Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez krowka1978

Temat: Niedziałająca zapalniczka  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2019
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    23
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4 16v
    Rocznik
    12.2006

    Niedziałająca zapalniczka

    Mam problem, który nie daje mi spać, otóż nie działa mi gniazdko prądowe w kabinie, po oględzinach mam takie obserwacje:
    -bezpiecznik jest sprawny
    -masa na czarnym przewodzie jest dobrze podłączona
    -na czerwono-białym przewodzie od zasilania gniazda jest zasilanie 12V przy kluczyku na zapłonie
    -na żółto-czarnym przewodzie od zasilania żarówki podświetlenia gniazda nie ma żadnego napięcia
    -żarówka podświetlenia była przepalona
    -ładowanie telefonu włącza się i wyłącza (nie ładuje)
    -na ładowarce jest stałe 5,5V
    -odkurzacz i kamerka zasilane 12V nie działają
    -te same urządzenia podłączone pod przewód zasilania radia działają normalnie

    Nie jest to kwestia złego gniazda, na 100% oba piny ładowarki się stykają z gniazdem, poza tym sprawdzane na innych gniazdach z tymi samymi rezultatami. Zwracam się do was klubowicze, bo przechodzi to moje pojęcie (no w końcu jeśli jest napięcie to wszystko powinno działać, a jednak nie). Jedyne co mi przychodzi do głowy to wadliwy przekaźnik, który daje napięcie na zapłonie, ale pewnie jest zbiorczy dla wszystkich urządzeń działających tylko na zapłonie, a poza gniazdkiem czasem nie działa tylko regulacja lusterek, co swoją drogą też mnie zastanawia, że czasem działa, a czasem nie, ale to nieistotne, można więc przyjąć że poza zapalniczką cała elektryka jest sprawna. Czy to możliwe, żeby na zasilaniu gniazdka była jakaś składowa zmienna, powodująca niedziałanie urządzeń, której nie wykrywa mój multimetr?
    Skłaniam się do tego żeby zrobić ultra druciarski ruch i wziąć zasilanie z +akumulatora wchodzącego do skrzynki bezpieczników w kabinie i stworzyć obwód z manualnym włącznikiem i niezależnym bezpiecznikiem 20A.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Sprawdz dobrze masy na silnik i nadwozie, czarne przewody i masy zbiorcze. Brak wlasciwej "masy" powoduje ,ze obwody zamykają sie przez inne odbiorniki,
    Fatalny stan instalacji elektr. w GP to standard.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Fatalny stan instalacji elektr. w GP to standard.
    Z tym fatalnym stanem instalacji w GP to bym nie przesadzał.
    malutki1989 lubi to.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Sasiadowi w GP 2006r. , "ugnił" kabel masy z aku na silnik i przy rozruchu silnika zobaczył dym spod maski...Zasugerowalem mu ,aby "zarobil" na nowo koncowki na przewodzie "masy". ale co się chlop strachu nałykał ,to jego...Moze trafił na "egzemplarz"...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Sasiadowi w GP 2006r. , "ugnił" kabel masy z aku na silnik i przy rozruchu silnika zobaczył dym spod maski...Zasugerowalem mu ,aby "zarobil" na nowo koncowki na przewodzie "masy". ale co się chlop strachu nałykał ,to jego...Moze trafił na "egzemplarz"...
    W moim też poleciał kabel kilka lat temu, ale ten dym to mnie zaciekawił, bo nie ma możliwości zrobienia zwarcia w miejscu, w którym ten kabel się zrywa - chyba, że z powodu temperatury kabla zaczęła się topić izolacja, ale wtedy na bank ECU odciął by rozrusznik z powodu spadku napięcia, akumulator przy padniętym kablu jest naładowany tyle o ile, może ECU włączy rozrusznik, może nie.

    To jest od razu powód, jeden kabel, żeby pisać o fatalnym stanie instalacji? Masz tylko wiedzę na temat tego co sąsiad powie, a ja mam GP od 2007 roku i nie zamierzam się go pozbywać.
    Zarabianie przewodu... Wystarczy kupić taśmę miedzianą od pandy i zamienić kawałek przewodu od belki do skrzyni, inaczej, przykręcić dodatkowo taśmę do belki, stary od skrzyni do belki usunąć, a od akumulatora do belki zostawić w spokoju - spokój z taśmą do zgnicia auta, a nie pudrowanie syfu. We wszystkich leci kawałek belka-skrzynia, dokładnie pod uchem mocującym do belki. Powodem jest jego "długość" oraz sztywność - poddaje się podczas drgań silnika.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-10-2019 o 08:41


 

Podobne tematy

  1. zapalniczka
    Napisany przez bikerww na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-12-2017, 20:20
  2. Dodatkowa zapalniczka w BBM?
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 30-12-2014, 12:46
  3. Podświetlenie Zegarów + Zapalniczka
    Napisany przez bula na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-06-2014, 13:33
  4. Mp3 w telefonie i zapalniczka
    Napisany przez MoniX na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-06-2013, 03:43
  5. Zapalniczka + podświetlenie
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 24-04-2011, 18:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469niedzialajaca-zapalniczka-45614

grande punto brak napiecia w zapalniczce

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl