Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Abramsik

Temat: Olej + filtry  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    śląsk
    Wiek
    32
    Postów
    3
    Auto
    Fiat garnde punto 1,2 48kw
    Rocznik
    2009

    Olej + filtry

    Jestem posiadaczem pojazdu fiat garnde punto z 2009 roku 1242,00cm^3, 48,00KW, benzyna. Pojazd ma zamontowaną instalację gazową auto gaz centrum compact. Mam kilka pytań do was, gdyż ja jestem typowym laikiem w tych sprawach.
    1. Jak na razie używał oleju silnikowego eft 5W40 (nie mam zastrzeżeń). Zastanawiam się jednak czy nie powinienem używać innego oleju ze względu na to, iż mam zamontowaną instalację gazową.
    2. Czy prawdą jest aby wymieniać płyn do chłodnicy co dwa lata? Jeżeli tak to polecacie jakąś markę luk konkretny model do mojego pojazdu?
    3. Czy zakup filtra kabinowego (znalazłem tylko jeden taki) z taką specyfikacją tj. Filtr z węglem aktywnym, z działaniem antyalergicznym, z działaniem antybakteryjnym, Filtr pyłowy dokładnego oczyszczania (PM 2.5) za 90 zł może być dobrą inwestycją czy jest to tylko chwyt marketingowy?
    4. Czy w moim pojeździe powinno się wymieniać filtr paliwa (nigdy tego nie robiłem) ?

    Dzięki za wszelką pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Ad 1. Najważniejsze aby używać oleju zgodnie ze specyfikacją producenta. Jeśli "wrotka" śmiga na 5W40 to raczej OK. Nie mam doświadczenia z LPG ale moim zdaniem najważniejsza jest wymiana min. raz w roku jeśli przebiegi są niewielkie lub zgodnie z nalotem. Każdy silnik odwdzięczy się za cykliczna wymianę i dobry olej. Te silniki dość trudno zamęczyć ale nie jest to niemożliwe. Czy oleje dedykowane do LPG są lepsze nie wiem. Ja używam w swoich rydwanach (Croma i GP) Liqui Molly 5W40 TopTec 4100 i serdecznie polecam.
    Ad 2. Jeśli jesteś nowym posiadaczem i nie znasz daty wymiany płynu chłodzącego to profilaktycznie można wymienić. Można to połączyć z wymiana rozrządu (wraz z pompą wody). Co do marki ja używam PRESTONE i wymieniam nie co 2 ale co 5 lat. Co dwa lata wymieniamy płyn hamulcowy.
    Ad 3. Filtr kabinowy wymieniam co roku przy obsłudze klimatyzacji. Filtry węglowe są OK (niwelują także nieprzyjemne zapachy) ale każdy nowy filtr (nawet zwykły papierowy) będzie lepszy niż nawet najlepszy wymieniany "od wielkiego dzwonu" jak w samochodzie śmierdzi i parują szyby. Tak czy owak wymień jest tego na rynku od groma.
    Ad 4. Z filtrem paliwa nie jest tak oczywista sprawa. W 1.2 nie ma oddzielnej "puszki". Filtr stanowi siatka założona bezpośrednio na wlot pompy paliwa. Nieprawdą jest ze się go nie wymienia, powinno po ok 100kkm (w naszych warunkach)-w zależności od jakości i zanieczyszczenia paliwa. Profilaktycznie można się tym zając.
    scribo lubi to.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    538
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Ciekawostki o olejach, filtracji itp.: http://fiatpunto.com.pl/post841214.html#p841214

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    @Abramsik
    Z tym płynem hamulcowym to poleciałeś troszkę.
    Wymiana zalecana jest co 5 lat a nie 2. Dodatkowo można stan płynu hamulcowego (stopień zawilgocenia) sprawdzić i jeśli nie zawiera więcej niż 1% wody to do tych 5 lat można spoko na nim pojeździć.
    Podobnie z filtrem paliwa na pompie. Jeśli go nie zasyfisz kiepskiej jakości paliwem to powinien wystarczyć na całe życie auta. Rozstałem się z kilkoma benzyniakami w swoim życiu (w tym 3 Fiaty - Punto 1, Brava, Stilo), każdy poszedł do ludzi z przebiegiem około 200 tys km i w żadnym filtra paliwa nie dotykałem. Żaden nie miał problemów z układem paliwowym.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Z tym płynem hamulcowym to poleciałeś troszkę.
    Wymiana zalecana jest co 5 lat a nie 2. Dodatkowo można stan płynu hamulcowego (stopień zawilgocenia) sprawdzić i jeśli nie zawiera więcej niż 1% wody to do tych 5 lat można spoko na nim pojeździć.
    Tia, na pewno. Zawilgocenie w zbiorniku można sobie sprawdzać, tylko odpowiedz w jakim celu, skoro układ nie jest przepłukiwany? Chyba, że przez zbiornik płyn przepływa Producenci płynów i instrukcje auta podają 2 lata. Jeżeli ktoś januszuje na około 50zł+koszt wymiany co 2 lata, to nie mam pytań, szczególnie przy tym, co się może już dziać w zaciskach/cylinderkach.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-10-2021 o 08:44

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tia, na pewno. Zawilgocenie w zbiorniku można sobie sprawdzać, tylko odpowiedz w jakim celu, skoro układ nie jest przepłukiwany?
    Zakładając, że układ jest szczelny, to jego ewentualny stopień zawilgocenia będzie wszędzie taki sam.
    Zresztą można spotkać instrukcje o kontrolowaniu tego parametru. Co ciekawe, znalazłem nawet stwierdzenie, że dopuszczalne jest 3%.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Producenci płynów i instrukcje auta podają 2 lata.
    W większości przypadków piszą o gwarancji na prawidłowe działanie płynu. W zdecydowanej większości zalecają jego wymianę wg wskazań producenta pojazdu.
    Ale tutaj zwracam honor.
    Tylko, że zastanawiam się co takiego się stało, że kiedyś takie płyny były na 5 lat.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeżeli ktoś januszuje na około
    50zł+koszt wymiany co 2 lata, to nie mam pytań, szczególnie przy tym, co się może już dziać w zaciskach/cylinderkach.
    To nie jest kwestia januszowania, bo koszt jest śmieszny. Chodzi o to, żeby nie wygłupiać się i nie robić w aucie rzeczy, które nie są potrzebne.
    W moim, 12 letnim aucie (mam go od 5-ciu lat) - uwierz, że stan zacisków czy cylinderków jest ok (wwryfikowane na wiosnę).

    To jest trochę, jak z odgrzybianiem kliematyzacji co roku. Jak ktoś używa klimy przez cały rok (nie mylić z cały czas) to nie bardzo ma kiedy się taka klima zagrzybić. Nie robi tego 80% kierowców i nikt nie umiera.


 

Podobne tematy

  1. Olej, przegląd, filtry.
    Napisany przez Fafikdog na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 18-08-2018, 10:40
  2. Olej i filtry - Bravo II
    Napisany przez loonatyk na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-01-2018, 12:43
  3. Jaki olej silnikowy i filtry do Stilo 1.6?
    Napisany przez Adrian. na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-10-2016, 12:49
  4. olej i filtry
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-01-2011, 22:40
  5. olej filtry przeglad?
    Napisany przez megusia na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-10-2010, 15:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl