Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    551
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Jakie "przeglądy" w Polszy masz? Połowa robiona na odpie*dol, ale podwyżek by chcieli nieroby.
    A jak coś to cię obleją za żaróweczkę rejestracji albo nieco zużytą wycieraczkę.
    Takie belki przechodzą przegląd podobno (latami "nie widzieli" że gnije): https://fiatpunto.com.pl/topic62123.html !
    Wieśnioki z SKP nie badają też spalin (może 10-20% SKP to robi, każde auto, nie co trzecie), oszczędzają na serwisie analizatorów.
    A skład spalin to PODSTAWOWA informacja diagnostyczna (stan silnika i wpływ LPG)! Na równi z kompresją itd.

    PS
    Jaki jest przebieg, bo nie podałeś? Oraz ile z tego jest na LPG najechane? Bo od tego zależy stopień zużycia ewentualny (jeśli LPG źle założone + nie regulowane luzy nigdy: limitem grubości płytek mogą być okolice 2,00-2,10 mm, chociaż zależy z jakiego pułapu startujemy, bo w fabryce mogli założyć grubsze, ale w każdym razie zużycie wynosi około 0,5 mm, tyle może z biegiem lat ubyć na gniazdach+zaworach, o tyle cieńsze płytki się ostatecznie wstawia i wtedy pora na remont głowicy). Przypominam też, że krzywki wałka się wycierają (wznios mierzony czujnikiem ma być 9,50 mm).

    Jak na fora dyskusyjne, to masz podane aż za dużo konkretów. Teraz działanie. Jak nie zapłon i/lub paliwo, czy wydech, to może być coś głębiej, rozrząd, zmienne fazy, zawory. Dół raczej jest "pancerny" (oprócz zalepiania pierścieni). Okazyjnie smok pompy popuszcza (i łapie powietrze).

    Tu masz krótki filmik Przed i Po remoncie. Rzucało go, głównie od pogryzionych zaworów.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 06-01-2025 o 16:17



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,595
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał achmeda Zobacz post
    Jakby była chyba tragedia to nie przeszedłby przeglądu co?
    Chyba jak w Polsce przegląd był robiony po znajomości bo dziwne że z tak drżącym silnikiem przeszedł przegląd.
    W moim nie był przegląd robiony po znajomości, a diagnosta nie widział ani belki, ani rdzy na przewodach hamulcowych - ja już wtedy wiedziałem i kompletowałem części do naprawy, więc ten tego. Wychodzę z założenia, że samemu trzeba kontrolować, na diagnostę nie ma co liczyć.
    Analizator spalin tylko raz mi podczepili, a i to na zimnym silniku po odczekaniu w kolejce godziny... Wynik wyszedł idealny, co trochę diagnostę wykrzywiło

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Takie belki przechodzą przegląd podobno (latami "nie widzieli" że gnije): https://fiatpunto.com.pl/topic62123.html !
    Moja tylna belka przy tym wózku z linka to nówka była Dziur nie było, tylko pęknięcia na przegnitym spawie od strony koła, z obu stron. Sam wózek jak na razie trzyma się bardzo dobrze.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-01-2025 o 22:57

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2025
    Skąd
    Łodzkie
    Wiek
    31
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    Witam,

    dziękuję wszystkim za to że chcą pomóc albo pośmiać się ze mnie trochę

    Byłem u znajomego mechanika i jego zdaniem to ciśnienie sprężania jest problemem... Niestety nie ma tego przyrządu i czekam na innego mechanika znajomego który ma podjechać i na zimnym silniku sprawdzić. Czy jeśli jest złe to droga jest naprawa?

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    551
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    A czytasz ze zrozumieniem cokolwiek? Tutejsze wypociny oraz drugie forum? Założę się, że nic (przewijałeś obrazki najwyżej).
    1. Pisane było, że pierścienie mogą się kleić. Najpierw procedura odmoczenia (zalewanie płukanki w cylindry, nie w olej).
    2. "Kultura techniczna" montażu LPG i stąd pogryzione zawory. Od tego też kompresja może siadać w końcu.

    Pytanie było o przebieg ulepa...i co? Olewka...

    PS
    Pośmiejemy to się z mechaników, profesjonalistów (bo z najprostszymi Fiatami sobie nie radzą najbardziej).
    Już mamy kolejnego Bolka na celowniku, jeszcze nie ma przyrządu (zawodowiec?), ale już stwierdza, że to kompresja.

    "Kompresja" to ogólny termin i fachowiec ma zdiagnozować chociaż zgrubnie, czy to dół (blok, tłoki), czy góra (głowica, zawory), czy ich "połączenie" (rozrząd).
    Profesjonalnie, naukowo, to się nie tylko mierzy manometrem i stwierdza, że "mało", tylko analizuje przebieg ciśnienia, ale w Polsce to nadal abstrakcja totalna (jesteśmy 10-20 lat za cywilizowanym światem). Możemy sobie filmiki pooglądać (nie dla psa kiełbasa).
    https://www.youtube.com/results?sear...ssure+waveform
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; Wczoraj o 16:13 Powód: ...FIRE 8V rządzi!

  6. #20
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,051
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    "achmeda"@, ze swojego przezycia Ci opowiem jak kupowalismy VW polo mojemu szwagrowi(rozumisz mojej baby brat!!), kupe lat temu. Zakup sie skonczył..."gniewem w rodzinie" na kilka lat!Choc jestem mechanikiem (sam naprawiam) nie tknąlem tego szmelcu , co tamten wpie..ł w niego kasy to obłed (tez go zona "urobila" na ten zlom.). Próbujemy Cie uratować i (kase) ,póki nie zapozno. Ja Cie ladnie proszę ,oddaj to w cholere-jak mozesz? Lepiej dołoż pare groszy,wez cos z gwarancją mobilnosci?! Zonę przeblagaj....
    Ostatnio edytowane przez Braval ; Wczoraj o 20:16 Powód: faulty.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2025
    Skąd
    Łodzkie
    Wiek
    31
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    Witam,

    Auto ma 170k przebiegu.
    Nie mogę oddać auta bo nie mam dokumentów że koleś sprzedał mi to auto...


    2. "Kultura techniczna" montażu LPG i stąd pogryzione zawory. Od tego też kompresja może siadać w końcu.
    auto na benzynie też nie równo działa.


    Trochę nie rozumiem Twojego tonu wypowiedzi @GrandePunto8V -> nie jestem mechanikiem, nigdy się nie garnąłem do tego bo pracuje w IT i nie potrzebuje się tym zajmować.
    Wiem że zrobiłem błąd. Przeczytałem wszystko co mi napisałeś/wysłałeś. Nie będę nic robił przy aucie oprócz zmiany świec i podstawowych rzeczy...

    Chciałem się dowiedzieć tylko co mogę zrobić i czy ktoś miał taki problem. Nie znalazłem takiego tematu wcześniej tu lub na innym forum... Jedno wiem już że raczej nie zareklamuje tego auta...
    Ostatnio edytowane przez achmeda ; Dzisiaj o 01:30

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,595
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał achmeda Zobacz post
    Nie mogę oddać auta bo nie mam dokumentów że koleś sprzedał mi to auto...
    Dobre Normalnie beka

    Cytat Napisał achmeda Zobacz post
    nie jestem mechanikiem, nigdy się nie garnąłem do tego bo pracuje w IT i nie potrzebuje się tym zajmować.
    Co to ma do rzeczy? Nie jestem mechanikiem, a przy samochodach robię sam

    Cytat Napisał achmeda Zobacz post
    Nie będę nic robił przy aucie oprócz zmiany świec i podstawowych rzeczy...
    Zapewne masz coś czym przedmuchać z piachu gniazda świec przed ich wykręceniem? Wróć, w IT robisz, to nie masz, bo puszką sprężonego powietrza tego nie zrobisz

    Cytat Napisał achmeda Zobacz post
    Chciałem się dowiedzieć tylko co mogę zrobić i czy ktoś miał taki problem.
    Przecież napisałeś, że w IT* robisz i sam mechaniki nie zrobisz, bo nie potrzebujesz się tym zajmować, zdecyduj się Problem ktoś może i miał, ale te same problemy mogą mieć różne przyczyny. Podpowiedzi już dostałeś, myślisz, że mamy szklane kule, żeby gruza po Niemcu diagnozować?

    *Swoją drogą bym się nie chwalił, bo jednak ten fach wymaga logicznego i analitycznego myślenia, czego nie widać po sposobie zakupu gruza. No chyba, że skrót IT jest nie tym, o czym myślę.

    Cytat Napisał achmeda Zobacz post
    Jedno wiem już że raczej nie zareklamuje tego auta...
    Nie mogę, powtarzam się Jak można tak kupić samochód
    Opraw go razem z umową na Niemca w gablotę i podziwiaj.

    Mój były Kropek, który ma 260tyś.km oryginalnego nalotu i dalej rośnie, nigdy takich problemów nie miał, "magia" odpowiedniego serwisowania. Jedyne co spotkało od strony "silnika", to falowanie wynikłe z krótkich odcinków (8km) jazdy przy -32stC, które wystąpiło w latach 2008-2010 (dokładnie nie pamiętam roku, w którym takie przymrozki były) - wygrzanie silnika i problem zniknął, jak u innych w tamtym okresie
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; Dzisiaj o 10:46

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    551
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    No właśnie, jak na "IT" (w domyśle coś z programowaniem), to nie widać cech myślenia logicznego, kolejności działań itd.
    Oraz samodzielnego Szukania danych, porad, łączenia faktów (nie zawsze znajdziesz identyczny problem, albo nie umiesz go sformułować, stąd trudności w znalezieniu konkretów).
    Podobnych problemów było mnóstwo i SĄ takie tematy na wielu forach (nierówna praca + LPG)! Czyli kolejna wtopa, Panie IT.
    Jest to ogólna przypadłość w motoryzacji i nawet nie trzeba szukać pod kątem marki "Fiat".

    Dostałeś pełno informacji (nadmiar troszkę, ale do zniesienia), które się powinny przydać przy pracach diagnostycznych, które jeszcze nie nastąpiły (lub robota jest w trakcie), ale ty codziennie odpowiadasz (i pewne rzeczy trzeba powtarzać = czyli nie analizujesz za bardzo, nie odrabiasz "zadania domowego").
    Prawidłową reakcją powinna być cisza na 3-4 dni na przykład, wtedy "update" (co tam nowego). A nie gadanie dla gadania (nabijanie licznika "postów").

    Kwestii "pogryzionych zaworów" też na razie nie "zajarzyłeś". Jak są pogryzione, to nie ma znaczenia na jakim paliwie silnik działa!

    Ja nie jestem programistą, ale się bawię w taką chałturę czasem (luzy zaworowe, w połowie wpisu jest programik do liczenia płytek).
    https://fiatpunto.com.pl/post861074.html#p861074 Do muzeum to się nadaje (DOS / Win32), dziecinada nie programowanie, ale jest i działa. Bajer zamiast liczenia kalkulatorem, czy w Excelu.

    Wystarczy się troszkę postarać i można wejść w obcą branżę i coś tam ogarniać (nawiązać chociaż dialog z prawdziwymi programistami itp. - a w tym przypadku Ty możesz nieco zacząć "kumać" mechanikę, fajnie by było).
    Ano właśnie: poszukuję osoby, która by taki program (ten od płytek regulacyjnych) stworzyła na Windowsa i/lub Androida.
    Druga "fucha": wyciąganie danych z CEPIK-u. "Stronicowanie zapytania API". Chodzi o zliczenie ile jest w bazie samochodów danej marki, modelu, rocznika. Oczywiście celujemy w Grande Punto.
    Wstępna "rozkmina": https://fiatpunto.com.pl/post861676.html#p861676

    PS
    "Ton wypowiedzi". Masz hasło do Googla: https://www.google.com/search?q=tone...ing+definition !
    Nie ładnie. Zamiast syntezy informacji, to się zajmujesz "analizą" tonu (jakie tam rzekomo "emocje" były, czy nie).
    Jest to sposób myślenia/funkcjonowania panienki (młodej, niekumatej, pyskatej feministki), a nie mężczyzny 30+.

    Celem nadrzędnym jest naprawa samochodu (na ile to możliwe wirtualnie), nie musimy się lubić. Styl pisania to kwestia drugo, albo i trzeciorzędna. Nie ważne teraz jaką "ciętą ripostę" wysmarujesz, dawaj konkrety (co tam mechanicy pomierzyli).
    Stan faktyczny samochodu to jedno, ale czasem gnoje naciągają klienta, jak wyczują, że niekumaty. Tu musisz uważać.
    Może np. wystarczy nowa cewka, a cwaniaki będą ci bajerować, że to cały silnik do remontu/wymiany...
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; Dzisiaj o 17:13 Powód: ...co to za "IT" ?


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. 1,4 90km szarpie na biegu jałowym
    Napisany przez eklichu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-10-2019, 08:06
  2. Grande Punto 1,4 benzyna szarpie
    Napisany przez Czarek56 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2017, 15:54
  3. Problem z obrotami, dusi na gazie i traci moc
    Napisany przez Kwinto na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-06-2017, 11:08
  4. Grande punto 1.3 jtd 75 kopci i szarpie
    Napisany przez bizdzioch na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-10-2016, 18:44
  5. Punto 1.1 dusi się przy 2 biegu
    Napisany przez luczadoreq na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-03-2014, 11:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl