Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2020
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2006

    Problem z biegami, jedynka i wsteczny wskakują kiedy chcą, dusi na dwójce

    Cześć, jest to mój pierwszy post tutaj jak i mój pierwszy post na jakimkolwiek forum
    Nie znalazłam takiego tematu dotyczącego punciaka (chyba że nie umiem szukać), jeśli już jest to możecie mnie przekierować i zamknąć ten temat.
    Otóż od marca jestem posiadaczką punciaka 1,4 v16.
    Problem wygląda następująco. Czasami nie wchodzi mi jedynka i wsteczny, pare razy muszę wracać do jalowego biegu i dopiero sie wbija. Dwójka z jedynki wchodzi normalnie, ale już czasami na redukcji jest opór, wchodzi przy praktycznie zerowej prędkości, więc jak dojeższam przykładowo do ronda to przemykam na trójce przy ok 1300 obrotów bo na dwójke prędkość za duża zeby weszła, a dziwnym trafem na tak niskoch obrotach trójka w ogóle nie muli i jedzie jak marzenie. Po przeszukaniu innych forów wynika, że może to być wysprzęglik lub sprzęgło (choć biegi nie zgrzytają ale czasami przy tych niskich czuć opór).
    Druga sprawa, dzieję się tak tylko na dwójce. Przy niskich obrotach ok. 1500 czasami mi go lekko przydusza i szarpie. Wymieniony został filtr powietrza, wyczytałam także, że to mogą być objawy zużytych świec zapłonowych. Niestety nie mam żadnego znajomego mechanika, żeby jechać i sprawdzać wszystko po kolei i bulić. Więc najpierw chce zapytac czy ktoś miał podobny problem
    Ostatnio edytowane przez Kitti ; 14-06-2020 o 15:17



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Co do biegów, na postoju przy zgaszonym silniku 1 i R wchodzą bez oporów? Jeśli tak to sprzęgło nie wysprzęgla, wina może być w zapowietrzonym sprzęgle, w wysprzęgliku lub w samym sprzęgle. Na początku odpowietrzyłbym sprzęgło. Sprzęgło "bierze" przy samej podłodze czy w polowie skoku?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2020
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2006
    Na zgaszonym jedynka wchodzi normalnie, dwójka z minimalnym oporem a na R coś pstryka/przestawia się/słychać dźwięk, Sprzęgło bierze w połowie.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Kitti Zobacz post
    Na zgaszonym jedynka wchodzi normalnie, dwójka z minimalnym oporem a na R coś pstryka/przestawia się/słychać dźwięk, Sprzęgło bierze w połowie.
    R pstryka normalna sprawa,zazębiają się koła zębate wtedy. To raczej stawiałbym na problem z sprzęgłem że nie wysprzęgla do końca.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jak bardzo luźny jest drążek od zmiany biegów?

    Chodzi o stan na wbitym jakimś biegu. Da się go poruszać znacząco na boki, czy stoi sztywno?
    Jeśli się buja na boki, to cały drążek do wymiany.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2020
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2006
    Drążek buja się na boki łącznie około 0.5cm, czuć luz. Auto ma przejechane lekko ponad 150kkm, możliwe że jest już wyrobiony. Mam nadzieje, że przez to jedynka, dwójka nie wchodzi gładko ( trójka, czwórka, piątka i szóstka są ok, przy niskich i R czuć hmm jakby to nazwać, nierówność przy prowadzeniu drążka/chrupanie). Zauważyłam też, że sprzęgło przy naciśnięciu ma jeszcze minimalny uskok w dół przy b.mocnym wciśnięciu. Tak jakby przy normalnym nacisku nie wchodziło do końca, trzeba użyć dużej siły żeby wcisnąć pedał całkowicie, prawdopodobnie przez to biegi nie chciały do końca wskakiwać, dziś wyjeździłam pół baku po mieście skupiając się tylko na dociskaniu sprzęgła do samego końca i częstotliwość kiedy nie chciały się wbić była znacząco mniejsza. Pod koniec tygodnia wezmę auto do mechanika, niech się przejedzie, mam nadzieje, że diagnoza nie wykończy moich zaskórniaków i przeżyje do końca miesiąca

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    A zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy, poduszki silnika w jakim stanie, musi mechanik ocenić, bo może masz poduchę którąś zerwaną...


 

Podobne tematy

  1. Problem z biegami
    Napisany przez marek86bo na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-11-2019, 19:11
  2. Problem z biegami, seicento 1.1, problem z zamykaniem maski
    Napisany przez KiLLsHoT na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-10-2018, 18:24
  3. Problem z biegami w CC 900
    Napisany przez damiano2 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-10-2014, 15:25
  4. Problem z biegami
    Napisany przez Akis na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-04-2014, 10:10
  5. problem z biegami
    Napisany przez adek16031987 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-11-2011, 19:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl