Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez KOBRA

Temat: Rzężenie podczas jazdy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    35
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007

    Rzężenie podczas jazdy

    Coś mi rzęzi podczas jazdy dźwięk ewidentnie charakterystyczny dla toczenia się koła, wymieniłem już łożyska i dalej to samo, zmieniłem opony dalej to samo... jakieś pomysły? Dźwięk dość wkurzający i czasem dość głośny, nie jest to szum a rzężenie "ryn ryn ryn ryn ryn..." i im samochód bardziej zwalnia tym jego częstotliwość jest mniejsza aż ustaje w momencie zatrzymania samochodu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Podnieś samochód ,pokręć kołami i szukaj dźwięku "ryn ryn ryn".
    Jak nie znajdziesz to umieść samochód na koziołkach tak ,aby koła były w górze ,zapal auto i wrzuć trójkę no i teraz szukaj ponownie.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    35
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    nic to nie daje bo jak mówiłem dzieje się to co jakiś czas nie ma reguły.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał elnino Zobacz post
    bo jak mówiłem dzieje się to co jakiś czas nie ma reguły
    Albo jestem ślepy, albo napisałeś to gdzie indziej.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2013
    Skąd
    Polska
    Postów
    52
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2006
    Okładziny Może sie zerwały w Bębnach?? może bębny krzywe i tarcie jest.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Szukaj w hamulcach. Może klocki źle chodzą w zaciskach i nie odchodzą od tarczy. Szukaj wszelkich śladów tarcia. Zobaczy czy nie widać czegoś na kołach/oponach, obejrzyj półosie. Jak jest tarcie, to coś powinno się "świecić".

    Czy jak hamujesz to ten dźwięk też występuje?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    35
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    jak hamuję to nie, okładziny z tyłu ok bo rozbierałęm bębny bo były linki od X miesięcy pozrywane po poprzednim właścicielu, wydawało się jakby bęben był jajowaty ale to subiektywne odczucie. natomiast z przodu tarcze wołają już o wymianę ale klocki są nowe, poza sporym rantem nie widać z przodu nic innego szczęki z tyłu mają dość dużo okładziny. cały mechanizm tylnich hamulcy oczyszczony itd więc nie powinno nic się zacinać ani też nie widać żeby bębny były obdarte poprzez tarcie szczęki. Tak czy siak wisi mi wymiana hamulców P/T tylko pytanie czy od razu nie wymienić łożysk jeszcze z przodu bo z tyłu nówki sztuki. da się jakoś te łożyska sprawdzić w inny sposób niż zakręcić kołem? bo ten sposób nie daje mi żadnej diagnozy.

    Przeguby wykluczam bo wydaje mi się, że to nie ten objaw przede wszystkim brak stuków przy ruszaniu itp. A tu tak jak mówię auto im dłużej jedzie tym głośniej tak jakby coś pod wpływem toczenia i temperatury zaczyna się odzywać. Ale nie ma na to reguły, raz rzęzi raz nie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Jak masy duży rant na tarczach, to na 90 % klocki obcierają o ten rant. Regulator popuszcza klocki od tarczy tylko trochę, a to trochę musi być styczne z rantem na tych tarczach. Zmierz sobie mikrometrem grubość tarczy, jeśli nie są zbyt cienkie, to daj do przetoczenia, a jak nie, to musisz kupić nowe.

    Sprawdzenie piasty:
    Unieś samochód, chwyć za koło u góry i na dole i szarpiąc sprawdź, czy nie ma luzów (na boki wyjdzie Ci luz z układu kierowniczego - musisz sprawdzić w pionie). Jeśli są jakieś luzy, bądź coś słychać, to łożysko jest do wymiany. Jeśli luzów nie ma, to zrzucasz kółko, zacisk, tarczę i obracasz samą piastą. Jak chodzi bez oporów i nie wydaje zbędnych dźwięków, to wszystko jest ok.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Kapciaty Zobacz post
    Jeśli luzów nie ma, to zrzucasz kółko, zacisk, tarczę i obracasz samą piastą. Jak chodzi bez oporów i nie wydaje zbędnych dźwięków, to wszystko jest ok.
    A co z półosią to ona będzie stawiać największy opór bo jest połączona ze skrzynią.
    Ponadto w łożysku kulowym dwurzędowym raczej trudno wyczuć luz -no chyba że łożysko już jest totalnym złomem .

    elnino
    Aby sprawdzić łożysko są dwa sposoby
    1.jedziesz samochodem na zakręcie w prawo (dociążasz w ten sposób lewe koło) jeżeli rzężenie się nasili to do wymiany lewe łożysko
    na zakręcie w lewo (dociążasz prawe koło ) jeżeli rzężenie się nasili to do wymiany prawe łożysko.
    2. Podnosisz samochód jedną ręką chwytasz za sprężynę mcpersona drugą kręcisz kołem jeżeli czujesz na sprężynie delikatne rzężenie to do wymiany łożysko tego koła.
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 30-11-2013 o 21:06
    elnino lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    35
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Witam, temat niestety wciąż aktualny,

    Klocki tarcze nowe, łożyska z tyłu nowe, komplet hamulców tył również bo dźwięk nosił się jakby z tyłu ale w końcu wiem gdzie jest to pulsujące rzężenie to przód tylko teraz pytanie co skoro tarcze i klocki zmienione.

    No więc tak, dzisiaj przetestowałem dokładnie to pulsujące buczenie i wygląda to w ten sposób że

    -Jadąc prosto i skręcając w lewo słychać ten irytujący dźwięk
    -Skręcając w prawo minimalnym ruchem kierownicy robi się cisza by po powrocie do jazdy na wprost dźwięk powracał.
    -Zjeżdżanie z górki powoduje nasilenie się objawów

    Jeżeli cokolwiek to coś komuś podpowie wrzucam dwa filmiki. Auto na lewarku i tak:

    1. Auto na luzie, tak się toczy, a raczej nie toczy koło przednie prawe (niby dźwięk pochodzi jakby od klocka, ale jaki miałoby to logiczny sens że przy odciążeniu prawej strony przy skręcie w prawo robi się cisza, przecież klocek nie pracuje zależnie od położenia koła).

    https://www.youtube.com/watch?v=wCi_MOCvdhw

    2. Auto na biegu, taki luz i stuki są podczas poruszania kołem na lewarku (nie wiem czy to normalne akurat bo nigdy nie testowałem czegoś takiego):

    https://www.youtube.com/watch?v=dhUdTj4q2Fc

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    35
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Problem rozwiązany.

    Oczywiście jak w takiej sytuacji najbardziej pomocny okazał się internet, choć jak mechanik twierdzi jeden i drugi - w internecie piszą takie głupoty, że głowa boli. No pewnie! Bo on by wymieniał skrzynię biegów i tak po kolei i zarabiał, a tak... powiedziałem krótko, łożysko prawego koła i koniec kropka.

    Wyśmiał mnie, teraz ja się śmieję z niego bo w aucie cisza i spokój aż miło jechać. Dobra rada dla wszystkich, nie sugerować się opinią jednego czy nawet trzech mechaników, pojeździć pogadać, opisać sprawę jeżeli objawy nie są jednoznaczne i zdecydować samemu co robić.

    Każdy mechanik sprawdzał łożysko szarpiąc za koło i nim kręcąc, tyle że objaw nie występował ciągle. Tylko JEDEN i to zwykły diagnosta w PZMOT powiedział "tam są łożyska dwurzędowe kulkowe, nie wyczujesz niczego chyba że jest już zmielone, wystarczy malutka rysa na bieżni + dociążenie koła + temperatura lub dłuższy postój i będzie taki efekt"

    Z myślą o przyszłości wymieniłem 2 łożyska z przodu tak więc auto ma kompletne nowe łożyska przód tył i hamulce przód tył (ale to było wcześniej robione). Dodatkowo uszczelniacz półosi i dolewka oleju skrzyni biegów.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał elnino Zobacz post
    Problem rozwiązany.

    Oczywiście jak w takiej sytuacji najbardziej pomocny okazał się internet, choć jak mechanik twierdzi jeden i drugi - w internecie piszą takie głupoty, że głowa boli. No pewnie! Bo on by wymieniał skrzynię biegów i tak po kolei i zarabiał, a tak... powiedziałem krótko, łożysko prawego koła i koniec kropka.

    Wyśmiał mnie, teraz ja się śmieję z niego bo w aucie cisza i spokój aż miło jechać. Dobra rada dla wszystkich, nie sugerować się opinią jednego czy nawet trzech mechaników, pojeździć pogadać, opisać sprawę jeżeli objawy nie są jednoznaczne i zdecydować samemu co robić.

    Każdy mechanik sprawdzał łożysko szarpiąc za koło i nim kręcąc, tyle że objaw nie występował ciągle. Tylko JEDEN i to zwykły diagnosta w PZMOT powiedział "tam są łożyska dwurzędowe kulkowe, nie wyczujesz niczego chyba że jest już zmielone, wystarczy malutka rysa na bieżni + dociążenie koła + temperatura lub dłuższy postój i będzie taki efekt"

    Z myślą o przyszłości wymieniłem 2 łożyska z przodu tak więc auto ma kompletne nowe łożyska przód tył i hamulce przód tył (ale to było wcześniej robione). Dodatkowo uszczelniacz półosi i dolewka oleju skrzyni biegów.
    no net pomógł kolega KOBRA podął prawidłowa diagnozę jak to sparwdzić i objawy wskazywały na prawe koło :-)


 

Podobne tematy

  1. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez MABI na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2016, 13:22
  2. Piszczenie podczas jazdy.
    Napisany przez kamilo62 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-06-2013, 20:27
  3. Gasnie podczas jazdy
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-03-2013, 12:36
  4. szarpanie podczas jazdy
    Napisany przez manglia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-02-2013, 14:19
  5. CC 900 gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez skibbbi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-08-2010, 15:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469rzezenie-podczas-jazdy-21809

grande punto cos sie trze w kole

grande putno dzwieki przy ruszaniu

rzerzenie podczas jazdy seicentoszuranie w kole podczas jazdygrande punto brzeczenie na skrzyniazenzenie w pszednim kole podczas skrentutarcie z przodu podczas przyspieszania punto 2tarcie grzechotanie w samochodzie podczas jazdy pulsujace buczenie oponypunto 1 w czasie jazdy trze tylne kolo i ma luzcos trze w skrzyni biegowCinquecnto 900 cos rzezigrande punto huk przy jezdzierzerzenie przy kolefiat stilo tarcie w skrzyni podczas jazdyFiat punto grande 1 4 szum przy zapaleniu szum w tylnim kole grande puntosamochod rzerzi podczas jazdy na luziestuki pFiat brava tarcie tarczy o zacisk podczas jazdystuka mi polos punto grandeprzy ruszaniu cos rzezi przy prawym kole

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl