Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004

    Falowanie obrotów, szarpanie

    Witam, mam następujący problem. Na zimnym silniku występuje falowanie w zakresie ok. 500-1500 obrotów przy temperaturze poniżej 15 stopni na zewnątrz, latem gdy temperatury były powyżej 20 stopni falowanie było tylko między 1200-1300 obr. Takie wahania trwają do ok. 1 min i ustają. Z czasem podczas jazdy przy przyśpieszaniu silnik szarpał, wymieniłem świece i problem zniknął...na jakiś czas. Teraz sporadycznie pojawia się pojedyncze szarpnięcie. Na postoju trzyma obroty, jednak słychać że coś jest nie tak. Zainteresował mnie map sensor, najprawdopodobniej ktoś coś tam wcześniej robił. I przy okazji znalazłem luźny wężyk wychodzący (albo wchodzący?) do kolektora ssącego. Wisiał on luźno w dół, zasłonięty wężami wody. Wężyk zasysa powietrze i nie wiem czy nie powinien być gdzieś podpięty ? Poniżej dodaję fotki i film. Mam nadzieję, że ktoś pomoże bo jest to dość uciążliwy problem.


    20171127_151407.jpg
    20171127_151352.jpg
    20171127_150959.jpg
    20171127_151352.jpg

    https://www.youtube.com/watch?v=PqzH...ature=youtu.be
    Ostatnio edytowane przez harper01 ; 27-11-2017 o 19:31



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    btw istnieje możliwość wymiany kabli WN w tym samochodzie czy cała wiązka jest zintegrowana ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004
    Cytat Napisał harper01 Zobacz post
    btw istnieje możliwość wymiany kabli WN w tym samochodzie czy cała wiązka jest zintegrowana ?
    Kabli raczej sie nie wymienia, chyba ze cała wiązka elektryczna.
    Sprawdź cewki, przepustnice, instalacje gazową.
    Podłącz tez do kompa i zobacz parametry cewek, mapsensora itp, czy coś jest nie halo

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Wężyk powinien mieć podpięcie to filtra powietrza w miejscu gdzie masz okręconą czarną izolację...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Wężyk powinien mieć podpięcie to filtra powietrza w miejscu gdzie masz okręconą czarną izolację...
    No i tam cały czas był podpięty, aczkolwiek jest to samoróbka. W każdym razie wolałem zrobić coś takiego niż miałby wisieć swobodnie i zaciągać syf. Z tym, że chyba powinno być gdzieś jakieś oryginalne wejście, jeżeli faktycznie ma być podłączony do filtra.


    Cytat Napisał positif Zobacz post
    Kabli raczej sie nie wymienia, chyba ze cała wiązka elektryczna.
    Sprawdź cewki, przepustnice, instalacje gazową.
    Podłącz tez do kompa i zobacz parametry cewek, mapsensora itp, czy coś jest nie halo
    Przepustnicę przeczyściłem. Przy parametrach cewek na co zwrócić uwagę ? Dodam jeszcze, że od czasu pojawienia się falowania obrotów błędy jakie pokazał komp to:
    P1172 - Korekta mieszanki (multiplikatywna),
    P0300 - Wypadanie zapłonów (ogólny),
    P0301 - Cylinder 1 - wypadanie zapłonów,
    P0420 - Katalizator 1,
    P1171 - Skład mieszanki 1 (addytywny).

    Podmiana cewki z cylindra 2 na 1 nic nie dała. Swoją drogą w momencie jak przytkałem ten wężyk idący do kolektora, silnik uspokajał się (co myślę że słychać na filmie), bo w miarę rozgrzewania obroty z 800 zwiększają się do ok. 1000. Znalazłem LOG z FES'a, który zamieszczam poniżej. Widać jak obroty sukcesywnie wzrastają, ciśnienie w dolocie spada, za to wzrasta przepływ powietrza. Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta - z tego co pamiętam FES wskazywał, że powinna być zamknięta.

    https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing

    Znalazłem jeszcze zrzut ze STAG'a

    gaz.jpg

    Nie bardzo mam pojęcie jak to wszystko interpretować, więc może znajdzie się ktoś komu się to uda

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Błędy wskazują raczej na tzw "lewe powietrze" niż problemy z zapłonem - wypadanie zapłonów to skutek a nie przyczyna.
    Oczywistą przyczyną może być ten wężyk który mocno zasysa powietrze. Nie wydaje mi się żeby miał być mocowany do filtra powietrza, to by było trochę bez sensu. W tym aucie jest turbo? (raczej nie) Ewentualnie może to być dowolny inny podciśnieniowy aktywator (EGR? zawór zwrotny oparów paliwa?), problem w tym że nie kojarzę co i jak jest zamontowane w tym modelu Fiata. Wężyk do wspomagania hamulców to raczej nie jest, zauważył byś że słabo działają i pedał jest "sztywny".
    Mieliśmy w firmie Fiata Idea, ale był nowy i praktycznie nic w nim nie robiłem (został skasowany w wypadku zanim cokolwiek zdążyło się zepsuć), sorry brakuje mi w tym przypadku wiedzy praktycznej i niewiele więcej mogę podpowiedzieć.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    Co do hamulców to zauważyłem, że jeżeli zacznę wciskać i puszczać pedał hamulca tak z kilka razy z rzędu to obroty zaczynają wzrastać, tzn. jest taki skok do ok. 1000 obrotów. Przy hamowaniu obroty z kolei spadają do ok.500 (chociaż nie zawsze), po czym następuje podbicie do ok. 1200. Przez to wszystko kompletnie nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny...ale w takim razie spróbuję jeszcze poszukać czy czasem gdzieś jakiejś lewizny nie zaciąga.

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał harper01 Zobacz post
    Co do hamulców to zauważyłem, że jeżeli zacznę wciskać i puszczać pedał hamulca tak z kilka razy z rzędu to obroty zaczynają wzrastać, tzn. jest taki skok do ok. 1000 obrotów. Przy hamowaniu obroty z kolei spadają do ok.500 (chociaż nie zawsze), po czym następuje podbicie do ok. 1200.
    No jest jakiś problem z podciśnieniem i składem mieszanki, to co piszesz potwierdza wcześniejsze objawy. Może to być też problem z EGR, czasem powoduje podobne problemy, na razie tylko zgaduję.

    Wężyk podciśnieniowy do wspomagania jest gdzieś na wierzchu?
    Jeśli tak to odłącz go i zaślep czymś (usuwalnym! bo sobie narobisz problemu) albo zaciśnij. A potem sprawdź czy nadal silnik reaguje na wciskanie hamulca. Na postoju!
    Ten luźny wężyk ze zdjęć też zaciśnij/zablokuj przed testem.
    Ale! najpierw upewnij się że są to węże elastyczne, do serwo może iść sztywny (ew. na jakimś odcinku) i wtedy nie wolno ściskać bo nie wróci sam do poprzedniego stanu. Wiem że piszę rzeczy oczywiste, problem w tym że one są "oczywiste" tylko dla połowy czytających.

    Są sposoby/procedury na sprawdzanie układu dolotowego pod kątem "lewego powietrza", na razie proponuję sprawdzić to na co bezpośrednio wskazują objawy. Czyli luźny wężyk i pompa wspomagania hamulca.
    I jeszcze jedno: może się okazać konieczne wyłączenie LPG (z zamknięciem zaworu na zbiorniku) i przejechanie kilkudziesięciu kilometrów na benzynie. Przy problemach z układem dolotowym mapy wtrysku mogły się kompletnie rozjechać, na gazie komputer sterujący silnikiem nie jest w stanie wykonać korekty i zapisać poprawnych wartości (przeszkadza sterownik LPG który ma własny program i mapy).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2015
    Skąd
    Jaworzno
    Wiek
    54
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1,6
    Rocznik
    2000
    Witam,szukam powodów usterki w idei z silnikiem 1,4 95kM. Szarpanie po odpaleniu na zimnym silniku. Trafiłem przypadkiem na ten temat, u mnie podobny wężyk wisi luzem wychodząc znad przepustnicy ze znajdującego się tam sterownika(?tak to dla mnie wygląda). Może to dwa końce tego samego wężyka! Jutro sprawdzam.

    Poleciałem szukać, niestety u mnie w miejscu widocznym na zdjęciach na kolektorze dolotowym nawet króćca nie ma. Zakładając, że króciec znajduje się dokładnie pod wężykiem, który jest zamocowany od góry do kolektora.Coś tu nie gra, to dokładnie ten sam silnik. Czy wężyk spod sterownika które jest zamontowany nad przepustnicą ma być gdzieś wpięty?
    Ostatnio edytowane przez alf323 ; 03-12-2017 o 21:39

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2017
    Skąd
    Radom
    Postów
    37
    Auto
    Tipo 1,4 95KM sedan
    Rocznik
    2017
    A ja polecam obejrzeć jeden z ostatnich odcinków programu "101 napraw" TVN TURBO. Zapewne bardzo pojaśni temat.
    Mój brat miał taki problem w punciaku z dwa lata temu. Skończyło się niestety najgorzej czyli wymianą silnika krokowego.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał alf323 Zobacz post
    Witam,szukam powodów usterki w idei z silnikiem 1,4 95kM. Szarpanie po odpaleniu na zimnym silniku. Trafiłem przypadkiem na ten temat, u mnie podobny wężyk wisi luzem wychodząc znad przepustnicy ze znajdującego się tam sterownika(?tak to dla mnie wygląda). Może to dwa końce tego samego wężyka! Jutro sprawdzam.

    Poleciałem szukać, niestety u mnie w miejscu widocznym na zdjęciach na kolektorze dolotowym nawet króćca nie ma. Zakładając, że króciec znajduje się dokładnie pod wężykiem, który jest zamocowany od góry do kolektora.Coś tu nie gra, to dokładnie ten sam silnik. Czy wężyk spod sterownika które jest zamontowany nad przepustnicą ma być gdzieś wpięty?

    Pewnie gdzieś wpięty powinien być, w weekend będę musiał to dokładnie przejrzeć, trochę rzeczy będzie trzeba zdemontować/wyjąć żeby uzyskać swobodny dostęp do przewodów z tyłu, chociaż z tego co zauważyłem to w większości są one sztywne, a jedynie gumowa część nakładana na samą końcówkę tak by można było ją nałożyć na króciec kolektora. Po ostatnim demontażu filtra obroty na zimnym silniku bardziej się uspokoiły, aż do dzisiaj. Przy czym bardziej słyszalne było pyrkanie z rury wydechowej. Swoją drogą, sprawdzałeś czy jak zaczniesz wciskać hamulec kilka razy z rzędu to obroty nie skaczą ?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2015
    Skąd
    Jaworzno
    Wiek
    54
    Postów
    4
    Auto
    Brava 1,6
    Rocznik
    2000
    Auto żony, jak będę miał dostęp to sprawdzę. Ten wężyk o którym mówię bez problemu można wymacać ręką bez zdejmowania filtra. Mam posprawdzane czujniki temperatury silnika i powietrza w kolektorze (ten chyba nazywacie mapsensor?)-żyją i pokazują realną temperaturę, przeczyszczona przepustnicę włącznie z tym że przemyłem ścieżki potencjometra, Dwa razy w tym aucie wymieniałem oring na zaworku przelewowym pompy paliwa, były ewidentne objawy za każdym razem takie same, niestety na szarpanie na zimnym nie pomogły. Dzisiaj sprawdziłem-po odpaleniu na zimnym auto wchodzi na obroty 1200, przy dodawaniu gazu dławi się i często gaśnie. Tak jakby brakowało paliwa albo go zalewało? Wydaje mi się, że gdyby się kończyła pompa paliwa to byłby też problem przy jeździe, a to się dzieje tylko na zimnym. Załączam zdjęcie, czy taka praca sond jest prawidłowa?IMG_20171203_202447.jpg

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2015
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    68
    Auto
    Idea 1.4 70kW STAG 200
    Rocznik
    2004
    No więc falowanie obrotów po uruchomienia silnika było spowodowane wypadnięciem przewodu z czujnika ciśnienia instalacji gazowej. Prawdopodobnie problem był też z kolektorem ssącym, tzn. jakieś delikatne rozszczelnienie, które ostatnio (może samoistnie a może przez wybuch gazu) spowodowało, że samochód stracił moc, wyskakuje wypadanie zapłonu na 2 cylindrze i słychać, że nie pracuje na wszystkich garach oraz mruga kontrolka check engine. W przyszłym tyg. powinno się wyjaśnić czy to na pewno był kolektor.


 

Podobne tematy

  1. Punto falowanie obrotów
    Napisany przez andrzejsz15 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-11-2015, 00:09
  2. punto 1 55 falowanie obrotów
    Napisany przez jerno45 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-02-2013, 15:33
  3. falowanie obrotów 1.9 td na jałowym
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-01-2011, 20:36
  4. Falowanie obrotów ale nie na wolnych
    Napisany przez uxi916 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2010, 19:44
  5. Falowanie obrotów
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-10-2009, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plidea-456falowanie-obrotow-szarpanie-39375

101 napraw lewe powietrze

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl