Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez krowka1978

Temat: Masło na bagnecie po wymianie rozrządu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008

    Masło na bagnecie po wymianie rozrządu

    Szanowni Forumowicze!

    W środę 28-09-2022 odebrałem samochód od mechanika. Został wymieniony rozrząd, pompa wody, rolki, płyn chłodniczy, pasek klimatyzacji, uszczelniacz wału, olej i filtr oleju. W piątek 30-09-2022 sprawdziłem olej - poziom OK i uzupełniłem płyn chłodniczy - ok. 500 ml. Od tego czasu zrobiłem ok. 400 km. Dzisiaj zajrzałem pod maskę i okazało się, że ubyło ok. 100-150 ml płynu chłodniczego. Sprawdziłem olej - poziom OK. Na bagnecie w połowie długości znajdował się osad koloru beżowego. Olej na miarce jakby spieniony, ale czysty. Korek od wlewu oleju czysty.

    Proszę o informację, czy jest możliwe, że podczas wymiany coś poszło nie tak. Jeżeli tak, to co.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Ostatnio edytowane przez Karol91 ; 07-10-2022 o 20:27 Powód: Błędy w czcionce



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Opcja 1. Żeby się wyłożyć na Fiatowskim FIRE 8V (i go spieprzyć), to na prawdę trzeba być debilem.
    Gdzie wy takich "mechaników" wynajdujecie?
    Bo to nie pierwszy taki przypadek opisywany na forach (że "zawodowcy" psują FIRE 8V albo nie potrafią zdiagnozować).
    Normalnie nie ma opcji, aby robota przy rozrządzie mieszała olej z chłodziwem. Wyciek płynu mógłby być (ale to by było widać).
    Potrzeba dolania pół litra nie jest normalna (albo "fachowiec" źle odpowietrzył układ), ja chyba już bym reklamował wtedy.

    Opcja 2. Chyba, że problem był wcześniej, tylko ty o tym nie wiesz (albo np. płynu ubywało tylko zostało to zwalone na starą pompę wody).
    Jaki przebieg? W okolicach 200-250 tys. km ma czasem prawo sobie popuścić uszczelka głowicy, nic specjalnego, robisz i jeździsz dalej.
    Czy jest LPG?
    Czy auto miało kiedykolwiek kolizję (i było odpalane bez płynu, aby "tylko" zjechać z drogi - typowy scenariusz przysmażenia głowicy)?
    Było już kilka zimnych nocy, czy po odpaleniu rano był widoczny biały dymek (mocniejszy niż w innych samochodach)?
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 08-10-2022 o 10:34

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Było już kilka zimnych nocy, czy po odpaleniu rano był widoczny biały dymek (mocniejszy niż w innych samochodach)?
    Moje oba walą na biało przy 15stC, więc ten tego...
    Pioner lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Bezwypadkowy. Niecałe 190 tys. km przebiegu. Poprzedni rozrząd z osprzętem wymieniony przy 130 tys. km. Wcześniej pompa INA, teraz też. Na 15 tys. km (od wymiany do wymiany) dolewam ok. 1 l oleju. Wcześniej nie ubywało płynu chłodniczego. Na zewnątrz silnik jest suchy. Po ostatniej wizycie u mechanika nie zaglądałem pod spód. Ze względu na wyciek przy uszczelniaczu wału postanowiłem od razu wymienić rozrząd. Jak umiem, tak dbam o samochód. Dzięki Panu Bogu jeszcze mnie nie zawiódł. Regularnie zaglądam pod maskę. To jest pierwszy raz, jak widziałem osad na bagnecie. Nie pamiętam dokładnie, czy w 2021, czy w 2022 były regulowane luzy zaworowe.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. No to świece wypada obejrzeć (po wyglądzie ocenia się stan silnika - w internecie są obrazki/tabelki, będzie widać np. czy pali płyn chłodniczy).
    2. Tester szczelności głowicy na spaliny (taki z płynem zmieniającym kolor).
    3. Położyć się przed samochodem i jednak zajrzeć od dołu dokładnie, czy na pewno sucho na zewnątrz.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Może być jeszcze tak, że fachman nawalił na pompie tyle silikonu, że wlazło w uszczelnienie pompy rozwalając je.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Głównie proszę o odpowiedź, czy nieodpowiednia wymiana paska rozrządu i pompy wody może być przyczyną przedostawania się wody do oleju silnikowego? Czy jest to fizycznie możliwe? Jeżeli tak, to w którym miejscu. Z góry dziękuję za konkretną odpowiedź.

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Karol91 Zobacz post
    Głównie proszę o odpowiedź, czy nieodpowiednia wymiana paska rozrządu i pompy wody może być przyczyną przedostawania się wody do oleju silnikowego? Czy jest to fizycznie możliwe?
    Odpowiedź brzmi: nie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Tak jak krowka1978 napisał nie ma takiej możliwości po prostu może przypadek że akurat teraz padła UPG. Zrób test i będziesz wiedział

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przede wszystkim powody masła:
    * gazy z cylindrów przedostają się do skrzyni korbowej, czyli będzie już gdzieś (zauważalnie) słabsza kompresja na którymś cylindrze
    * niedomykający się zawór dolotowy w związku z przestawieniem rozrządu (tak o 1-3 ząbki), silnik będzie chodził, ale zawór któryś będzie delikatnie przepuszczał
    * zapchana odma, która nie umożliwia odprowadzanie oparów oleju i wszystkich pozostałości do układu dolotowego
    * auto używane na bardzo krótkich trasach, niedostatecznie rozgrzewający się silnik
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Zapach paliwa na bagnecie oleju w 500x 1.6 110km
    Napisany przez rafalik1 na forum 500X
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-05-2017, 19:33
  2. Poziom oleju na bagnecie
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 04-02-2017, 11:20
  3. Maslo na bagnecie i we wlewie
    Napisany przez daniel.sierociuk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-11-2016, 20:50
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-06-2015, 09:09
  5. Na bagnecie czuć paliwem
    Napisany przez RPW_2005 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-09-2012, 22:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl