Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008

    Hamulce bębnowe, wskazówka temperatury i nie tylko w 1.4 8V

    Szanowni Forumowicze!


    Piszę z prośbą o opinie.

    Po pierwsze: chcę doinwestować hamulce z tyłu. Wymieniłbym szczęki i oprzyrządowanie poza bębnami. Jeżeli będzie trzeba, to bębny też. Także proszę Was o komentarz. Może polecicie coś dobrego?

    Druga kwestia: samochód wydaje się trochę zamulony. Oczywiście 8V nie jest wyścigówką, ale odnoszę wrażenie, że miał więcej mocy. W ubiegłym roku wymieniłem świece i przewody, mechanik miał też wyregulować luzy zaworowe, do tego wymieniłem siatkę na wydechu. Napisałem "miał wymienić" bo tak umówiłem się z nim i mam nadzieję, że to zrobił. Olej wymieniany regularnie. Staram się jeździć optymalnie. Na rozgrzanym od czasu do czasu wstawię mu trochę wyższe obroty. Myślałem o hamowni, ale nie wiem, czy to ma sens. Także też proszę o komentarz. W tym roku przypada mi wymiana filtra powietrza, ale to zrobię sam.

    Trzecia sprawa: wskazówka od temperatury. Na dystansie około 14 km wskazówka od temperatury potrafi osiągnąć poziom temperatury roboczej, po czym trochę opadnie i znowu osiąga odpowiedni poziom. Oczywiście dmuchawa na 2-3 biegu, a temperatura na maksa. Czy takie zjawisko to coś niepokojącego? Wcześniej, tzn. poprzedniej zimy nie zauważyłem czegoś podobnego.

    Z góry dziękuję i liczę na ciekawą dyskusję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    467
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Hamownie bym sobie odpuscil. Jezeli chodzi o hamulce z tylu to na skp ci wyjdzie czy sa ok sily hamowania, rownomiernosc i opory toczenia. Moze byc tak ze cos trzyma auto na hamulcu np reczny i stad wrazenie mulowatosci. Sprawdz czy felga sie nie nagrzewa po dluzszej jezdzie bez hamowania. Jesli wychodzi ok to bym raczej nie ruszal bo cudów nie ma. Filtr powietrza ma znaczenie takze warto wymienic. Co do temp. to termostat do sprawdzenia i wymiany.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Tydzień temu byłem na przeglądzie technicznym. Wszystko w porządku. Hamulce chcę doinwestować, bo zrobiłem już trochę kilometrów i myślę, że to optymalny czas. Jak najprościej sprawdzić działanie termostatu? Rozumiem, że w przypadku jego wymiany, wymienić termostat z obudową i oczywiście płynem chłodniczym?

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    PL
    Postów
    63
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Bębny trzeba rozebrać i ocenić co trzeba wymienić, kupowanie części w ciemno nie ma większego sensu. Z tego co opisałeś termostat raczej kwalifikuje się do wymiany, przy sprawnym termostacie temperatura silnika nie ma prawa spadać zwłaszcza, że nie ma dużych mrozów. Termostat jest sprzedawany razem z obudową więc wymiana się całość (drogi nie jest), płyn chłodniczy jeżeli nie był wymieniany ostatnio też radzę wymienić.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Jeżeli chodzi o hamulce, to jestem w stanie bez sprawdzania wymienić szczęki z osprzętem. Bez bębnów. Oczywiście jeżeli okaże się, że bębny też trzeba, to też. Płyn chłodniczy wymieniałem przy wymianie rozrządu, czyli w 2019 r. Od tamtej pory może dolewałem 2 razy. Poziom jest ok.

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Eh, sprawdzić termostat jest łatwo. Wystarczy po odpaleniu na zimnym dotykać gruby przewód u góry chłodnicy - ten, który wyłazi z termostatu. Jeżeli będzie się nagrzewał od razu, to wiadomo - puszcza termostat. Termostat ma puścić płyn przy około 88stC.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Karol91 Zobacz post
    Od tamtej pory może dolewałem 2 razy.
    Jak dużo i jak często dolewasz płyn?

    Co do słabego przyspieszania wyczyść zaciski z przodu. Po tym zabiegu powinno pomóc. Jeśli nie to razem będziemy szukać przyczyny, bo żona twierdzi, że u niej jest to samo.
    Do tego pije trochę dużo płynu moim zdaniem, którego nigdzie nie ma. Był wyciek, bo króciec od termostatu pękł, więc termostat poszedł na wymianę, ale po wymianie płyn i tak znika.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Jeżeli chodzi o temperaturę, sprawdziłem dziś na włączonym nawiewie, na 3, temperatura na maksa.
    - po 5 km wskazówka osiąga poziom temperatury roboczej
    - po 2,5 km wskazówka opada o dwie szerokości wskazówki poniżej temperatury roboczej
    - po 2 km wskazówka znowu osiąga poziom temperatury roboczej
    - po 2,5 km wskazówka znowu opada o dwie szerokości wskazówki poniżej temperatury roboczej
    - po 3 km wskazówka znowu osiąga poziom temperatury roboczej
    - koniec podróży

    Później sprawdzę bez nadmuchu cieplego powietrza. Ale jasne, wymienię termostat. Żaden problem. Płyn też.

    Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, to pierwszy raz dolalem po wymianie rozrządu, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. A drugi raz to mogło być w 2021 r. w okolicach czerwca. Ale nie pamiętam dokładnie. Dolalem wtedy może 150-200 ml. Płyn został mi w bańce po wymianie rozrządu.

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Jakie zaciski z przodu wyczyścić?

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Hamulcowe. Klocki blokują się w zaciskach i nie odpuszczają, jak nazbiera się dużo pyłu lub zabrudzeń.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    517
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool Hamulce są omówione lepiej na konkurencyjnym forum...

    1. Temperatura - jak wyżej napisali, termostat do sprawdzenia.

    2. Upewnij się co do tych luzów zaworowych, bardzo ważne w silnikach 8V. Utrata mocy to typowy objaw (+ czasem tendencja do przygasania).

    3. Zaciski przednie rozebrać (wyjąć klocki) i oczyścić wszystko wizualnie (ale nie jak głąby co wszystko trą papierem ściernym, psują tak "tolerancje/pasowania" części). Ostrożnie.
    Sprawny tłoczek musi się dać cofnąć gołymi rękoma, oburącz ściskasz i powoli powinno iść. Żadne narzędzia do cofania tłoczków nie są potrzebne!
    Nawet przed demontażem klocków można się np. zaprzeć kolanami o tarczę i ciągnąć zacisk do siebie, też powinno się ruszyć.
    Inna sprawa, że płynu nie powinno się cofać w układ (syf idzie w pompę ABS), prawidłowo należy go upuścić odpowietrznikiem.

    4. Hamulce tylne są ładnie omówione tutaj: http://fiatpunto.com.pl/post852865.html#p852865 = wszystko w temacie.
    Trzeba uważać na samoregulatory, kapryśny, wrażliwy element (zwłaszcza kwestia bimetalu). Układ się "rozjeżdża" lewo-prawo co ładnie wychodzi na wykresach sił z SKP (warto zbierać wyniki). Podobnie w przypadku uszkodzeń linek ręcznego - wykresy uciekają prawo-lewo i ręczny/nożny. W podanym przykładzie wymiana samoregulatorów (na oryginały) i linek ręcznego dopiero uspokoiła hamulce tylne.
    To, że auto "przechodzi" przeglądy, NIE świadczy o tym, że wszystko jest "OK".
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 12-02-2022 o 13:03

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2019
    Skąd
    śląskie
    Postów
    81
    Auto
    Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2008
    Czy nieszczelność na wydechu może powodować utratę mocy? W przedziale ok. 2100-2300 rpm czuć i słychać wibracje.


    Hamulce tylne ogarnięte ze szczękami, osprzętem i bębnami, z przodu na zaciskach w porządku, termostat wymieniony. Przy okazji olej silnikowy, filtr oleju, korek i filtr powietrza.

    Wysłane z mojego ELEGANCE 6 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Hamulce bębnowe skrzypienie
    Napisany przez Pawelek04 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-06-2018, 15:01
  2. Hamulce bębnowe, kształt szczęk
    Napisany przez bartas1071 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2013, 07:11
  3. Hamulce bębnowe problem z samoregulatorem w szczękach
    Napisany przez sz_tomasz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-08-2013, 18:28
  4. Wskazówka temperatury
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-04-2012, 15:33
  5. [ukł. hamulcowy] tylne hamulce bębnowe- automatyczny regulat
    Napisany przez ziut na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-09-2009, 16:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl