Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2021
    Skąd
    chorzów
    Postów
    5
    Auto
    grande punto 1.3 multijet
    Rocznik
    2006

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet - Auto nie odpala ,rozrusznik nie kręci .

    Fiat Grande Punto 2006 1.3 Multijet 90 km skrzynia automat , auto cały czas odpalało normalnie wjechałem do garażu zgasiłem i jak chciałem znów odpalić auto nie odpala .Słychać tylko pyknięcie przekaźnika ,rozrusznik nie kręci żadne błędy nie wyskakują , akumulator , stacyjka i przewody do body komputera ok rozrusznik i bezpieczniki sprawne . Body komputer type FI1-AM433RX type FI-125 kHz .Szukam schematu elektrycznego .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    A prąd do elektromagnesu rozrusznika dochodzi?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Może masy nie ma?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2021
    Skąd
    chorzów
    Postów
    5
    Auto
    grande punto 1.3 multijet
    Rocznik
    2006
    Mam schemat zasilania z E-learn tylko u mnie jest mała niezgodność z połączeniem stacyjki z body computer schemat.jpg schemat z E-learan a umnie jest tak schemat u mnie.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    rozrusznik i elektromagnes sprawne , masy jutro sprawdzę

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Ale czy idzie zasilanie na elektromagnes? Do tego nie potrzeba schematu, czemu sprawdzasz problem od tyłu, bierzesz miernik w rękę i sprawdzasz czy masz przejście masy na silnik a następnie zasilanie + na rozrusznik i impuls na elektromagnes.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2021
    Skąd
    chorzów
    Postów
    5
    Auto
    grande punto 1.3 multijet
    Rocznik
    2006
    Masy sprawdzone na dwa sposoby , na przejście i u płynność spadki napięcia wszystko ok . Rozrusznik sprawny elektromagnes i przewody plusowe ok . Po wyjęciu przekaźnika T18 z schematu , wstrzyknięciu dawki z fleksa i podaniu + 12v na styk 87 przekaźnika T 18 silnik odpalił . Przekaźnik T 18 skrzynka bezpiecznikowa sprawne . Po sprawdzeniu go fiatecuscan i delphi wyskakuje błąd P0685 przekaźnika mocy , tylko ten przekaźnik i przewody z sterowania tego przekaźnika spawane . Wyraźnie ECU ( na schemacie M010 ) nie podaje sygnału
    na cewkę przekaźnika . Fiatecuscan i delphi z ECU łączy się bez problemu mogę z czytywać , za to BSI (na schemacie M001 ) nie umiem się połączyć tak samo z modułem licznika . Podejrzewam walnięty moduł BSI ( brak komunikacji BSI z ECU ) . Czy to może być przyczyną że silnik w ogóle nie kręci i nie odpala ?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Sprawdź okablowanie CAN pomiędzy BSI i ECU a tak samo możesz mieć walnięte ECU są one hybrydowe tak jak i w oplu i zaczynają się z nimi problemy.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Sprawdzałeś przekaźnik T6 ? wyciągnij go i zewrzyj w gnieździe 87 z 30 po czym spróbuj odpalić .
    Diagnostyka Bsi wymaga przejściówki pomiędzy ELM-em a gniazdem OBD .

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2021
    Skąd
    chorzów
    Postów
    5
    Auto
    grande punto 1.3 multijet
    Rocznik
    2006
    Przekaźnik T6 sprawdzony sprawny , sprawdzałem to ELM-em bez przejściówki w ogóle nie widzi BCM-a ( BCM z delphi ) sprawdzałem to też delphi 150 z multiplekserem i też nic .

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Nie chodzi oto czy sprawny , tylko jeżeli jest przerwa w obwodzie sterowaniu cewki T6 przez BSI to zwierając w gnieździe 87 z 30 powinien odpalić .

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Ciekawi mnie czy pozostałe funkcje BSI działają poprawnie np.światła migacze centralny ?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Pozostałe elementy mogą działać wszystko zależy od zimnych lutów miałem kilka aut co nie mogłem się połączyć z sterownikiem lub sterownik nie dostał informacji z ECU (sygnału) np. system ESP wariował mimo że odczyty miał OK tylko że przepływomierz był walnięty i to powodowało problemy z ESP bo to jest wszystko powiązane działaniem za pomocą lini CAN

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Zimne luty , wilgoć i zaśniedziałe złącza to jedne z częstszych przyczyn awarii to fakt . Natomiast diagnozowanie pewnych usterek bez oscyloskopu i can analizatora za pomocą tylko multimetru , jest bardzo kłopotliwe . Na przykład przy braku komunikacji z BSI multimetr na niewiele się przyda . Natomiast podłączając Can analizator do gniazda OBD pin 1 -9 widzimy czy sieć działa czy BSI prowadzi dialog z innymi modułami . Jeżeli jest wszystko ok to problem leży po stronie testera diagnostycznego ,
    jeżeli sieć CAN nie działa prawidłowo to obserwując przebiegi na oscyloskopie i wypinając po kolei moduły podłączone do sieci możemy dość szybko zlokalizować problem .
    Nie wiadomo jakiego ELM-ma użył sasch , nie wszystkie obsługują protokół Fiata , na szczęście łatwo to można sprawdzić przeprowadzając test interfejsu . Z modułem silnika połączy się każdy ELM bo to typowy protokół natomiast z modułem komfortu już nie . Do tego jeszcze brak przejściówki z pinów 6 -14 ELM-ma na 1-9 gniazda OBD2. Nie wspomnę o sławetnym rezystorze 120 om . W parametrach bieżących modułu silnika można sprawdzić czy został odebrany kod uniwersalni i czy jest zezwolenie na rozruch silnika . To już wiele nam mówi o stanie sieci CAN oraz o immo czyli kluczyk cewka anteny itd . Ale może auto już zreperowane a my tu się rozpisujemy niepotrzebnie
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Dlatego ja wolę dać dany element do zdiagnozowania fachowcowi ja tylko szukam winowajcę i przekazuję go fachowcowi od elektroniki.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2022
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał szary1977 Zobacz post
    Dlatego ja wolę dać dany element do zdiagnozowania fachowcowi ja tylko szukam winowajcę i przekazuję go fachowcowi od elektroniki.
    Dokładnie tak - dać do zdiagnozowania fachowcowi i tyle. W kwestii samego zakupu części (jeśli fachowiec stwierdzi, że jest do wymiany), warto zamówić je tu: https://autoczescizielonki.pl/auto/fiat/punto-188-4278 :-). Mi osobiście jest nieco szkoda czasu na próby samodzielnych napraw, bo najzwyczajniej się na nich nie znam, a bałbym się dodatkowo, że coś jeszcze sknocę.


 

Podobne tematy

  1. Rozrusznik nie kręci - Grande Punto 2007 1,4
    Napisany przez armen10 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-12-2022, 20:56
  2. Grande Punto kontrolka kłódki, ABS, rozrusznik nie kręci
    Napisany przez krzyszu18 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-08-2019, 07:55
  3. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-11-2017, 16:21
  4. Fiat Brava 1.2 16V nie odpala rozrusznik kręci
    Napisany przez gacpar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-04-2014, 20:52
  5. Ducato 2,2 2007 problem z Immo, rozrusznik kręci ale auto nie odpala
    Napisany przez Maniek_Ducato na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-11-2013, 08:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469fiat-grande-punto-1-3-multijet-auto-nie-odpala-rozrusznik-nie-kreci-49762

fiat punto odpalenie na kablefiat grande punto 1.3 multijet nie odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl