Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    BB
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2000

    Grande Punto 1.4 8v, bębny, grzanie się

    Cześć, poradźcie dobrzy ludzie.

    Wymieniłem bębny i szczęki hamulcowe, założyłem nowe sprężynki, nowe klipsy etc.

    Problem jest bo prawy tylny bęben grzeje się bardziej niż lewy. Mogę zrozumieć że to się musi dotrzeć ale prawy nagrzewa się tak że aż parzy - przy spokojnej jezdzie bez częstego hamowania.

    Co Waszym zdaniem może być przyczyną?

    Co wyeliminowałem:
    - łożysko, jazda bez samoregulatora daje całkowicie zimny bębny
    - cylinderek, ładnie wyciska się pod działaniem pedału hamulca i ładnie można go wcisnąć uzywając siły palców
    - zatkane przewody hamulcowe i problem z powrotem płynu hamulcowego - jak wyżej, lekkie działanie cylinderka wskazuje na to że przewody są drożne
    - problem z częściami - zamienienie miejscami nie powoduje że i objawy przechodzą na drugie koło

    Nie wymieniałem samoregulatorów bo mimo wieku wydają się działać poprawnie - sprężynka przesuwa zębatke, regulator się rozkręca, z drugiej strony wiem że tylko on odpowiada za ustalenie minimalnego odstępu między szczękami a bębnem.

    Wszystko wskazuje na błędne działanie samoregulatora i mam zamiar na początek zamienić je miejscami a potem wymienić wadliwy ale może podpowiecie coś jeszcze.

    Z góry dziękuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał carnivore Zobacz post
    - zatkane przewody hamulcowe i problem z powrotem płynu hamulcowego - jak wyżej, lekkie działanie cylinderka wskazuje na to że przewody są drożne
    Teoretycznie masz rację, w praktyce spotkałem przypadki kiedy "na oko" (testując tak jak piszesz) przewody wydawały się drożne a jednak powodowały problemy. Ale jeśli faktycznie za każdym razem cylinderek daje się ścisnąć z jednakową (nie bardzo dużą) siła i bez zacięć to na 99% przewody są OK.


    Cytat Napisał carnivore Zobacz post
    Wszystko wskazuje na błędne działanie samoregulatora i mam zamiar na początek zamienić je miejscami a potem wymienić wadliwy ale może podpowiecie coś jeszcze.
    Szczerze? raz w życiu widziałem samoregulator który niby działał ale nie działał (wiesz o co chodzi), przeważnie te niesprawne są zapieczone na amen i tyle. Jeszcze jedno przychodzi mi do głowy - krzywa tarcza kotwiczna. Trafiło się pare razy, czasem nie powoduje to żadnych ujemnych skutków a czasem są tzw "ciekawe przypadki". Pewnie zależy od stopnia wygięcia i tego które punkty są przesunięte (za bardzo) względem normy. No w każdym razie jeśli tarcza ma ślady molestowania to też trafia na listę podejrzanych.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W jakim stanie są linki ręcznego? Regulowałeś na nowo jej naciągnięcie? Trzeba to zrobić po wymianie szczęk/bębnów/linki(ek). O tym dalej.
    Dobrze złożyłeś i zamontowałeś samoregulator? Wstępnie musi być napięty, bo nie będzie prawidłowo działał. Z napięciem chodzi o to, aby po każdym naciśnięciu hamulca i odpyszczeniu był maksymalnie ściśnięty.
    Sprawa regulacji linki. Reguluje się na 5-tym ząbku, ale dopiero po dwudziestokrotnym depnieciu po hamulcu przy włączonym silniku - chodzi o ustawienie samoregulatorów w pozycji odpowiednio wykręconej. Wyregulowanie linki w tunelu do lekkiego oporu na kołach. Po takim ustawieniu i kilkukrotnym zaciągnięciu ręcznego będzie łapał już na drugim ząbku.

    W tym wszystkim obstawiam brak poprawnej regulacji linki. Warto obejrzeć stan pancerzy, czy bez oporów się przesuwa itd. Rozumiem, że luzowałeś ją, aby móc odczepić szczęki?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-04-2018 o 01:43

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2014
    Skąd
    BB
    Postów
    3
    Auto
    Seicento 1.1
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W jakim stanie są linki ręcznego? Regulowałeś na nowo jej naciągnięcie? Trzeba to zrobić po wymianie szczęk/bębnów/linki(ek). O tym dalej.
    Dobrze złożyłeś i zamontowałeś samoregulator? Wstępnie musi być napięty, bo nie będzie prawidłowo działał. Z napięciem chodzi o to, aby po każdym naciśnięciu hamulca i odpyszczeniu był maksymalnie ściśnięty.
    Sprawa regulacji linki. Reguluje się na 5-tym ząbku, ale dopiero po dwudziestokrotnym depnieciu po hamulcu przy włączonym silniku - chodzi o ustawienie samoregulatorów w pozycji odpowiednio wykręconej. Wyregulowanie linki w tunelu do lekkiego oporu na kołach. Po takim ustawieniu i kilkukrotnym zaciągnięciu ręcznego będzie łapał już na drugim ząbku.

    W tym wszystkim obstawiam brak poprawnej regulacji linki. Warto obejrzeć stan pancerzy, czy bez oporów się przesuwa itd. Rozumiem, że luzowałeś ją, aby móc odczepić szczęki?

    Ręczny jest całkowicie zluzowany żeby zlokalizować problem ale wcześniej sprawdzałem i linkę - wraca bez problemu.

    Samoregulatory wyczyszczone i po zalozeniu wstepnie ustawione, potem pompowanie hamulcem i sie doregulowały.

    Tak, wiem jak regulowac linkę.


 

Podobne tematy

  1. Grande Punto 5D czy fotele przednie i tylna kanapa pasują z Punto evo?
    Napisany przez kontini90 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-12-2017, 22:30
  2. Punto I - bębny hamulcowe (demontaż)
    Napisany przez promokator na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2017, 09:18
  3. Zakup Grande Punto/ Grande Punto Abarth
    Napisany przez SkrzypekMatt na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-05-2017, 21:29
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2017, 12:09
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-10-2015, 13:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469grande-punto-1-4-8v-bebny-grzanie-sie-40854

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl