Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Nowodworce
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto 5D 1.4 8V 77KM
    Rocznik
    2009

    Zapalniczka w bagażniku, nie działa sterowanie pinem 4 złącza A bodykompa

    Zrobiłem gniazdo w bagażniku zgodnie z: Fiat Punto :: Forum: Elektryczna regulacja lędźwi i gniazdo 12V w bagażniku..
    Utknąłem na sterowaniu przekaźnika z pinu 4 złącza A bodykompa. Uzwojenie przekaźnika ma ok. 80 Ohm. Przekaźnik podłączony pod 12V załącza się. Pobór prądu uzwojenia ok. 150mA. Po podłączeniu przekaźnika w gniazdo napięcie na uzwojeniu jest cały czas 0V, niezależnie o położenia kluczyka w stacyjce, a przekaźnik nie załącza się (brak masy z bodykompa). Sprawdziłem dwa przekaźniki - to samo. Gdy wyjmę przekaźnik i pozostawię tylko miernik podłączony w miejsce uzwojenia efekt jest taki: wyłączona stacyjka 0V, włączam stacyjkę - pojawia się 11,5V, wyłączam stacyjkę - pozostaje 11,5V (nie sprawdzałem jak długo).
    Nie mam skrzynki bezpieczników w bagażniku.
    Nie mam FES.
    Co źle zrobiłem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Na pinie 4 sygnałem sterującym jest masa... Więc do przekaźnika z body kompa dostajesz minus, drugą nóżkę od cewki podłączasz pod stałego plusa, wyciągniętego najlepiej z aku. Przekaźnik powinien rozłączać Ci +12 do zapalniczki, masę bierzesz z karoserii... Gniazdo zapalniczki zabezpieczasz 15A bezpiecznikiem. Sygnał z body możesz zabezpieczyć 7.5A.
    To tyle teorii...
    Praktyka pokazuję, że są wyjątki od tej reguły...
    Sprawdź czy sygnałem sterującym faktycznie jest masa...
    Do przewodu sterującego z body przyłóż na stałe czarną nóżkę od miernika. Czerwoną dotykasz najpierw karoserii, jeśli nic się nie zmieni na mierniku, to mamy 'minus', jeśli się zmieni na +12 to mamy 'plus'. Dla pewności sprawdź przykładając czerwoną nóżkę, tym razem do przyciągniętego przewodu +12. Jeśli jest zmiana na mierniku, to jest 'minus', jeśli zmiany nie ma, to jest 'plus'.

    Sygnał sterujący jest jeszcze na pinie około 10-15 minut, powinien zniknąć od razu po zamknięciu auta z centralnego zamka...

    W razie problemów pisz, pomogę...
    Mój opis wydaje się być prostszy niż cała tamta instrukcja, tym bardziej, że chodzi tu tylko o gniazdo zapalniczki...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Nowodworce
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto 5D 1.4 8V 77KM
    Rocznik
    2009
    Jest tak, jak opisałem w pierwszym poście. Sterowanie masą pojawia się tylko wtedy, gdy jest odłączony przekaźnik, a podłączony miernik (małe obciążenie - miernik ma dużą oporność wewnętrzna). Przy obciążeniu cewką przekaźnika na wyjściu bodykompa przed i po włączeniu kluczyka jest cały czas około 12V. Czy wyjście bodykompa ma zabezpieczenie przed za dużym obciążeniem?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Za sterowanie masą odpowiada ten układ scalony .
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Nowodworce
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto 5D 1.4 8V 77KM
    Rocznik
    2009
    Układ ma ogranicznik obciążenia, ale przy znacznie wyższym prądzie.
    Samochód jak na razie poza tym jest sprawny, a rozbieranie i lutowanie bodykompa wydaje mi się niebezpieczne.
    Myślę o sterowaniu przekaźnika przez układ z tranzystorem BD680 (opornik bazy - 1k). Układ wstępnie zlutowany na płytce uniwersalnej, czekam na obudowę. Zamierzam przetestować to na zasilaczu 12V i przekaźniku poza samochodem. Dam znać, co wyszło.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2017
    Skąd
    Nowodworce
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Grande Punto 5D 1.4 8V 77KM
    Rocznik
    2009
    Układ z tranzystorem działał po podaniu masy. Niestety po podłączeniu do 4 pinu przekaźnik wzbudzał się, czyli nie było na tym pinie żadnego sygnału. Usunąłem układ z tranzystorem, przekaźnik podłączyłem między masę i plus gniazda zapalniczki w kabinie. Mało elegancko, ale działa.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Ciekawi mnie czy autko posiada światła przeciwmgielne przednie ?


 

Podobne tematy

  1. Woda w bagażniku
    Napisany przez isian na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-07-2017, 09:21
  2. Złącza w bagażniku
    Napisany przez Turek na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-04-2015, 22:42
  3. Światło w bagażniku
    Napisany przez Dr House na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-01-2014, 22:29
  4. ŻARÓWKA W BAGAŻNIKU
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-11-2010, 18:23
  5. otwory w bagażniku
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-02-2009, 19:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl