Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez radzion
  • 1 przez GrandePunto8V

Temat: Grande Punto 1,4 8V - szarpie, dławi się przy przyśpieszaniu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2016
    Skąd
    Świętochłowice
    Wiek
    41
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1,4 8V
    Rocznik
    2010

    Grande Punto 1,4 8V - szarpie, dławi się przy przyśpieszaniu

    Jako , że to mój 1 post na tym forum chciałem się przede wszystkim przywitać.

    Na wstępie napiszę, że zanim założyłem ten temat to użyłem opcji szukaj, znalazłem kilka podobnych tematów jednakże żaden do końca nie opisywał problemów z które mnie spotkały.

    Najlepiej jednak jeśli zacznę od początku:

    2 tygodnie temu w moim Grande r.2010 57kW 77KM 1368cm3, (85tys km) została naprawiona skrzynia biegów, sprzęgło nie zostało wymienione.
    Przez 2 tygodnie wszystko było ok po czym zaczęły się różnego rodzaju problemy.
    W czwartek rano najpierw zaczęło coś skrzypieć gdzieś w okolicach lewego przedniego koła.Po południu podjechałem do znajomego na stację. Wrzucił auto na szarpaki. Nie wykazało żadnych luzów. Wszystko w jak najlepszym porządku. Ok, może jakaś guma się wyrobiła.
    Podjechałem pod dom no i zaczęły się problemy większe. Coś mnie tknęło żeby poruszać przez chwilę szybko kierownicą lewo-prawo. Zaczęły się pojedyncze stuki w momencie kiedy kierownica przechodziła przez położenie środkowe. Typowe stuk stuk. OK. Mówię , podjadę do mechanika, niech zobaczy.
    No i w trakcie jazdy pojawił się kolejny problem - już odpowiedni dla tego działu. Mianowicie podczas ruszania ze świateł i wrzucaniu 2 biegu zaczęło coś szarpać, dławić się. Zero mocy. Zmiana biegu na 3 i znowu wraz z przyśpieszaniem auto szarpie po czym dostaje jakby kopa i wyrywa do przodu. Podjechałem do mechanika, który stwierdził że być może to kwestia wilgotności, i ulewnych deszczów i żebym jeszcze troszkę pojeździł i obserwował.
    No i od wczoraj jeżdżę i obserwuję. I co zauważyłem:
    1. Szarpanie pojawia się na każdym biegu, przy czym na 1 biegu jest najsłabsze.
    2. Im szybciej chcę zwiększyć obroty i prędkośc tym bardziej szarpie i dłąwi się
    3. Podczas spokojnego ruszania i zwiększania prędkości auto nie szarpie.
    4.Ostatnie tankowanie 2 dni przed pojawieniem się problemów (przejechałem ok 25 km w tym czasie). Paliwo ze Statoila gdzie zazwyczaj tankuję.Przed tankowaniem w baku ok 8l
    5.Od czwartku średnie zużycie paliwa zwiększyło się z ok 7,1l do 8,1l.
    6.Nie zauważyłem żadnego zwiększonego kopcenia.
    7. Auto szarpie i dławi się i na zimnym i rozgrzanym silniku.
    8.Obroty na luzie w czasie postoju ok 800, zauważyłem że obroty rosną jakby wolniej w stosunku do wciśnięcia gazu (w czasie jazdy).
    9. W momencie kiedy mocnej wcisnę pedał gazu to oprócz zamulenia, szarpania auto zaczyna drgać.
    10. Dziś wracając do domu podczas przyspieszania pojawiła się kontrolka CHECK, Kilkakrotnie mignęła i zniknęła.

    Czy w związku z powyższym ktoś coś?
    Jeszcze tylko dopiszę , że auto odpala za 1 razem, bez najmniejszych problemów, w tym roku wymieniono olej i filtr powietrza.
    Od czego zacząć?

    2 sprawa dotyczy awarii od której zacząłem. Żeby nie zakładać nowego tematu w innym dziale tylko dopytam tu.
    Będąc autem na kanale, podczas ruszania kierownicą lewo-prawo te pojedyncze stuki dochodziły z okolicy zaznaczonej na zdjęciu.
    5704059302.jpg
    Wiem, że to maglownica. Pytanie jednak czy z zaznaczonego miejsca faktycznie może dochodzić jakiś stukot czy tylko tak niesie. Jeśli może tam coś stukać to co i czy w takim przypadku konieczna jest np regeneracja bądź wymiana całej maglownicy czy jest szansa na to że koszty naprawy jednak będą niższe?
    Z góry dzieki. Jeśli coś źle napisałem, opisałem to przepraszam ale w ciągu 2 tygodni kilka takich awarii może człowieka dobić. :cry:



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Wróżbitą nie jestem ale wygląda mi to na coś z czujnikiem MAP- badający podciśnienie w kolektorze ssącym - ważny dla układu wtryskowego.Jeśli kontrolka check mignęła w czasie jazdy to pewnie zapisało błąd- wystarczy go odczytać i będzie mniej po omacku. Przepustnica DBW? Może tu też coś będzie z potencjometrami ale piszę że warto podpiąć i odczytać co może ma do powiedzenia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2014
    Skąd
    Łochów
    Postów
    9
    Auto
    Grande Punto 1,4 V8
    Rocznik
    05.2008
    Kolego jeśli chodzi o stukanie podczas kręcenia to może być łożysko na mcphersonach lub gorsze to maglownica. Z Szarpaniem zacząłbym od wymiany świec i przewodów wysokiego napięcia. A potem ewentualnie szukałbym innej przyczyny. Pozdrawiam.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2016
    Skąd
    Świętochłowice
    Wiek
    41
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1,4 8V
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał kroll Zobacz post
    Kolego jeśli chodzi o stukanie podczas kręcenia to może być łożysko na mcphersonach lub gorsze to maglownica. Z Szarpaniem zacząłbym od wymiany świec i przewodów wysokiego napięcia. A potem ewentualnie szukałbym innej przyczyny. Pozdrawiam.

    mcphersony raczej nie. miałem wymieniane rok temu. Dźwięk inny i stuki są pojedyncze przy szybkim lewo prawo kierownicą,Przy pełnym skręcie nic nie stuka.
    Co do szarpania to bez zmian.Im mocniej wciśnięty pedał gazu tym mocniej szarpie. Przy łagodnym przyśpieszaniu szarpanie nie jest tak odczuwalne. Przy prędkości powyżej 60-70 słychać jakby szum, którego przy normalnej pracy silnika nie było.
    No nic, auto jutro o 8 na warsztat. Zobaczymy co będzie. Z tym, że bedzie maglownica do naprawy się pogodziłem. Wszystko co będzie tańsze w naprawie idzie na plus.
    NO nic, dzięki za rady. Będzie diagnoza to się z nią podzielę.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2016
    Skąd
    Świętochłowice
    Wiek
    41
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1,4 8V
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał radzion Zobacz post
    mcphersony raczej nie. miałem wymieniane rok temu. Dźwięk inny i stuki są pojedyncze przy szybkim lewo prawo kierownicą,Przy pełnym skręcie nic nie stuka.
    Co do szarpania to bez zmian.Im mocniej wciśnięty pedał gazu tym mocniej szarpie. Przy łagodnym przyśpieszaniu szarpanie nie jest tak odczuwalne. Przy prędkości powyżej 60-70 słychać jakby szum, którego przy normalnej pracy silnika nie było.
    No nic, auto jutro o 8 na warsztat. Zobaczymy co będzie. Z tym, że bedzie maglownica do naprawy się pogodziłem. Wszystko co będzie tańsze w naprawie idzie na plus.
    NO nic, dzięki za rady. Będzie diagnoza to się z nią podzielę.

    no więc poszło po całości. Magiel a do tego cewki, wymiana przewodów i świec.
    kroll lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Gostyń
    Wiek
    31
    Postów
    20
    Auto
    Grande Punto 1.3 MultiJet 77 km Active
    Rocznik
    2009
    Mi przy około 2 tys - 2.4 tys obrotów na załączonej klimie tylko na 2 biegu lekko na ułamek sekundy może nie szarpnie, ale przyspieszenie stoi w miejscu. Silnik 1.3 75 km. I na forum nikt nic nie wie.... :/ Co do stuków. Też tak mam w kierownicy, co najgorsze, stuki słychać także w zawieszeniu i na przodzie i na tyle. Na szarpakach nic nie wykazuje. Odpowiedź diagnosty: Panie, nowe auto, aby jeździć. A przejechane mam 104 tys.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    37
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    A próbowałeś wyczyścić sobie przepustnice Dosyć proste w GP Wystarczy zdemontować filtr powietrza , odkręcić cztery śruby od przepustnicy , odczepić kostkę , potem ją wyciągasz i myjesz szmatką nasączoną np benzyną zakręcasz i w programie MES wybierasz funkcję adaptacja przepustnicy , po wybraniu tej funkcji przepustnica zostanie zaadaptowana a ty usłyszysz jak się " rusza " , montujesz wszystko z powrotem i koniec Na pewno nie zaszkodzi jej wyczyścić a może akurat Ci to pomoże

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Kolego. Szarpanie przy przyspieszaniu po kolei możliwe przyczyny i rozwiązania to:

    1) czujnik ciśnienia w dolocie. Sprawdzić da się przez kabel diagnostyczny. Jak silnik zimny to powinno pokazywać temperaturę otoczenia i wzrastać w miarę jak silnik cieplejszy.
    2) kable zapłonowe albo cewka zapłonowa (miałem takie objawy i to była cewka). Najłatwiej podmienić kable (są tańsze) a jak nie kable to cewkę. Może masz znajomego z takim samym autem to urzyczy. Jak nie to na Allegro kupisz z ponizej 200 zl.

    Stukanie w kierownicy przy skręcaniu. Sprawdź z kimś łożyska amortyzatorów. Kolega dotyka sprężyny amortyzatory a ty kręcisz kierownicą. Jeśli poczuje stuk na sprężynie to do wymiany gniazdo amortyzatora.

    Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2018
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    50
    Postów
    57
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    04.2008
    Cytat Napisał radzion Zobacz post
    No i od wczoraj jeżdżę i obserwuję. I co zauważyłem:
    1. Szarpanie pojawia się na każdym biegu, przy czym na 1 biegu jest najsłabsze.
    2. Im szybciej chcę zwiększyć obroty i prędkośc tym bardziej szarpie i dłąwi się
    3. Podczas spokojnego ruszania i zwiększania prędkości auto nie szarpie.
    6.Nie zauważyłem żadnego zwiększonego kopcenia.
    7. Auto szarpie i dławi się i na zimnym i rozgrzanym silniku.
    8.Obroty na luzie w czasie postoju ok 800
    9. W momencie kiedy mocnej wcisnę pedał gazu to oprócz zamulenia, szarpania auto zaczyna drgać.
    ...
    Co było przyczyną szarpnięć?Pytam bo ma te same objawy.Myślę zacząć od wlania do baku jakiegoś siuwaxa do czyszczenia wtrysków.To tak na początek.Na świecach i kablach przejechałem 60tys. km. od 2018r.
    Ostatnio edytowane przez 3echo ; 06-10-2024 o 12:26

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Zapytaj sam siebie, czy serwisujesz samochód regularnie i prewencyjnie (a nie dopiero jak są błędy, usterki, brzydka praca).
    Świece to się chyba częściej wymienia, a nie jeździ 60+ tysięcy kilometrów, aż coś zacznie szarpać/drgać(?).
    Tragedią tego modelu są właściciele!

    W dane z OBD2 byś zajrzał, będzie widać co robią cewki (np. czasy ładowania czy dobijają na max. czyli 2,5 ms z tego co wiem - nowy moduł cewek sprawia, że czasy wynoszą od 1,5-1,6 ms zależnie od stanu reszty silnika).
    Drugie to paliwo, pompa może być stara i dawać za mało (ciśnienie zmierz na wylocie pompy - łatwiej niż na listwie).
    Brak mocy (szarpanie raczej nie), to też luzy zaworowe i/lub wytarte krzywki wałka i/lub stare zmienne fazy (np. gdy wariator klepie po odpaleniu, po dłuższym postoju).
    Stary luźny rozrząd (sprawdzenie tego, to 3 śrubki górnej osłony i można obejrzeć, dotknąć paska). Ale to za trudne dla większości...
    3echo lubi to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2018
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    50
    Postów
    57
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    04.2008
    Wymieniłem świece i kable.Narazie nie szarpie.Co do częstotliwości wymiany,to chyba wbiłem się idealnie z przebiegiem(co 60 tys.)Teraz czeka mnie rozrząd.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-04-2017, 12:15
  2. Grande Punto - Szarpie przy ruszaniu
    Napisany przez nettmanek na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2016, 12:07
  3. Bujanie autem przy przyśpieszaniu - rozwiązanie
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 30-10-2015, 12:23
  4. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 13:37
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 23:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469grande-punto-1-4-8v-szarpie-dlawi-sie-przy-przyspieszaniu-33245

punto 1.4 8V 77 KM 2015 nierowna pracagrande punto szarpie podczas jazdygrande punto szarpie przy przyspieszaniufiat grande punto szarpanie podczas przyspieszanigrande punto przerywafiat grande punto 1.4 v8 na postoju szarpie i stszelapo przeczyszczeniu pszepustnicy szarpie na obrotach fiat grande punto 1.4 v8 szarpanie na obrotach i strzelanie fiat grande punto 1.4Szarpanie i strzelanie fiat grande punto 1.4 fiat grande punto 1.4 przerywa podczas przyspieszaniaszarpie na benzynie i gazie punto evopunto grande dlawienie przy przyspieszaniufiat grande punto 1.4 v8 szarpie na obrotachszarpanie podczas przyspieszania fiat grande punto 1.4 v8 fiat grande punto 1.4 v8 szarpie na obrotach na benzynie i gaziegrande punto szarpaniepunto 1.4 16v przerywa na zimnofiat punto 1.4 2010 adaptacja przepustnicygrande punto 1.4 szarpiegrande punto szarpie przy dodawaniu gazuFiat grande punto ruszanie bez gazugrande punto 1.4 16v szarpie Fiat grande punto szarpie silnikszarpanie silnika grande punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl