Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez nordab.nd

Temat: GP1.4 benzyna+LPG, gaśnie przy wciskaniu sprzęgła, nieregularnie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2021
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    27
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2007

    GP1.4 benzyna+LPG, gaśnie przy wciskaniu sprzęgła, nieregularnie

    Od dłuższego czasu zmagam się z dość nietypowym problemem, z którym kilku mechaników już sobie nie poradziło. Samochód nawet stał u jednego z nich przez miesiąc, sprawdzono wtedy wszystko, co typowe: świece, cewki, czujnik wałka, przepustnicę (wiele innych) i nic to nie dało. Problem pozostał. Zanim jednak zdecyduję się sprzedać samochód, pomyślałem, że spróbuję poszukać pomocy tutaj.

    Samochód: Fiat Grande Punto 1.4 77 KM, benzyna + LPG, rocznik 2007

    Samochód często gaśnie podczas wciskania sprzęgła (np przy dojazdach do skrzyżowania ale sprawdzałem, że przy wyższej prędkości też się to zdarza). Wtedy obroty spadają poniżej 1000 i auto gaśnie, przekręcam od razu kluczyk i działa z powrotem. Co ciekawe, gdy już zgaśnie i puszczę sprzęgło, dodam gazu to silnik ożywa, jakby jednak nie zdążył całkowicie zgasnąć (?).
    Zauważyłem, że problem z czasem się nasilił. Gdy kupiłem auto w 2021 roku, gasło bardzo rzadko. Teraz zdarza się to praktycznie za każdym razem, gdy jeżdżę po mieście.
    Ostatnio zauważyłem coś ciekawego, kiedy złapałem rurę dolotową (przy obudowie filtra powietrza), silnik zaczął pracować płynniej. Zastanawiam się, czy problem może być związany z układem dolotowym i łapaniem powietrza? Może jest jakaś nieszczelność?

    Problem występuje zarówno na benzynie, jak i na gazie.
    Świece i cewki były sprawdzane, wszystko podobno działa.
    Mechanik nie znalazł problemów z przepustnicą ani czujnikami wałka.
    Regularnie serwisuję auto, filtry gazu też wymieniane.

    Jeśli ktokolwiek ma jakieś pomysły to będę bardzo wdzięczny, chętnie się odpłacę jak w końcu uda się to naprawić, bo już nie można tego znieść.
    Ostatnio edytowane przez nordab.nd ; Wczoraj o 20:21 Powód: nie działały polskie znaki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    525
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool NASTĘPNY! TO dopiero epidemia.

    TO jest właśnie problem z tymi samochodami: ich właściciele. Cicha tragedia tej marki/modelu.
    TEGO nie można już dłużej znieść (model Grande ma prawie 20 lat i ciągle macie te same problemy). Nauka idzie w las.
    Niekumate to to, leniwe, nie dbają, nie interesują się, nie szukają w internecie istniejących treści, tylko walą od razu nowy temat.

    Na przykład takie kwiatki na drugim forum leżą od lat: http://fiatpunto.com.pl/topic60693.html Od tego forum powinno się zacząć.
    A twoi "mechanicy" to cioty do kwadratu. Powinni zmienić zawód. Fiat ich pokonał (FIRE 8V), żałosne. Kompromitacja ostateczna.

    Skrót lektury:
    - do sprawdzenia/regulacji luzy zaworowe, regulacja ciasno (NIE plus/minus 5 setek jak w starych Fiatach 30 lat temu),
    - regulacja ma się skończyć raportem (jakie płytki są w silniku - wszystkie 8 - które/na jakie zmieniono, jakie luzy uzyskano),
    - wzniosy krzywek, wycierają się, w 1,4 8V ma być 9,50 mm równiutko, pomiar metodą na czujnik zegarowy,
    - szczelność odmy (system składa się z 2 wężyków), chociaż to na przygasanie silnika nie ma wpływu,
    - ustawienie rozrządu (pozycja wariatora VVT1 w okolicy 106 stopni), stan zmiennych faz (czystość sitka elektrozaworu),
    - stan układu zapłonowego po czasach ładowania cewek (nowa 1,5 ms / akceptowalna 2,0 / stara dobija do 2,5 ms),
    - stan wydechu, czyli szczelność i skład spalin i czy są różnice między benzyną i LPG większe niż 0,01 lambda,
    - "kultura techniczna" montażu LPG, co będzie widać po wyżeraniu zaworów/luzach (np. skrajne cylindry 1 i 4) i składzie spalin,
    - jak sprawdzać ogólnie, to wszystko: ciśnienie paliwa (benzyna 3,5 bar), ciśnienie oleju, podciśnienie w dolocie (wakuometr), kompresja, branie oleju (i wada rodziny FIRE, zapiekanie pierścieni - pomaga odmoczenie, zalanie cylindrów na noc).

    Dla całkiem nowych śmieszny komiks PDF: https://drive.google.com/file/d/1X3T..._9PcJiKeA/view
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; Wczoraj o 22:45

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2021
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    27
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2007
    Super, dzięki za wylanie swoich żalów. Uwielbiam ludzi znających się na jakimś temacie i jadących tych, którzy się nie znają. Mam nadzieję, że już Ci lepiej po tym pięknym wstępie.

    Czytałem dużo tych tematów, które pojawiały się wcześniej i większość z tamtych rzeczy proponowałem mechanikom. Sprawdzali i nie działało, dlatego napisałem.
    Prawdopodobnie masz rację z ich określeniem i uwierz, że bardzo chętnie poszedłbym do kogoś lepszego. Dzięki za odpowiedź, poszukam jakichś mniej ciotowatych i przekażę im od razu Twoją wiadomość.
    mojeallegro lubi to.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    525
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Piszę prawdę, a ona boli leszczy. Nie musisz być mechanikiem, znać się, ale na Internecie musisz skoro szukasz pomocy, informacji dotyczących 20-letniego samochodu (modelowo)! TO znaczy, że w internecie na pewno coś będzie na temat "twojej" usterki. Ale zapewne myślisz, że Ty i twój samochód jesteście "wyjątkowi" i zasługujecie na osobne, indywidualne traktowanie? To się zdziwisz VIP-ie. Zostałeś przyjęty adekwatnie do twojego wkładu, wysiłku w dbanie o stan samochodu.

    A samochód jest prosty i wstyd (na cały świat), aby go nie ogarnąć. Od strony właściciela (którego psim obowiązkiem jest się dowiedzieć, czego ten model/silnik potrzebuje, np. z Instrukcji Obsługi) oraz ze strony mechaników (ale tych już podsumowałem - pokonał ich silniczek z rodziny FIRE, istniejącej około 40 lat, a to porażka zawodowa, niewybaczalna!).

    Ty nie masz nic proponować mechanikom (bo w internecie przeczytałeś), tylko te cwele mają To wiedzieć (luzy, wzniosy, kompresje, rozrządy itp., itd.).
    Jak nie robisz nic sam (OK), to szukaj do skutku, 5-ty, czy szósty warsztat może w końcu sprawdzi podstawy (jednocześnie konkrety) podane powyżej.

    Problem jest popularny, ale często nie ma jednego rozwiązania (jak sknery sobie wyobrażają naprawy samochodów), tylko kumulacje: nieregulowane luzy zaworowe + wytarte nieco krzywki wałka + stary luźny rozrząd + stara sonda lambda przykładowo (działa, ale wolniej reaguje) + niedbały montaż LPG (nierówne dawki paliwa w cylindry) + nieco zblokowane pierścienie (płukanka pomoże) + stara cewka + syf w zmiennych fazach (wewnątrz wariatora). Wszystkiego po trochu. Kiepski "mechanik" nigdy na to nie wpadnie (że to suma niedomagań, a nie jedna rzecz zepsuta - wymieni na oślep "MAP sensor" i zdziwiony głąb, że nie pomogło).

    PS
    Posiadacze LPG obowiązkowo mają robić normalne przeglądy z badaniem spalin, bo po wynikach widać stan silnika, wydechu i instalacji LPG (czy nie ucieka skład na ubogo na przykład), masz wtedy cały rok na poprawę, bo przeważnie będzie Pozytyw, ale z uwagami. Jak się spalin nie bada, to później są niespodzianki, "tajemnicze awarie". Sami jesteście sobie winni.
    Na koniec ci co najmniej dbają, najwięcej pyskują w internecie, kwestionują pierwsze porady jakie padną. Ciekawe. Daleko zajdziesz z taką postawą, bardzo dojrzała i produktywna. Punciak będzie zadowolony, naprawiony...w takim tempie za 2-3 lata chyba (jak dobrze pójdzie).

    A najwyższy poziom Diagnostyki możesz sobie podejrzeć tutaj (USA, w Polsce zapomnij, praktycznie nie ma takich warsztatów, są tylko ściemniacze - podmieniacze). A ponieważ Punto to proste i tanie auto, niskiej klasy, to właściciele uważają, że ono "nie jest godne" takich cudacznych metod (lepiej zgadywać, podmieniać części). "Błędne koło" się zamyka (tragedią tego modelu są jego posiadacze, zaniedbują, później pier*olą w Internecie jakie to "trudne" auto w diagnostyce/naprawie).
    https://www.youtube.com/c/Automotive...lutions/videos

    Nie odpowiadaj dla samego gadania, tylko wróć np. za parę tygodni i daj znać, czy są postępy. Konkrety techniczne.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; Dzisiaj o 03:54


 

Podobne tematy

  1. Podbijanie obrotów przy zmianie biegów - benzyna/LPG
    Napisany przez tadek125 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-12-2021, 07:23
  2. Problem Sprzęgła
    Napisany przez okrus 243 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2019, 15:24
  3. Doblo II benzyna rzuca/dławi przy przyspieszaniu.
    Napisany przez Androoid na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-02-2018, 12:47
  4. Sprzęgło
    Napisany przez profss na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-11-2017, 11:32
  5. Tyle zaplaciłem za przeglad przy 15 tys.km 1.6 benzyna
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 05-04-2017, 09:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl