Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2022
    Skąd
    Międzybórz
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Abarth Grande Punto
    Rocznik
    2009

    kalibracja momentu obrotowego

    Witam. Jaka może być przyczyna że nie mogę zrobić w MESie kalibracji czujnika momentu obrotowego ? Dodam że jestem po wymianie czujnika skrętu. Przed też nie dało się zrobić. Kalibrację czujnika położenia robi bez problemu i nie mam żadnych problemów innych z programem. Kierownica po odpaleniu sama się lekko przestawia i ciężej się skręca w lewo niż w prawo a siła skrętu przy wyprostowanej kierownicy i nie dotykania jej jest 2nm. Myślałem że może to pomoże już sam nie wiem co robić. Jakieś pomysly ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Wymieniałeś czujnik położenia i masz źle zamontowany .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    A jakie masz parametry kąta skrętu kierownicy kiedy masz kierownicę ustawioną na prosto?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2022
    Skąd
    Międzybórz
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Abarth Grande Punto
    Rocznik
    2009
    Teraz wiem o wiele więcej. Od 2009 szły kolumny wspomagania nowego typu i firma zablokowała możliwość kalibrowania ich poprzez program. Jedynie można wpiąć się w elektronikę ale to robią nieliczne serwisy. Pozostaje mi wysłać kolumnę do EPS w Gliwicach i oni mi skalibrują. Siłę skrętu pokazuje 2nm co jest spokojnie do skalibrowania stąd są te objawy wg firmy EPS.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Według mnie nic nie trzeba kalibrować tylko trzeba rozebrać ponownie kolumnę i wymontować czujnik kąta skrętu i skalibrować dwie tarczę w tym czujniku za pomocą drucika który jest ww zestawie z nowym czujnikiem bo prawdopodobnie ktoś przesuną delikatnie dolną tarczkę w czujniku i dlatego masz siłę skrętu 2 nm . A tym masz prawdopodobnie kolumnę z czujnikiem który trzeba wlutować. To jest filmik co mówi o tym przypadku

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Też miałem auto z tym problemem ale to były świeżo zakupione auto przez klienta i podobno czujnik był wymieniony na nowy. Ale ja i tak wymieniłem czujnik na nowy i wszystko było ok a teraz zauważyłem że mógł być popełniony ten błąd (co w filmiku) przez wcześniejszego mechanika.
    Ale może coś być w tym co mówisz bo znalazłem filmik z kalibracją kolumny twojego typu
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 09-02-2022 o 19:29

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Znalezione na innym forum fiata:
    Dodam trzy grosze dla ludzi, którzy będą wymieniać w.w czujnik w Grande po 2009r i podobnych (czujnik taśma lutowany do płytki).

    NIE SUGEROWAĆ się "koła na wprost", ponieważ są frezy na całej kolumnie i nie można pomylić położenia kierownica-wspomaganie-przekładnia.
    Najważniejsze jest NIE DOCISKANIE nowego czujnika przed ustawieniem czujnika momentu. Ta zaleczka nie ma wpływu i nią się nie sugerować.
    U mnie wystarczył diagnoskop Delphi->wspomaganie->parametry->parametr 27 lub 28. Ustawiamy dolną część czujnika na 0NM (włączony zapłon) i wtedy dociskamy czujnik. Ustawienie ma mały i ograniczy skok (ok 15-20st) więc nie bać się kręcić. Najlepiej poćwiczyć na starym wymontowanym czujniku - wtedy będzie to dość logiczne. Cienki śrubokręt i cienkie palce niezbędne.
    Uwaga duuużo cierpliwości przy ustawieniu, gdyż dosłownie wystarczy dmuchnąć i parametr skacze.
    Jeśli trafiliśmy na 0NM nie trzeba nic kalibrować ani poprawiać. Będzie OK. Jeśli nie traficie i zostaniecie przy wyniku 2-4 i więcej NM kierownica po odpaleniu nieco skręci i będzie różnica przy skręcaniu lewo-prawo.
    Uwaga, jeśli całkiem źle wpadnie to odpaleniu może urwać ręce.
    ps. można kalibrować ze zdemontowanym airbagiem - kontrolka po złożeniu do kupy sama zgaśnie.


 

Podobne tematy

  1. 1.4 95KM podniesienie i poprawa momentu obrotowego
    Napisany przez Hipolit-mobilny na forum 500L
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 28-10-2019, 18:49
  2. Wykres mocy i momentu dla Tipo 1.4 95KM
    Napisany przez TipoSedan na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-11-2017, 17:06
  3. kalibracja instalacji LPG
    Napisany przez largo na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-05-2017, 19:13
  4. Doblo ile wytrzyma mocy i momentu.
    Napisany przez Sobieski na forum Doblo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-02-2017, 16:15
  5. ile włożyliście w samochód od momentu zakupu
    Napisany przez adorator na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 12-04-2013, 21:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469kalibracja-momentu-obrotowego-49950

fiat grande evo kalibracja power steering torque sensor

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl