Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree1lubi to!

Temat: Rozrząd w Grande 1.4 77KM  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Wola
    Wiek
    41
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2009

    Rozrząd w Grande 1.4 77KM

    Witam

    Wymieniłam rozrząd w grande ustawiłem go idealnie tak samo jak stary pasek rozrządu auto zapala ale kręci się do max 4tys obrotów i wyświetla błędy. Oczywiście robiłem to bez blokad. Czy mam źle ustawiony rozrząd ? czy może to jakś inna przyczyna ?

    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mrlukasz Zobacz post
    Oczywiście robiłem to bez blokad.
    Sam sobie dałeś odpowiedź. Zapewne po podłączeniu kompa będzie błąd położenia wałka rozrządu.


    Cytat Napisał mrlukasz Zobacz post
    Wymieniłam rozrząd w grande ustawiłem go idealnie tak samo jak stary pasek rozrządu
    Mylisz się, nie ustawiłeś go bez blokad idealnie.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Wola
    Wiek
    41
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2009
    czy bez blokad nie ma szans a to koło z wariatora tez sie jakoś ustawia po w elernie coś się narysowane ze trzeba go odkręcić

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał mrlukasz Zobacz post
    czy bez blokad nie ma szans a to koło z wariatora tez sie jakoś ustawia po w elernie coś się narysowane ze trzeba go odkręcić
    odkręcenie koła napędzającego wałek rozrządu jest tylko i wyłacznie w celu równego napięcia paska rozrządu po obu stronach koła, on został zablokowany prz blokade i się nie porusza.
    wbrew pozorom jeżeli nic sie nie poruszyło i ustawiłeś wał najlepiej w GMP to da sie to wymienić bez blokad, oczywiście sobie dokładnie zaznacz pozycje kół aby wiedzieć ze poruszyłeś lub nie, jak sie ruszyło to szukasz blokad aby dobrze ustawić.

    juz raz był taki post okazalo sie że padł czujnik położenia wału, podłacz kompa i zobacz co się dzieje. zobaczysz czy jest bład połozenia wałka rozrządu lub cos innego.

    ja wymieniłem bez blokady i odchyłka połozenia przed wymiana była 2 stopnie, po wymianie nadal 2 stopnie, ale nic sie nie poruszyło, następnym razem zobacze może wymienie z blokadą.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 20-11-2018 o 01:01

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Wola
    Wiek
    41
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2009
    Ustawiłem rozrząd z blokadami ale dalej mam ten sam błąd 0010 juz nie wiem gdzie szukać
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez mrlukasz ; 20-11-2018 o 21:20

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Posprawdzaj okablowanie, bo coś musiałeś urwać, przeciąć.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Przecież wyraźnie jest napisane otwarty obwód elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Sprawdzić trzeba podłączenie tego dinksa obok króćca odmy po lewej stronie puszki filtra powietrza (patrząc na silnik z przodu). Może zapomniałeś wpiąć przewody po założeniu pokrywy rozrządu.
    Po raz setny napiszę, że można wymienić pasek bez blokad. Ważne jest położenie paska względem kół pasowych i tyle. Nie da się natomiast bez blokad poprawić rozrządu kiedy pasek przeskoczył. Przy wymianie rozrządu bez blokad nie można luzować lub odkręcać śruby mocującej koło pasowe do wałka rozrządu, co zalecane jest podczas użycia blokad.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał misci Zobacz post
    Sprawdzić trzeba podłączenie tego dinksa obok króćca odmy po lewej stronie puszki filtra powietrza (patrząc na silnik z przodu)
    Przy samochodach określenie strony auta następuje zawsze w kierunku "do przodu", a nie "do tyłu".

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał misci Zobacz post
    Może zapomniałeś wpiąć przewody po założeniu pokrywy rozrządu.
    Obecne zwarcie do masy alternatora sugeruje, że trochę więcej się napsuło.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał misci Zobacz post
    Przy wymianie rozrządu bez blokad nie można luzować lub odkręcać śruby mocującej koło pasowe do wałka rozrządu, co zalecane jest podczas użycia blokad.
    bez blokady tego nie da sie poluzować :-)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Wola
    Wiek
    41
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2009
    podobno trzeba dobrze założyć pokrywę zaworów żeby te kanały były idealnie ustawione bo będzie wywalał taki błąd . Jest to prawda czy to tylko jakiś wymysł

    pozdrawiam

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Przede wszystkim nowe uszczelki (te małe okrągłe )
    bnbn1 lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    bez blokady tego nie da sie poluzować :-)

    Naprawdę? Kolega chce blokadę zniszczyć? Luzował kolega kiedyś tą śrubę? Ja zrezygnowałem, sam nie dałem rady. Kolega się przypatrzy wałkowi rozrządu i znajdzie sześciokątne miejsce na klucz płaski.
    Co do kierunku to wyraźnie określiłem jak patrzeć, a która strona jest lewa to już koledzy sami do tego dojdą.
    Zwarcie alternatora do masy to rzeczywiście spory problem bo alternator podłączony jest do akumulatora. Kolega może napisze, czy jest ładowanie bo napisał, że silnik pracuje.

    Przede wszystkim nowe uszczelki (te małe okrągłe ).
    A to jest najprawdziwsza prawda.

    podobno trzeba dobrze założyć pokrywę zaworów
    Jest do tego przyrząd. Z praktyki jednak wynika, że trudno jest źle założyć tą pokrywę.
    Ostatnio edytowane przez misci ; 21-11-2018 o 23:20

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał misci Zobacz post
    bez blokady tego nie da sie poluzować :-)

    Naprawdę? Kolega chce blokadę zniszczyć? Luzował kolega kiedyś tą śrubę? Ja zrezygnowałem, sam nie dałem rady. Kolega się przypatrzy wałkowi rozrządu i znajdzie sześciokątne miejsce na klucz płaski.
    odsylam do procedury serwisowej, odkręcanie kluczem plaskim srub to jest proszenie sie o ich uszkodzenie, teraz ja zadam pytanie jak przykrecić koło napędzające wałek rozrządu bez zablokowania go, dokręcamy odpowiednią siła + kąt. oraz z tego co wiem jest to torx a nie sześciokątna śruba, dodatkowo blokada wałka rozrządu jest przykręcana do silnika

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    "Kolega się przypatrzy wałkowi rozrządu i znajdzie sześciokątne miejsce na klucz płaski."

    A gdzie napisałem o śrubie z łbem prostokątnym? Dlaczego płaski? Bo na wałek nie można założyć klucza oczkowego. Jak ktoś chce może użyć klucza do rur byle wałka nie pokaleczył.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Sruba.png

    .................................................. ...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wyjęcie pompy paliwa grande punto 1.4 8v 77km
    Napisany przez Jordandc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-11-2018, 14:22
  2. Rozrząd EVO 1.4 77KM
    Napisany przez jacekn74 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-11-2017, 12:30
  3. grande punto 1.4 8v 77km nie pali, obrotomierz nie działa
    Napisany przez adam1004a na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-12-2014, 18:06
  4. Problem z odpaleniem grande 1.4 77KM + LPG
    Napisany przez kiler77 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-04-2012, 21:00
  5. Grande Punto 1.4 77KM
    Napisany przez gbk na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-07-2010, 11:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469rozrzad-w-grande-1-4-77km-429312

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469rozrzad-w-grande-1-4-77km-42931

rozrzad grande punto 1.4 8vnowe kolo rozrzadu grande punto 1 4 grande punto wariatorgrande punto 14 jak rozpoznac uszkodzony pasek rozrzaduCzy grande punto benzyna 1.4 77km ma wariator

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl