Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez krowka1978

Temat: Multijet 1.3 płytkie sprzęgło  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    GP 1.3mjtd
    Rocznik
    2008

    Multijet 1.3 płytkie sprzęgło

    Dzień dobry. Opcja szukaj mi nie pomogła. W moim grande 1.3 mam od jakiegoś czasu problem w wbijaniem biegów- wchodzą ciężko, pojechałem do mechanika i powiedział : sprzęgło ded ale trochę podciągnął pedał tak że była w pozycji jałowej bardzo wysoko. Zapaliła mi się lampka, bo sprzęgło bierze całkiem dobrze nie trze, a jak poprawił pedał i pomogło no to kuurrrna żadne sprzeglo a wysprzeglik chyba. To wysokje sprzęgło działało elegancko aż któregoś dnia znowu "wpadło" w podłogę. Zaczęły znowu biegi ciezko wchodzić (szczególnie dwójka i wsteczny) wsteczny rzęzi. Moje pytanie czy to faktycznie sprzęgło całe do roboty, czy zacząć od wysprzeglika?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jak masz sterowane to sprzeglo ,hydraulicznie czy na linkę.W hydraulicznym moze trzeba odpowietrzyc dobrze,jesli to nie pomoze to i tak musisz wyrywac skrzynie. Mozesz miec uszkodzony docisk.Jak zdejmiesz to zrobisz weryfikacje. Ceny sprzegiel do 1,3 to groszowe sprawy...

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W GP tylko hydraulika. Podejrzewam padnięty wysprzęglik- jeżeli łapie powietrze, to odpowietrzanie na krótko poprawi sytuację. Ciekawe jak mechanik je "podciągnął"?
    kloonej lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    GP 1.3mjtd
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W GP tylko hydraulika. Podejrzewam padnięty wysprzęglik- jeżeli łapie powietrze, to odpowietrzanie na krótko poprawi sytuację. Ciekawe jak mechanik je "podciągnął"?
    No w sumie to ja też jestem ciekaw, bo nie dopytałem wtedy (byłem na warsztacie w zupełnie innej sprawie i tak mimochodem mi to jak powiedział "podciągnął"). Niemniej jak pedał wpadł w podłogę, to to było po prostu przy jednym dociśnięciu on został juz w niskiej pozycji (nagle za jednym razem). Teraz czuć na obrotach, że o ile pedał nie jest całkowicie w podłodze, to od razu czuć akcję zasprzęglenia na silniku.

    Czyli raczej nie ma co od razu kupować sprzęgła, tylko najpierw sprawdzić to?

    Jeśli tak, to czy jest sens szukać wysprzęglika i ew. pompki w używkach na allegro? Czym się sugerować wtedy?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W używane części bym się nie bawił.

    Jaki przebieg ma auto? Jak stary płyn hamulcowy jest w zbiorniczku? Popatrz pod kątem nieszczelności.
    Pompka i wysprzęglik jest do diagnozy. W moim GP raz mi pedał został w podłodze, auto miało dwa lata, odpalanie przy -32stC po kilku dniach postoju - trzeba było pociągnąć sprzęgło. Sytuacja więcej się nie powtórzyła.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2018
    Skąd
    Łódź - Piotrków Trybunalski
    Wiek
    43
    Postów
    4
    Auto
    Punto 2 1.2 8V; 2 x Punto 2 fl 1.2 8V; Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2002 - 2009
    Też obstawiam zapowietrzenie (uszkodzenie) pompa-siłownik. W sytuacji kiedy padnie docisk żadne regulacje nie pomogą, miałem taką sytuację w grande jak łożysko wyciskowe się zatarło i uszkodziło centralną sprężyne docisku i koniec z rozłączaniem napędu mimo że tarcza była ok (jedynie można było odpalić auto na biegu i w czasie jazdy zmieniać biegi bez sprzęgła ale to już wyższa szkoła i męcząca jazda przy skrzyżowaniach na czerwonym świetle)

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Miałem Punto mjet i sprzęgło padło zgodnie z informacją z innego forum -ok 125 tyś km i faktycznie nastał koniec. Wymieniono na jakieś czerwone fiatowskie oryginalne. Z tego co mechanik zaproponował ,były do wyboru 2 w tej samej cenie ,czerwone podobno trwalsze. Nie wiem o co w tym chodziło ,zapodaję jako ciekawostkę .

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W moim wolnossaku podchodzi pod 200tyś. i sprzęgiełko z osprzetem nie mówi koniec Nadal fabryczne sprzęgło łącznie z hydrauliką Do tego zewnętrzny wysprzęglik, czego w skrzyni C635 pincety nie ma - to jest słabe
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-01-2018 o 16:55

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    GP 1.3mjtd
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W używane części bym się nie bawił.

    Jaki przebieg ma auto? Jak stary płyn hamulcowy jest w zbiorniczku? Popatrz pod kątem nieszczelności.
    Pompka i wysprzęglik jest do diagnozy. W moim GP raz mi pedał został w podłodze, auto miało dwa lata, odpalanie przy -32stC po kilku dniach postoju - trzeba było pociągnąć sprzęgło. Sytuacja więcej się nie powtórzyła.
    przebieg nieznany bo to francuz. Płyn jest w normie. Czy ten cały wysprzęglik w pracując wysuwa się czy chowa? Bo ja byłem święcie przekonany że pracując wysuwa i popycha to ramię a według moich obserwacji siłownik wysprzęglika jest wysunięty w spoczynku a podczas pracy chowa się i "ciągnie" ramie wysprzęglika centralnego ze sobą. Bo ramię mogę przy nie wciśniętym sprzęgle tylko przesunąć w stronę siłownika, odsuwając od silnika (byłem przekonany, że to działa odwrotnie).


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-07-2016, 20:37
  2. Sprzęgło i dwumas 2,0 Multijet
    Napisany przez pawliczex na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-08-2014, 14:21
  3. Skokowo chodzący pedał sprzęgła 1.9 Multijet 120KM
    Napisany przez neftali na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-07-2014, 10:14
  4. Fiat bravo 2 multijet 1.9 150 km sprzęgło
    Napisany przez Marszalkowsky na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2013, 18:18
  5. Dobre rady na płytkie zarysowania nadwozia
    Napisany przez Pablo1965 na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-01-2013, 16:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469multijet-1-3-plytkie-sprzeglo-40012

fiat fiorino 1 3dizel regulacja sprzegla

1.3 multijet punto sprzeglo nisko lapiePunto multijet wysprzeglik1.3 multijet odpowietrzenie sprzeglaczy w fiacie doblo jest regulacja sprzegla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl