Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2018
    Skąd
    Świętkorzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008

    Problem ze światłami STOP

    Witam,

    Mam problem w mojej kropce. Nie świecą mi światła stopu prawe i lewe ale za to zapala się trzecie światło na klapie. Pozostałe światła w lampach świeca normalnie. Już wyczyściłem wszystkie styki i je podgiąłem i dalej bez efektu. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny tej awarii?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Prozaiczne pytanie. Jakie żarówki zamontowane są na dole w lampach? Muszą być dwuwłóknowe P21/5W.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2018
    Skąd
    Świętkorzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    I są założone żarówki dwuwłóknowe P21/5W. Nawet nowe są założone, i w dodatku jak się okazało że nie działają to były jeszcze inne kupione i założone. Także to nie jest to problem w żarówkach.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał kornikm Zobacz post
    Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny tej awarii?
    Sprawdź bezpieczniki.
    Trzecie światło jest zasilane z innego obwodu, oba niedziałające z tego samego.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2018
    Skąd
    Świętkorzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.3 Multijet
    Rocznik
    2008
    Bezpieczniki też są sprawdzone i dalej nie działa

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał kornikm Zobacz post
    Bezpieczniki też są sprawdzone i dalej nie działa
    zaczynasz od sprawszenia czy jest napięcia na kablu dochodzacym do lampy, jak nie ma nastepnie w skrzynce bezpiecznikowej (oczywiście po wcisnięciu pedału hamuca)m jak będzi napięcie to wiązka pomięzy jednym i drugim, jak tam nie będzi to idziemy dalej, sciagnij elearna, tam jest schemat, bo byc moze światła odpala jakiś przekaźnik po wcisnięciu pedału hamulca, może wlasnie to padlo, najgorszy przypadek o obwód sterujący padł, bo pedału hamulca i przełacznik tam nie typuje gdyż 3 stop działa.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,025
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Musi kolega "dokopac"sie do body kompa, sprawdzic wszystkie zlacza wielopinowe...obawiam się ,ze sam tego nie ogarnie...

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Musi kolega "dokopac"sie do body kompa, sprawdzic wszystkie zlacza wielopinowe...obawiam się ,ze sam tego nie ogarnie...
    nie przesadzajmy, body dobrze podaje sygnał...bede miec chwile to wrzuce tu schemat

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    wiec to tak wygląda jest tylko jeden bezpiecznik oraz swiatła są sterowane bezpośrednio z body kompa, jezeli działa 3 swiatło stop to bezpiecznik i wyłacznik na pedale hamulca jest OK, bo trzecie swiatło jest sterowane bezpośrednio z wyłcznika na pedale hamulca. sygnał z wyłacznika jest podawany tez na body komputer (styk 28 konektora A w M1) który bezpośrednio steruje swiatłami stop (prawym i lewym ze styków 16 i 15 konektora C.) wiec co mogło paść, wiązki kabli, body komputer, złacza na body komputerze, osobno sa wyjścia sterujące osobno wejście sterujące, a że sa to dwa swiatła na raz to obstawiam albo sygnał nie dociera do body kompa (i on nie steruje lampami bo nie ma sygnału) albo padł sam body komp (yes shit happens...)
    wiec do sprawdzenia złacza na body komp + wtyczki + sam body komp, ewentualnie wiązki, bo może jak jest np zwarcie do jednej lampy to zabezpieczenie odcina druga lampę (bo steruje ten same element wykonawczy) wiązki dobrze sprawdzić też bo jeżeli jest uszkodzona i "wykończyła" body kompa to troche było by głupio zamontowac nowego aby odrazu padł. ja bym odpioł kabel od body i zmierzył czy nei ma zwarcia do lamp potem podał 12 V i zobaczył czy lampy świeca, potem zajął sie body kompem.


    tutaj opis:

    Wyłącznik I30 zasilany jest "poprzez kluczyk" w linii ze styku 8 konektora E w Body Computer M1 poprzez linię z bezpiecznikiem F22 w Body Computer M1 : gdy zostanie naciśnięty pedał hamulca, wyłącznik zamyka się i przesyła sygnał "N.A."do Body Computer M1, styk 28 konektora A w M1.

    Body Computer M1 steruje w konsekwencji zasilaniem świateł stopu w lampach F30 (lewa) F31 (prawa) - ze styków 16 i 15 konektora C.

    Ze styku 18 konektora C w M1 sterowane jest analogicznie światło stop środkowe F40.

    Body Computer M1 - konektor G - jest zasilany bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem maxifuse F2 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B1; zasilany jest natomiast poprzez kluczyk (INT) na styku 32 konektora D; styk 10 konektora H w M1 dostarcza do Body Computer masę odniesienia.

    Poprzez linię CAN Body Computer M1 łączy się z zestawem wskaźników E50, dla sterowania w przypadku rozpoznania awarii w obwodzie lub bezpiecznika lampką sygnalizacyjną "awarii świateł" i sygnałem "kontroli świateł stopu".
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Na tym schemacie wyraźnie widać, że trzecim światłem STOP też steruje body!!! Bezpiecznik służy do ochrony body. Albo body odcięło zasilanie lamp STOP z uwagi na zwarcie (przerwa w obwodzie nie daje takich efektów), albo samo padło. W przypadku awarii body, przed jego wymianą, jest jeszcze możliwość podrutowania lamp przekaźnikiem korzystając z zasilania trzeciej lampy.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał misci Zobacz post
    Na tym schemacie wyraźnie widać, że trzecim światłem STOP też steruje body!!! Bezpiecznik służy do ochrony body. Albo body odcięło zasilanie lamp STOP z uwagi na zwarcie (przerwa w obwodzie nie daje takich efektów), albo samo padło. W przypadku awarii body, przed jego wymianą, jest jeszcze możliwość podrutowania lamp przekaźnikiem korzystając z zasilania trzeciej lampy.
    a to fakt bo np w Bravo II trzeci stop nie idzie przez body tylko z wyłacznika na pedale tego samego który podaje sygnał na body aby uruchamiac normalne swiatła stop. tutaj to idzie przez body ale równie dobrze może być tak samo jak w Bravo tylko tego nie ujęto na schemacie, czyli bezpośrednie sterowanie z wyłacznika na pedale a tylko przelotowo jest to przez body kompa
    jeżeli juz drutować to niekoniecznie z trzeciego stopa, ja bym zrobił drutowanie bezpośrednio z włacznika na pedale hamulca z uzyciem przekaźnika, pytanie tylko co tansze, np wymiana body (na używane sprawne) czy wystruganie takiego podrutowania, niemniej najpierw tzreba sprawdzić instalacje do samych lamp czy tam np nie ma zwarcia.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 27-12-2018 o 20:57

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    tutaj to idzie przez body ale równie dobrze może być tak samo jak w Bravo tylko tego nie ujęto na schemacie, czyli bezpośrednie sterowanie z wyłacznika na pedale a tylko przelotowo jest to przez body kompa
    W GP 3 światło idzie przez body. Można sobie testowo oddzielnie włączać przy pomocy MES/AlfaOBD.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W GP 3 światło idzie przez body. Można sobie testowo oddzielnie włączać przy pomocy MES/AlfaOBD.
    no to mamy jasnośc, albo padła instalacja, albo body :-(


 

Podobne tematy

  1. Światła stop
    Napisany przez dugi21 na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-07-2017, 14:23
  2. Problem ze światłami stop
    Napisany przez Fawlik na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-10-2015, 00:15
  3. Problem z światłem stop
    Napisany przez M arek Wioska na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-01-2015, 21:44
  4. Problem z migaczami, światłem przeciwmgielnym, światła stop
    Napisany przez bzzykus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-01-2011, 13:28
  5. Problem ze światłami stop w kropku
    Napisany przez edbit na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2009, 15:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469problem-ze-swiatlami-stop-43201

grande punto brak swiatla stop zarowka dzialafiat doblo po nacisnieciu stopu pali bezpiecznikpunto przekaznik swiatel stopjedna lampa z przodu nie dziala fiat grande puntokontrola swiatel stopu grande puntopunto brak napiecia od kabla stopugrande punto swiatlo stop nie dziala z jednej stronybezpiecznik stop Grande Puntoswiatla stopu swieca caly czas grande puntoprzekaznik stop grande puntoForum grande punto 2005 poraz kolejny czujnik swiatel stop

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl