Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez ochkarol

Temat: Jaki olej do silnika 1.3 euro 5, kopcenie przy dopalaniu DPF JMJ  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011

    Jaki olej do silnika 1.3 euro 5, kopcenie przy dopalaniu DPF JMJ

    2011 rok - w książce serwisowej w ASO pierwsze 4 lata wlewali 5W30 , kolejne 4 lata w innym ASO 5W40 - teraz leję Mobila 5W30 300 XE (low emission) i podczas wypalania DPFa zostawiam siwy dym i niezłą zadymę za sobą.. teraz się zastanawiam czy wina oleju i sadzy czy może wymieniony DPF na JMJ (zamiennik PL) jest trefny i na dopalaniu idzie nadmiar paliwa przy całkiem drożnym DPFie (bo w parametrach widać że ciężko go zapchać) Korekty wtrysków idealne (rok temu wymieniłem komplet) moc nie spada, auto nie zawodzi - tylko te efekty dymne co 400 km są niezbyt miłe.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    538
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Następny nie-mądry temat tego typu.
    Kiedy się nauczycie lać to co instrukcja mówi (i nie zawracać dupy w internecie, fora, grupki FB, YouTuby)?
    A na przebieg zapychania/wypalania DPF ma wpływ styl użytkowania i tego nie przeskoczysz zmieniając olej na innej firmy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Następny nie-mądry temat tego typu.
    Już Cię polubiłem.... odpowiem na to pytanie - wtedy kiedy w instrukcji będzie odpowiedź na to pytanie

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    W instrukcji do pojazdu nie jest napisane jaki należy lać olej?
    krowka1978 lubi to.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,039
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Na pocieszenie powiem,ze te silniki tak "kopca" przy wypalaniu filtra.Mam takowy motor i w lusterku widac ":wypalanie".Wszystko jest w oryginale , poza trzema wtryskami.Pewnie jak jadą za mną miszczowie w niemieckich bolidach, to klną ,az się widno robi , pewnie?! Ale ja jak jade ca tym tdi,to zwalniam , niech mnie ktos wyprzedzi , bo taki k...wski smród,ze przelaczanie na obieg wewnetrzny i otwieranie okna niewiele pomaga... Nie kombinuj z olejami ,jak koledzy wspominają , a podczas wypalania zredukuj bieg i zwieksz obroty silnika do 3 tys. rpm, szybciej przestanie kopcić(przetestowane) i da się zyć!

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    W instrukcji do pojazdu nie jest napisane jaki należy lać olej?
    jest oczywiście informacja jaki "zaleca" producent do diesla a jaki do benzyny - jednak nie rozróżnia wersji z DPF i tej bez, co powodowało że autoryzowane serwisy nie zalewały odpowiednich, niskoemisyjnych olejów do silnika z DPF - widzę to w historii serwisowania tego GP - raz 5W30, potem 5W40




    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    i da się zyć!
    wiesz, te silniki nie są złe i zastanawiam się skąd tyle sadzy przy wypalaniu - podejrzewam że te zamienniki DPF JMD są zwyczajnie lipne i podczas wypalania nie osiągają na tyle wysokiej temperatury żeby ta sadza, popiół się dopaliła w mniej efektowny sposób - widzę po parametrach że ciężko go zapchać a silnik sam co 400 km mimo braku istotnej różnicy ciśnień uruchamia proces dopalania - dobra wiadomość jest taka że to chodzi bez awaryjnie a zła że nadmiar paliwa przeznaczony do dopalania idzie w postaci dymu bo nie ma optymalnych warunków do poprawnego dopalania (temperatura, ciśnienie) jednak na tyle korzystne że się potrafi ostatecznie zakończyć bez błędów na desce. Zastanawiałem się jak to wygląda w oryginalnym DPF

    PS. i kolegów którzy nie mają wiedzy o dieslu i DPF w tym silniku 1.3 bardzo proszę o powstrzymanie się w komentowaniu tematu bo zasada "jako że się nie znam, chętnie się wypowiem" nie pomaga
    Ostatnio edytowane przez nesiasps ; 25-03-2024 o 09:53

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,039
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nie bierz nic do siebie! Mnie tez tu na forum przez te lata nieraz chłopy besztali...Jak masz czym zrób mu wypalanie serwisowe, zobaczysz cisnienia i temp. palenia.Moim zdaniem ,aby zmienic nieco parametry wypalania ,trzeba by pogrzebac w sterowniku(zmienic mu soft).Moj ma 11 lat ,212 kkm nalotu.Mialem bravke 2,o z dpf i powiem ,ze tez kopcil ciut mniej przy wypaleniu.Natomiast 500X z adblue,to tu nic nie widac i nie czuc?!

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Nie, nie przejmuję się - dbają koledzy o forum i ja to rozumiem - śmieci szczypią w oczy - ale chciałem nieco zainteresować tematem współpracy sterownika w tym silniku z zamiennikiem DPF-a JMJ.
    Nie posiadam odpowiedniej wiedzy w temacie map sterownika żeby wyrokować jaki parametr odpowiada za regulację czasu wtrysku dodatkowej dawki paliwa w procesie dopalania i czy ten parametr jest sztywno zaprogramowany czy zależny od wartości "zapchania DPFa" wskazywanej przez czujnik różnicy ciśnień Moja teoria jest taka, że w momencie wymiany DPF na zamiennik JMJ, pomimo adaptacji czujnika różnicy ciśnień, sterownik nie posiada "umiejętności adaptacji" tego czasu wtrysku do nowych warunków, wynikających ze zwiększonej drożności filtra JMJ - to powoduje zalewanie go nadmiarem paliwa w uruchomionym procesie dopalania i w efekcie zjawiskiem nadmiaru dymu. Prawdopodobnie przesterowanie tych map spowoduje poprawę tego stanu - ale producent tego nie zrealizuje... może ktoś z tunerów to potrafi lub zna takiego specjalistę z wiedzą w tym zakresie i możliwościami takiej modyfikacji.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Może ktoś będzie szukał odpowiedzi na nadmiar dymu przy wypalaniu i pomoże mu mój przypadek- jako że ostatnie wypalanie prawie zablokowało ruch uliczny postanowiłem bardziej się przyjrzeć EGRowi - mimo że czyściłem do błysku i nie pokazywał błędów to on powodował ten stan - przez cały czas dodopalania zapychał DPF sadzą ze spalin - problem stanowi blokowanie trzpienia grzybka w prowadnicy i osłabienie sprężyny- możliwe że i cewki - jako że jazda odbywała się głównie w mieście i okolicach domu - trudno było wyczuć spadki mocy tym bardziej że zawór pracował zmiennie - czasem prawidłowo czasem nie do końca - widocznie przepływomierz sobie radził i mierzone powietrze jako tako nadążało za oczekiwanym - w MES wyglądało to dość normalnie - pokazywał pracę EGR w parametrze otwarcie % EGR, dodatkowo filtr DPF nie pokaże chwilowego zadymiania bo go skutecznie maskuje aż do regeneracji.. po wymianie na nowy auto pracuje ciszej, bardziej miękko i równo, pod górkę gdzie męczył się na trójce- teraz jedzie czwórką, wypaliłem statycznie filtr - dymu tyle co nic - kilka sekund - potem spokojnie 650 stopni i po sprawie. Gdybym jeździł tym autem na codzień prawdopodobnie wcześniej bym wyczuł chwilowe braki tej mocy - ale grunt że działa i jest sprawny.
    Ostatnio edytowane przez nesiasps ; 05-05-2024 o 23:42


 

Podobne tematy

  1. Jaki olej do silnika ?
    Napisany przez Krzysiek85 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 25-11-2017, 11:18
  2. Jaki olej do doblo 1,4 16 V Euro 6
    Napisany przez jasiek22 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-12-2016, 02:16
  3. Jaki olej do silnika ?? 10w40?? i Jaki jest najlepszy??
    Napisany przez mcperson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-01-2012, 12:26
  4. jaki olej do silnika?
    Napisany przez turbo42 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-10-2010, 02:25
  5. Jaki olej przy 118 tys ??
    Napisany przez SmooVe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-05-2009, 13:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl