Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004

    Idea 1.4 16 Sprzegło ? pompa ?

    Hej,

    Potrzebuje pomocy aby pochopnie nie wydawać kasy na naprawę.
    Zauwazyłem od pewnego czasu, że po nagrzaniu auta, biegi wchodzą tragicznie. Czasami ciężko zredukować np z 5 na 4 bieg. tak jakbym nie wciskał do końca sprzęgła

    Dodatkowo po nagrzaniu pedał sprzęgła robi się dziwny, tj chodzi cięzej niż na zimnym silniku w dodatku skrzeczy oraz mam wrazenie ze słabo odbija. Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku :/

    Teraz pytanie. Gdzie szukać przyczyny. Pompa sprzęgła przy pedale ? wysprzęglik ? zapowietrzone sprzęgło ? linki od sprzęgła ?
    Czy ktoś się spotkał z

    Mechaniorzy wymienili by najlepiej wszystko po kolei ale przecież nie o to chodzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 marzec 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    36
    Auto
    Idea 1.4 16v 90 KM
    A kiedy był wymieniany płyn hamulcowy? Przeważnie wymienia się w układzie hamulcowym a o sprzęgle się zapomina, zbiorniczek jest wspólny z układem hamulcowym a na wysprzęgliku jest odpowietrznik i od tego bym zaczął.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    cyt/ piszesz że po nagrzaniu auta, biegi wchodzą tragicznie. Czasami ciężko zredukować np z 5 na 4 bieg. tak jakbym nie wciskał do końca sprzęgła

    Dodatkowo po nagrzaniu pedał sprzęgła robi się dziwny, tj chodzi cięzej niż na zimnym silniku w dodatku skrzeczy oraz mam wrazenie ze słabo odbija. Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku :/

    nie wiem na jakim jesteś etapie;
    ewidentnie kończy się sprzegło , do wymiany tarcza , docisk i łożysko oporowe - jak piszesz że skrzeczy to może stan agonalny i łożysko już rzeżbi /toczy w wieńcu sprężyny talerzowej docisku -
    o ile trudności powiększają się z nagrzaniem silnika to zaciera się też łożysko na tulejce wałka sprzęgłowego ma trudności z przesuwem
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 04-04-2016 o 22:49

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004
    czesc, jeszcze do końca tego nie zrobiłem z braku czasu. Póki co zostały nasmarowane linki od wybieraka, łapa przy wyprzęgniku, wysprzęglik.
    Biegi wchodzą o niebo lepiej. Sprzęgło odbija tak jak powinno. Narazie jest ok, jeszcze tylko musze odpowietrzyć układ.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    witaj, przy opisanych objawach stawiam na umierające sprzęgło ,
    napisałem wcześniej elaborat , ale system mnie wylogował i po ponownym zalogowaniu zeżarło ,
    sorry nie chce mi się drugi raz
    ja mam od tygodnia nowy zestaw LUKa - nie to auto- miód malina
    podobne objawy do Twoich miałem ok 4 lata temu w Ulyssesie , teraz jeszcze dobrze ok 7otkm od wymiany ,
    tylko w Cytronie jakby noga za słaba , ech
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 07-04-2016 o 00:03

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004
    zapewne tez u siebie zrobię dla świętego spokoju, Idea już ma natrzepane 185 tyś.
    Sądząc po tym jak wyglądał rozrząd i filtry z których się bałem ze coś wyskoczy, to pewnie poprzednia użytkowniczka nic w tym temacie nie robiła.
    Duży koszt za samą robociznę z wymianą sprzęgła ?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    moją kupiłem jakieś 3 lata temu, miała 65 tkm , szarpało sprzegło przy ruszaniu przy rozpoczynaniu jazdy, lub w wilgotne dni , jak ciepło było ok , ale na skutek dość luźnego osadzenia zespołu napedowego w dość ciężkiej budzie i tego szarpania wyrobiło uszczelniacz lewej półosi,
    wymiana rozwulkanizowanej poduszki skrzyni nie wiele zmieniła
    okresowo trochę docierałem sprzęgło była poprawa na jakiś czas, ale miarka się wyczerpała

    koszt kpl LUKa i uszczelniaczy półosi ok 350 zł , wymiana podobnie
    wymiana przy 90350km tarcza była cienka i luz na tłumiku drgań skrętnych
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 07-04-2016 o 21:56

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004
    Wracam z tematem,

    Oczywiście potwierdziła się diagnoza kolegi "sympatyk". Tydzień temu wymienione sprzegło na nowy zestaw VALEO. w poprzednim padł docisk i łożysko (biegi tragicznie wchodzily, efekt slabego wysprzęglania), od wymiany wszystko cacy.

    Mam jednak jeszcze jedno pytanie... Linka od wybieraka powinna miec w gnieździe plastikową tulejkę która trzyma trzpień/jabłuszko wybieraka.
    Przy odpinaniu tulejka posypała się w drobny mak, a co za tym idzie gniazdo kiepsko siedzi na trzpieniu. Linka spada głownie przy wrzucaniu wstecznego (przy wstecznym linka dziwnie sie obraca przez co spada z trzpienia). Narazie zrobilem patent ze założyłem na trzpien kawaleczek cieniutkiej gumki, obrocilem linke o jeden obrót i założyłem na trzpień. Wszystko siedzi bardzo mocno i nie ma szans na spadnięcie, tylko pytanie, czy z tak obrocona linką jeszcze pojeździ.

    Gniazdo linki opiera sie o wybierak, negatywny efekt tylko taki ze 1 i 3 bieg troszkę cięzej wchodza ale nie tak zeby bylo to uciązliwe.

    Z linkami wybieraka jest na rynku jedna wielka masakra jeżeli chodzi o IDEA. Sa dostępne tylko oryginały po 230-270 zł co jak dla mnie jest ceną przesadzoną za taki element.

    Czy linka podeszła by z innego auta (jakaś tansza)? ewentualnie czy jest jakis patent zeby linka nie spadała ? są jakies rozwiązania dla VW i Renault (zaciski na wybieraki), plastikowe opaski odpadają bo biegi calkiem ciezko wchodzą


 

Podobne tematy

  1. Pompa sprzegła
    Napisany przez aras1978 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-02-2015, 13:05
  2. problem z pompa plaiwa lub pompa wtryskowa...
    Napisany przez kubawdk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2014, 17:51
  3. sprzegło
    Napisany przez knaposc na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-02-2012, 10:59
  4. sprzegło
    Napisany przez guti1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-05-2011, 10:15
  5. sprzegło
    Napisany przez forteca35 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-12-2008, 10:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo ii sprzeglo nie odbija rozgrzane

https:fiatklubpolska.plidea-456idea-1-4-16-sprzeglo-pompa-31721

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl