Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2024
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1,4-8V
    Rocznik
    2006

    Pęknięta sprężyna w kole zmiennych faz.

    Witam. W trakcie wymiany napędu rozrządu zauważyłem, że wariator gdy go poruszyć ręką lata luźno w całym swoim zakresie pracy, pomyślałem że ten typ tak ma i wszystko złożyłem do kupy i silnik działa jak działał. Po jakimś czasie dowiedziałem się że wariator powinien być cofany przez sprężynę, pytanie czy jeździć tak jak jest czy wymienić wariator na nowy.
    Dodam jeszcze że silnik ma lekką jakby "turbo dziurę" w zakresie 1500-3000rpm czy to może być wina uszkodzonego wariatora?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Sama sprężyna nie cofnie wariatora, ciśnienie oleju mu pomaga, ale po coś ona jest. A pozycję ma trzymać blokada/tłoczek.
    Jak najbardziej można ją wymienić (jak masz źródło, dawcę), ale lepiej dać nowy (zwłaszcza jak są typowe efekty, czyli klepanie po odpaleniu, po dłuższym postoju, np. po weekendzie - bo przez naturalne zużycie, są przecieki wewnętrzne na łopatkach i olej spływa).

    W razie czego wariatory z Opli mają bratnią konstrukcję (mogą robić za dawcę): http://fiatpunto.com.pl/post860825.html#p860825

    "Turbo dziura" może zależeć zarówno od samego rozrządu (stary, luźny), od wariatora, od wytartego wałka (krzywki wypolerowane), złych luzów zaworowych, złej mieszanki (stara sonda lambda). Ostatnio robiłem u siebie wszystkie te rzeczy na raz i zupełnie inne auto. Teraz nie ma różnicy na zimno i gorąco (wcześniej zimny rwał do przodu za ostro, a na gorąco utykał, prawie gasł). Nie ma klepania wariatora po rozruchu. Nie ma dziur w mocy, za to czuć jak jeszcze ciągnie od zakresu 3000-4000 rpm (zmienne fazy wtedy się uruchamiają na maxa).

    Minimum 3/4 negatywnych opinii o tych silnikach pochodzi od flejtuchów, co nie dbają, mają zajechane, zużyte, dlatego brakuje mocy i "tym się nie da jeździć / strach wyprzedzać". Sprawnym 1,2/1,4 8V DA SIĘ normalnie jeździć (bez wygłupów, wyścigów).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 20-11-2024 o 01:02

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2024
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    6
    Auto
    Grande Punto 1,4-8V
    Rocznik
    2006
    Niestety nie mam wariatora dawcy, zanim kupię nowy wariator pojadę na diagnostykę komputerową, może coś wykaże.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Jak pojedziesz do niekumatego bolka, to nic nie znajdzie, bo nie wie na które parametry patrzeć, ani nie zaproponuje jazdy próbnej i rejestracji danych (a później wykres), tylko na postoju stwierdzi, że "brak błędów". Tak się skończy pseudo "diagnostyka" jaką uprawia większość zawodowców.


 

Podobne tematy

  1. Pęknięta sprężyna Tipo przód
    Napisany przez Levvy na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 03-06-2024, 16:28
  2. Koło zmiennych faz rozrządu
    Napisany przez Torreado na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-10-2023, 10:40
  3. Pęknięta sprężyna zawieszenia
    Napisany przez jacekn74 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-04-2022, 11:04
  4. Pęknięta sprężyna - co dalej?
    Napisany przez marajan na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-11-2019, 20:13
  5. Pęknięta sprężyna 1.9 150 km
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 22-01-2017, 10:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl