Witam serdecznie.
Tak jak w temacie, chciałbym was zapytać jaki olej lejecie do swojej kropki 1.4 8v i jaki polecacie.
Witam serdecznie.
Tak jak w temacie, chciałbym was zapytać jaki olej lejecie do swojej kropki 1.4 8v i jaki polecacie.
Ostatnio edytowane przez Jordandc ; 26-08-2013 o 11:23
Shell Helix Ultra 5w40 - spełnia normę FIAT 9.55535-Z2 - dużo wyższą niż osiągnęły oleje Selenia.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
ja swoje grande punto 1.2 8V zalałem 10w40 Mobil S2000 X1, pół syntetyk taki był wlany wcześniej w salonie, jeszcze przed moim zakupem, mechanik też mi taki doradził jak i w punkcie wymiany olejów.
Mobil S2000 20zł/litr wiec tragedii nie ma w porównaniu do selenia, niby selenie wymieniasz po 20tys a mobila po 10tys km, ale po tych 20tys olej to już czarny jak smoła jest, więc czy to znów jest takie dobre dla silnika??
Nie do wiary, że w ASO wlali półsyntetyk... A polecającemu mechanikowi... Polecam instrukcję obsługi GP. 5w40 syntetyk - takim mój był zalany od nowości.
pzdr
Mi w serwisie zalali castrolem magnateciem 5w30 (Bynajmniej tak napisali na karcie przegladu gwarancyjnego cena 600 zł). Ja już nie wiem co lać do tego auta. Na każdym forum inne oleje ludzie leją jeżeli chodzi o castrola :/
Ostatnio edytowane przez Jordandc ; 27-08-2013 o 00:29
Trzymajcie się instrukcji obsługi.
5w40 i odpowiednie normy.
Jeśli chcesz Castrol, sprawdź tutaj co powinieneś wlewać:
http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074467
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 27-08-2013 o 07:25
Ja do swojego leje mobil 10w40 i jest wszystko ok tylko trzeba częściej zmieniać olej i nic po za tym a 5w40 ma po prostu większy zakres temperaturowy. Olej silnikowy można poczytać jeżeli ktoś chce wiedzieć więcej o olejach silnikowych.
Wg mojej instrukcji powinienem wlać olej zgodny z Acea c3, natomiast na stronie castrola pisz o Zalecany EDGE 5W-40 A3/B4 a ten oto olej jest zalecany do diesli. Ja już nie wiem czym zalać.
Ostatnio edytowane przez Jordandc ; 27-08-2013 o 13:22
Olejem o parametrach wskazanych w instrukcji. Jeśli Castrol takiego nie produkuje to nie zalewać Castrolem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przede wszystkim 10w40 nie jest olejem syntetycznym. Ma większą gęstość i w niskich temperaturach nie smaruje poprawnie silnika. Podczas rozruchu silnik dostaje najbardziej.
W tym roku zaleje go tym. To jest chyba już najlepszy z możliwych i najbardziej odpowiedni. Spełnia normę acea c3 no i ma tą technologię fst
CASTROL EDGE 5W30 FST 504.00/507.00 4L + GRATIS (3463828881) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
nie musi być 5w40 dlatego że spełnia normę acea c3. A acea c3 to klasa lepkośći jaką zaleca fiat. To że w instrukcji jest Selenia 5w40 nie oznacza że castrol 5w30 jest gorszy czy nie nadaje się.
Ostatnio edytowane przez Jordandc ; 27-08-2013 o 13:32
Tak ale tylko jeżeli temperatura schodzi poniżej -25 stopni. a po drugie każdy leje co chce ja już mam ponad 130 tyś przebiegu i nic z silnikiem się nie dzieje.4-5.jpg
Mi ten olej o którym wspomniałem wyżej polecił znajomy od fiata linei. Już 5 lat leje ten sam i mówi że jest niezawodny. Linee ma też silnikiem 1.4 8v. Mówił że tak do 12 tys przejechanych jeszcze ma jasny olej.
Edit: jeżeli chodzi o Castrol Edge 5w40 to jest on tylko do silników diesla. Co dowodzi że castrol ma inne oznaczenia.
Ostatnio edytowane przez Jordandc ; 27-08-2013 o 14:24
No to jest wynik jak z lat 90' :-) Olej Shell w moim GP jest jasny nawet po 20 tys km.
pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zapytałem kiedyś o normę FIAT 9.55535-Z2 - ma ją Shell Helix Ultra. Chciałem zastosować ten olej w Grande Punto 1.4 8v i w Stilo JTD 115KM.
Dostałem taką odpwiedź:
"Szanowny Panie,
odpowiadając na Pański e-mail przesyłamy informację dotyczącą normy FIAT 9.55535-Z2:
FIAT 9.55535-Z2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych i typu diesel o bardzo
wysokich osiągach „long drain” (wydłużony okres wymiany oleju)
o właściwościach optymalnych dla turbosprężarek.
Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.
Z poważaniem
XXXX XXXX
Obsługa Klienta FAP SA"
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
+ ciekawostka:
norma Fiat 9.55535-M2 wymieniona w instrukcji obsługi dla benzynowego GP to ACEA B3-04/B4-04
norma Fiat 9.55535-N2 wymieniona w instrukcji obsługi dla diesla GP to minimum ACEA A3/B4-04
źródło: Fiat Oil Specifications - oilspecifications.org
Dopisek w instrukcji dotyczy silników diesla:
"Dla silników Diesel, w przypadku awaryjnym gdzie nie są dostępne produkty oryginalne, akceptowalne są oleje o parametrach co najmniej ACEA B4;
w tym przypadku nie są gwarantowane optymalne osiągi silnika i jeżeli wystąpią trudności w możliwości zastąpienia oleju zwrócić się do
ASO Fiata.
Użycie produktów o charakterystykach gorszych względem ACEA C3 i ACEA B4 może spowodować uszkodzenia silnika nie objęte gwarancją.
Dla warunków klimatycznych szczególnie zimnych zwrócić się do ASO Fiata odnośnie produktów grupy Selenia."
Pogrzebię jeszcze w eLearn
pzdr