Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2020
    Skąd
    Płocm
    Postów
    4
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2009

    Nierówna praca na zimnym silniku/problem z odpalaniem

    Witam, niedawno zakupiłem Grande Punto 2009, 1.4 8v. Problem jest z odpalaniem a potem z pracą silnika na zimnym. Mianowicie - żeby auto nie zgasło po odpaleniu muszę dodawać trochę gazu. Nie za każdym razem uda się go odpalić. Jeśli już się uda, to dopóki silnik się nie rozgrzeje pracuje nie równo, telepie trochę autem na boki (podobny efekt odczułem gdy jechałem 3-cylindrowym 1.2 w Fabii)
    Dodatkowo nie świeci się kontrolka oleju (olej dziś wymieniony, wcześniej kontrolka paliła się na zapłonie do czasu uruchomienia silnika). Świeci się natomiast kontrolka, która wskazuje na możliwość uszkodzenia czujnika ciśnienia oleju (wykrzyknik w pomarańczowym trójkącie). Czy to może mieć powiązanie z nierówną pracą i problemem z odpaleniem?

    Pompa paliwa działa - została wymieniona na zamiennik (efekt ten sam co na starej)
    Olej wraz z filtrami dzisiaj wymieniony
    Świecie wymienione na nowe NGK
    Przewód odmy sprawdzony - był czysty

    Macie jakieś pomysły co może być nie tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Nic o diagnostyce komputerowej nie ma, więc może znajdzie się szalony mag, który że szklanej kuli wywróży. Podejrzewam co może być, ale bez informacji z MES nic nie napiszę, bo ponownie niepotrzebnie gratów nakupujesz, a ja tak działać nie lubię.
    Ogólnie jestem w szoku, gdy czytam jak to na pałę oryginalne części na zamienniki się zamienia.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-09-2020 o 09:33

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2020
    Skąd
    Płocm
    Postów
    4
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2009
    Zamiennik pompy był kupiony tylko po to, by wyeliminować jedną z podejrzanych przyczyn. Nie chciałem kupować oryginalnej by nie robić sobie zbędnych wydatków. Samochód był u znajomego mechanika, podpiął go pod komputer (niestety nie wiem jaki program), wykasował błąd z kontrolką (pojawiła się znowu, więc problem z czujnikiem oleju jest faktycznie) i wspomniał coś, że jest zbyt bogata mieszanka. Reszta była w porządku

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Laniek Zobacz post
    i wspomniał coś, że jest zbyt bogata mieszanka.
    Gdyby tak było, to na zimnym problem by nie istniał. Właśnie na zimnym jest wzbogacona mieszanka, a w tym przypadku jej nie ma, bo ciężko odpalić, a i gazem musisz podtrzymać, żeby nie zgasł. Ogólnie zwrot "zbyt bogata mieszanka" to też pojęcie względne Coś słabo ten mechanik posprawdzał, tak mało FIAT-ów do nich przyjeżdża, że się biedaki z tą nanotechnologią gubią. Co pokazuje program diagnostyczny w sprawie temperatury płynu chłodzącego, temperatury powietrza w dolocie, podciśnienia w dolocie? Te parametry trzeba sprawdzić na zimno, potem obserwować zmianę sytuacji, ale jeżeli temperatury płynu i powietrza w dolocie będą rozjechane więcej niż powiedzmy 2stC na zimnym, to jest przyczyna. Również może być problem z zapłonem, czyli cewka/kable, ale to trzeba pod kompa wpiąć.
    Co do kontrolki ciśnienia, to w ECU na 100% jest zapisany błąd. Być może przy odkręcaniu/dokręcaniu filtra ktoś urwał kabel, tudzież jest na zwarciu do masy - obejrzyj jeszcze kabelki.

    Ps. Nie trzeba zamieniać pompy, żeby sprawdzić, czy jest dobra. Wystarczy zbadać ciśnienie paliwa jakie daje, ale jak widać to też przerosło tego "mechanika".
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-09-2020 o 14:20

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2020
    Skąd
    Płocm
    Postów
    4
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2009
    Te wartości temp. posprawdzam jak będę już u innego mechanika (za kilka dni jadę na wymianę rozrządu), albo kupię ELM327 z kablami i podepnę do kompa, bo znalazłem w domu kostkę ELM327 tylko, że na bluetooth i z aplikacji tel. za wiele danych nie pokazuje. Spróbuję połączyć się z laptopem prze bluetooth, może MES wykryje połączenie.
    Ogólnie wczoraj znów odkręcałem świece (jak już wspominałem były wymieniane na nowe NGK). Świeca z drugiego cylindra mnie zaniepokoiła, ponieważ końcówka (elektroda masy) była bardziej czarna względem reszty, dodatkowo miała na sobie dziwny czarny brud (jakby skrzepy oleju?), ciężko określić dokładnie co to. Może to świadczyć o tym, że coś się dzieje z 2 cylindrem?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2020
    Skąd
    Płocm
    Postów
    4
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2009
    Winowajcą okazał się być zawór zwrotny paliwa


 

Podobne tematy

  1. T-Jet- nierówna praca na zimnym silniku.
    Napisany przez ceva na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 13-09-2023, 14:10
  2. Nierówna praca i dym na zimnym silniku
    Napisany przez bosik4 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-05-2019, 08:43
  3. 2.3 130km - nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez NRGizer na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-05-2017, 19:04
  4. Nierówna praca na zimnym silniku (Punto I 1.2 75)
    Napisany przez Elektryk # na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-07-2014, 20:59
  5. Nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-11-2011, 14:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469nierowna-praca-na-zimnym-silniku-problem-z-odpalaniem-47611

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl