Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto 1.9 JTD
    Rocznik
    2005

    Problem z odpalaniem, szarpanie w trakcie jazdy 1.9JTD MultiJet 120km

    Witam, przeszukałem forum w poszukiwaniu mojego problemu ale wszystkie problemy które znalazłem byly w jakiś sposób 'stałe' a u mnie loteria. Mianowicie, samochód gdy jest zimny coraz częściej ma problem z odpalaniem, czasem muszę zakrecic nawet 15sekund, natomiast czasem pali od reki nawet po 12h postoju, gdy silnik się nagrzeje to nie ma żadnego problemu z odpalaniem. Jak już zaskoczy to nie gaśnie, obroty sa stałe w granicach 900. Zawsze czekam az wszystkie kontrolki zgasna zanim probuje odpalić. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale po nocy w garażu pali od reki a po nocy pod chmurka pojawia się problem, w garażu czasem jest niższa temperatura niż na zewnątrz.

    Drugim moim problemem jest przerywanie w granicach 2tys obrotow podczas delikatnego przyspieszania, najczęściej podczas jazdy pod gorke, czasem przerywa czasem nie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W pierwszej kolejności trzeba podłączyć komputer i sprawdzić, czy nie są zapamiętane błędy.
    Można winić wiele rzeczy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto 1.9 JTD
    Rocznik
    2005
    Dziękuję za odpowiedź, postaram się znaleźć kogoś kto robi diagnostykę w okolicy

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Szarpanie może być spowodowane tzw. turbodziurą. Jeśli dobrze pamiętam, to turbinka uruchamia się w granicach +/-1800 obrotów.
    Wymień kompletny filtr paliwa, powinno pomóc na problemy z odpalaniem.
    Jakie paliwo i na jakiej stacji tankujesz? Czasami tutaj też może tkwić problem.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Było w tych silnikach cos z softem silnika.Mapy się "rozjeżdżały".Mozes popytac serwisie fiata.Problem wystep[uje niejednostajnie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    13
    Auto
    Grande Punto 1.9 JTD
    Rocznik
    2005
    Dobrze pamiętasz @malutki, turbina startuje od 1800, co do filtru paliwa to był wymieniany jakieś 10tys km temu więc to chyba jeszcze nie jego wina, tankuje na BP zwykłego diesla. Myślę, że co do tego przerywania to warto nadmienić, że samochód nie przerywa jeśli przy tych 1800 obrotów doda się więcej gazu.

    @Braval najpierw zrobię zwykłą diagnostykę tak jak mówił kolega nieco wyżej, jeśli tam nie wykaże mi żadnych błędów to podjadę do jakiegoś autoryzowanego serwisu Fiata.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2014
    Skąd
    Trzebinia
    Postów
    25
    Auto
    Grande punto 1.9JTD 130km
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Jekorgi Zobacz post
    Dobrze pamiętasz @malutki, turbina startuje od 1800, co do filtru paliwa to był wymieniany jakieś 10tys km temu więc to chyba jeszcze nie jego wina, tankuje na BP zwykłego diesla. Myślę, że co do tego przerywania to warto nadmienić, że samochód nie przerywa jeśli przy tych 1800 obrotów doda się więcej gazu.

    @Braval najpierw zrobię zwykłą diagnostykę tak jak mówił kolega nieco wyżej, jeśli tam nie wykaże mi żadnych błędów to podjadę do jakiegoś autoryzowanego serwisu Fiata.
    Co do szarpanie pod górkę zobacz czy szarpie jak dasz mu pełen gaz. Po prostu dej mu do 4000 tys na wszystkich biegach. Ja miałem 3 tygodnie temu problem z EGR . Emrycka jazda nie szarpało, full gaz też nie szarpało a jak ruszałem dynamicznie/ normalnie do 2800 obrotów to szarpał jakby się dławił.
    Zaślepka z puszki po coca-cola w celu sprawdzenia i finito szarpanie ustąpiło Później kupiłem zaślepki za 25 zł i już jest OK Tylko trzeba jeszcze usunąć błąd

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    a ja głupi myślałem że turbosprężarka pracuje cały czas , bo jest napedzana SPALINAMI

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    a ja głupi myślałem że turbosprężarka pracuje cały czas , bo jest napedzana SPALINAMI
    Bo pracuje ale dopiero po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika, w przypadku 1,9 MutliJeta 1800, osiąga pełną moc i czuć te dodatkowe KM

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2015
    Postów
    13
    Witam
    Posiadam Fiata Grande Punto 1.9 JTD (120KM) 2007r. z przebiegiem obecnie ok 140k. Auto posiadam od 2 lat i praktycznie od samego początku miałem mniejsze lub większe problemy z odpalaniem.

    Generalnie autko odpala po nocnym staniu na dotyk - w ostatnim czasie przy dużych mrozach (-15 C) nie mam żadnego problemu z odpalaniem silnika. Jest jednak inny problem z którym praktycznie żaden mechanik/elektryk nie może sobie poradzić, mianowicie po nocnym staniu i odpaleniu bez problem silnika jeżeli pojeżdżę chwilę po mieście (nie do końca silnik zdąży się rozgrzać) i silnik wyłączę to po 15-20 minutach nie mogę odpalić auta. Auto kręci i kręci zanim odpali. Po takim kręceniu czasami wyskakuje komunikat o świecach żarowych (oczywiście świece także miałem wymienione). Zauważyłem jedną rzecz, za każdym razem gdy odpalę samochód i przejadę nim kawałek do miasta/ sklepu i ponownie chcę uruchomić silnik to świece żarowe praktycznie gasną momentalnie - sytuacja jest kompletnie inna po długim postoju, ponieważ wtedy świece gasną dopiero po kilkunastu sekundach. W przypadku kolejnego odpalania po krótkim czasie od poprzedniego odpalenia pomaga tylko jedna rzecz - kilkukrotne przekręcanie kluczyka w celu podgrzania świec, wtedy silnik odpala znacznie lepiej.
    Czy miał ktoś może taki sam problem..? Brakuje mi już cierpliwości na ten problem - silniczek chodzi naprawdę dobrze, a problem z odpalaniem jest irytujący. Tym bardziej że głównie użytkuję auto w mieście i często silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać i w takim przypadku problem z kolejnym odpaleniem po dłuższym postoju narasta.
    Z góry dziękuję za wszystkie rady i pomoc.
    Pozdrawiam




    Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2015
    Postów
    13
    Cytat Napisał maciej.ostasz.56 Zobacz post
    Witam
    Posiadam Fiata Grande Punto 1.9 JTD (120KM) 2007r. z przebiegiem obecnie ok 140k. Auto posiadam od 2 lat i praktycznie od samego początku miałem mniejsze lub większe problemy z odpalaniem.

    Generalnie autko odpala po nocnym staniu na dotyk - w ostatnim czasie przy dużych mrozach (-15 C) nie mam żadnego problemu z odpalaniem silnika. Jest jednak inny problem z którym praktycznie żaden mechanik/elektryk nie może sobie poradzić, mianowicie po nocnym staniu i odpaleniu bez problem silnika jeżeli pojeżdżę chwilę po mieście (nie do końca silnik zdąży się rozgrzać) i silnik wyłączę to po 15-20 minutach nie mogę odpalić auta. Auto kręci i kręci zanim odpali. Po takim kręceniu czasami wyskakuje komunikat o świecach żarowych (oczywiście świece także miałem wymienione). Zauważyłem jedną rzecz, za każdym razem gdy odpalę samochód i przejadę nim kawałek do miasta/ sklepu i ponownie chcę uruchomić silnik to świece żarowe praktycznie gasną momentalnie - sytuacja jest kompletnie inna po długim postoju, ponieważ wtedy świece gasną dopiero po kilkunastu sekundach. W przypadku kolejnego odpalania po krótkim czasie od poprzedniego odpalenia pomaga tylko jedna rzecz - kilkukrotne przekręcanie kluczyka w celu podgrzania świec, wtedy silnik odpala znacznie lepiej.
    Czy miał ktoś może taki sam problem..? Brakuje mi już cierpliwości na ten problem - silniczek chodzi naprawdę dobrze, a problem z odpalaniem jest irytujący. Tym bardziej że głównie użytkuję auto w mieście i często silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać i w takim przypadku problem z kolejnym odpaleniem po dłuższym postoju narasta.
    Z góry dziękuję za wszystkie rady i pomoc.
    Pozdrawiam




    Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
    Witam zrobiłem zmianę dawkowania paliwa na zimnym silniku i jest super na początku sobie trochę przykopci ale pali od strzała. Dzięki wszystkim za pomoc[emoji106][emoji3]

    Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał maciej.ostasz.56 Zobacz post
    Witam zrobiłem zmianę dawkowania paliwa na zimnym silniku i jest super na początku sobie trochę przykopci ale pali od strzała.
    Podobny problem widziałem w Ducato z tym samym silnikiem, chyba też z 2007 roku. Ale to było 9-10 lat temu, samochód był na gwarancji, po długich bojach usterkę naprawiło ASO.
    Rzecz była nietypowa, chodziło o specyficzne ustawienia ECU (sterownik silnika) zależnie od strefy klimatycznej w której ma być eksploatowany pojazd.
    !! Powtarzam informacje zasłyszane, ale według mojej oceny dość wiarygodnie brzmiące. Za nic nie odpowiadam !!

    Otóż komputer ustawia czas grzania świec (i dawkę paliwa) w zależności od temperatur (silnika i otoczenia, i chyba paliwa). Ponieważ w 2007 już coś się zaczynało dziać w sprawie norm emisji to oprogramowanie próbowało ograniczyć zanieczyszczenia już w fazie startu i rozgrzewania silnika (co o ile wiem nie było wymagane). Ale przy ujemnych temperaturach otoczenia ta strategia słabo działa (co sam miałeś okazję testować). Nieważne, dowcip polegał na tym że istniały 2-3 wersje oprogramowania ECU które miały być używane zamiennie zależnie od rynku docelowego na który auto miało trafić. Miało być pięknie, wyszło jak zwykle - trafiły do nas egzemplarze "dla ciepłych krajów". ASO miało z tym problem, bo podobno w opisie wersji oprogramowania nigdzie nie było wyraźnie zaznaczone na czym polega różnica - a różniły się numerem wersji i datą, więc każdy zakładał że wersja najnowsza = najlepsza (poprawione błędy wersji wcześniejszych).

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2015
    Postów
    13
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Podobny problem widziałem w Ducato z tym samym silnikiem, chyba też z 2007 roku. Ale to było 9-10 lat temu, samochód był na gwarancji, po długich bojach usterkę naprawiło ASO.
    Rzecz była nietypowa, chodziło o specyficzne ustawienia ECU (sterownik silnika) zależnie od strefy klimatycznej w której ma być eksploatowany pojazd.
    !! Powtarzam informacje zasłyszane, ale według mojej oceny dość wiarygodnie brzmiące. Za nic nie odpowiadam !!

    Otóż komputer ustawia czas grzania świec (i dawkę paliwa) w zależności od temperatur (silnika i otoczenia, i chyba paliwa). Ponieważ w 2007 już coś się zaczynało dziać w sprawie norm emisji to oprogramowanie próbowało ograniczyć zanieczyszczenia już w fazie startu i rozgrzewania silnika (co o ile wiem nie było wymagane). Ale przy ujemnych temperaturach otoczenia ta strategia słabo działa (co sam miałeś okazję testować). Nieważne, dowcip polegał na tym że istniały 2-3 wersje oprogramowania ECU które miały być używane zamiennie zależnie od rynku docelowego na który auto miało trafić. Miało być pięknie, wyszło jak zwykle - trafiły do nas egzemplarze "dla ciepłych krajów". ASO miało z tym problem, bo podobno w opisie wersji oprogramowania nigdzie nie było wyraźnie zaznaczone na czym polega różnica - a różniły się numerem wersji i datą, więc każdy zakładał że wersja najnowsza = najlepsza (poprawione błędy wersji wcześniejszych).
    Podejrzewam że ASO pewnie by wiedziało o co chodzi tym bardziej że auto kupione w polskim salonie ale jaka kasa za taką naprawę

    Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał maciej.ostasz.56 Zobacz post
    Podejrzewam że ASO pewnie by wiedziało o co chodzi tym bardziej że auto kupione w polskim salonie ale jaka kasa za taką naprawę
    ASO nic nie wiedziało, nie było tego w żadnych informacjach serwisowych. Fiat Auto Poland olał sprawę, nawet nie próbowali nic załatwiać. Te Doblo też było z polskiej dystrybucji, kupione normalnie na firmę. Nie mam pojęcia ile by kosztowała naprawa po gwarancji, prawdopodobnie tyle co zaprogramowanie sterownika Bosch (300? 500?). Ale trzeba mieć właściwą wersję softu, albo po prostu wymienić sterownik na "odpowiedni" (plus zabawa z zabezpieczeniami). Jeśli ci działa to nie warto ruszać.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2015
    Postów
    13
    Witam to ponownie ja. Z odpalaniem nie ma problemu po zmianie dawki paliwa na zimnym silniku natomiast spalanie mi dziwnie pokazuje. Co prawda jestem teraz w mieście i nie przejeżdżam dużych dystansów silnik często nie zdąży się rozgrzac bardzo krótkie dystanse pokonuje. Ale średnie spalanie komputer pokazuje 13.4 dzisiaj rano sprawdzalem. Nigdy nie pokazał wcześniej wiecej jak 7 z hakiem. Coś może być nie tak?

    Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. T-Jet problem w trakcie jazdy.
    Napisany przez filip_ek na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-03-2016, 16:49
  2. Szarpanie w trakcie jazdy lpg+PB
    Napisany przez fiat_brava_18 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-07-2014, 19:19
  3. 1.9 8V 120KM Multijet - szarpanie w okolicy 2tys obrotów
    Napisany przez neftali na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-05-2014, 16:07
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-02-2012, 21:35
  5. [osprzęt silnika] Problem z obrotami w trakcie jazdy
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-08-2010, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

auto przerywa problemy z odpaleniem

auto przerywa nie odpala

fiat szarpie 1.9 grande punto

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469problem-z-odpalaniem-szarpanie-w-trakcie-jazdy-1-9jtd-multijet-120km-38678

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl