimi przypadkiem za dużo wody??

    Sprawdź też okolice nagrzewnicy czy nie ma przecieku lub skraplania się wod. Mi nagrzewnica delikatnie ciekła i też całe auto parowało a ubytek płynu był nie wielki.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    45
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    pietia, woda kondensacyjna może zalegać w nagrzewnicy. Poza tym jak po myciu ci parują szyby to znaczy tak jak ubek, pisze że masz wilgoć w aucie. Jak się ociepli to :

    -Wyciągnij dywaniki
    -włącz klimę na maxa
    -skieruj powietrze na nogi i tak około 30 min niech sobie pochodzi

    Powinno pomóc ponieważ klima osusza powietrze.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2009
    Skąd
    Sanok
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Idea 1.4 16v, Stilo 1.8 16v
    Tak zrobię jak radzicie, jednak znowu snieg za oknem - trzeba poczekać na cieplejsze dni.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-05, 10:24 ][/size]
    No i się wyklarowało. Wczoraj rodzinnie myliśmy samochody. To i trzeba było grzebnąć w środku - a na dywaniku pasażera wyciek płynu z chłodnicy - i widać jak przez kratkę plastikową kokpitu (obok lewej nogi pasażera) - cieknie Paraflu.
    Czy ktoś wie ile kosztuje nagrzewnica - i czy to dużo roboty w Idei - żeby to wymienić?

    pozdrowienia ze słonecznego Sanoka !

    [size=2][ Dodano: 2009-04-05, 10:25 ][/size]
    c.d.

    wyciek płynu jest solidny, będę musiał dolać

    [size=2][ Dodano: 2009-04-08, 10:33 ][/size]
    Rozebrałem tę część plastików, gdzie cieknie. Jest tam grzejnik nagrzewnicy, do którego przychodzą dwa przewody aluminiowe - czy ktoś próbował kiedyś zdemontować coś takiego ?
    Są one na opaskach - połączenie jest chyba typu kielich. Zastanawiam się, jakby spuścić płyn chłodzący i odkręcić przyłącza - to czy delikatnie nimi manewrując - dałoby się wyjąć element nr 1 (z którego ewidentnie cieknie) ?

    pozdrowienia

    [size=2][ Dodano: 2009-04-19, 22:17 ][/size]
    A więc :

    Po pierwsze - trochę mi łyso, że zainteresowanie tym tematem na forum jest zerowe - szkoda.
    Po drugie - wydaje mi się, że poradziłem sobie z tematem - najbliższe dni, tygodnie - pokażą czy rzeczywiście.
    Po trzecie - dzięki własnej determinacji - najpierw rozkręciłem w środku auta wszystko - by dostać się do nagrzewnicy - potem dzięki Eper - znalazłem część zamienną.
    Wahałem się czy oddać auto do warsztatu czy sam się tym zająć. W końcu sytuacja wymogła na mnie to, że musialem sam pogrzebać. Zamówiłem grzejnik w sklepie Fiata - za 137 zetów, do tego oringi (25 zetów) - należało zamówić również opaski metalowe - nowe, był kłopot ze szczelnym złożeniem: nagrzwnica => przewody aluminiowe prowadzące "pod maskę". Przy okazji operacji zużyłem ze dwie flaszki Paraflu UP - które jest dosyć drogie - i nauczyłem się jak odpowietrzać układ chłodzenia - niestety uszkodziłem odpowietrznik (ten na przewodach gumowych) - zastąpiony został śrubą (M5 albo M6, nie pamiętam). Tu podziękowania dla Miszko - odpowietrzenie zrobiłem przy pomocy eLearn do Idei.

    Chciałbym przez najbliższe kilka lat nie grzebać przy układzie chłodzenia... W sumie trochę wstyd dla Fiata - autko moje ma 4 lata - ta nagrzewnica musiała mieć wadę od początku - natomiast człowiek się uczy - dali ciała goście w serwisie, kilka razy dolewali mi Paraflu (robię przeglądy roczne w ASO) - teraz wiem, że ten płyn nie ucieka bez powodu - i jeśli się go musi dolać - zawsze trzeba szukac wycieku !!
    Michał

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    tuszyn
    Wiek
    47
    Postów
    148
    Auto
    FIAT IDEA 1,3 diesel,Fiat Stilo MW 1,6
    czy poz 1 to nagrzewnica mozna opisac rys


 

Podobne tematy

  1. [szyby] Nawiew, zaparowane szyby, jak jeździć w zimne dni?
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-11-2014, 23:46
  2. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 23:55
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 21:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 22:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 14:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

woda kondensacyjna we fiacie idea

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl